5 mei 2025, 00:51:29

Valkje valt aan?

Gestart door Andy Gijbels, 18 februari 2007, 11:27:04

« vorige - volgende »

Andy Gijbels

Ik haalde mijn valkje zonet uit zijn kooi en hij deed heel normaal. Toen ik er mee de keuken in ging vloog hij na 10 seconden al naar de keukenkraan (volgens mij is hij een beetje verliefd, alleja op zijn spiegelbeeld denk ik die hij in die kraan ziet). Nu toen ik even 5minuten weg ging en terug kwam wilde ik hem terug meenemen naar zijn kooi maar vanaf het moment dat ik mijn vinger hield begon hij er in te bijten, hij viel mij echt aan. Dit had hij nog nooit gedaan dus ik schrok wel even. Ik wandelde terug naar de kraan, want hij was natuurlijk teruggevlogen maar toen vloog hij opeens op me af, landde op mijn schouder beet mijn in mijn lip en mijn oor en toen ik mijn vinger voor hem hield begon hij hier in te bijten en toen vloog hij terug naar de kraan. Uitendelijk maar een doekje rond mijn hand gedaaan om hem terug in zijn kooi te krijgen...

Nu heb ik gewoon schrik om hem er terug uit te halen :s wat doe ik er aan? of laat ik hem best nooit meer in de keuken omwille van die kraan waar hij misschien verliefd op is en waar ik hem wilde weghalen? (jammer want hij komt graag in de keuken om een hapje mee te eten  ;D)

Greets andy

Riny

Hoy Andy
Als ik jou was zou ik een theedoek om de kraan binden, kijken hoe die zich dan gedraagt.
En laat niet merken dat je een beetje angst voor hem gekregen hebt, dan maakt die de kachel met je aan.
Groetjes Riny

Andy Gijbels

Bedankt voor het antwoord!
Ik had een keukenhanddoek op de kraan gelegd en hem dan uit zijn kooi gehaald. Eerst 10 minuten in de kamer gebleven waar zijn kooi staat. Hij deed spontaan zijn kopje omlaag zodat ik hem kon krabben dus het contact met het valkje was er weer :). Daarna even naar de keuken gegaan om te eten zodat hij ook wat afleiding had en mee kon eten (uit mijn mond :P ja da doet hem graag blijkbaar) Toen ik klaar was vloog hij wel naar de afwasbak maar ik kon hem gemakkelijk terug wegkrijgen door mijn vinger voor hem te houden. Toen nog even samen wat cola gedronken (ik heb echt een vreemd valkje  ;D, maar is da eigenlijk wel goed "gevarieerd" voedsel zoals ne sandwich met kip curry en cola :-X) Daarna terug in de kooi gezet zonder problemen. Voorlopig ga ik de keukenhanddoek laten liggen als hij uit zijn kooi is en na een weekje ofzo zie ik wel weer. 

OPM: kan dit misschien nog door de puberteit komen dat hij zo reageerde (hij is van april vorig jaar). Ik heb eigenlijk nooit iets van puberteit gemerkt maar ik las het net in de topic hier onder

ovide

Hoi Andy,

Dit kan inderdaad wel met de pubertijd te maken hebben. Maar hij kan ook gewoon zijn vriend de kraan hebben willen verdedigen en beschermen voor jou. Dat zal een volwassen valk ook kunnen doen.
Ik herken het wel heel erg bij mijn valk. Die valt me ook aan wanneer ik hem stoor in zijn liefdes-relatie met mijn senseo-apparaat. Koekwaus dat hij is. Maar ik vind het ook erg charmant van hem dat hij de strijd met me aangaat (ik win lekker toch altijd ;))

Doei doei groet Nancy Yana en Smoey
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Riny

Hoy Andy
Misschien is je valkje wel verliefd op zijn eigen spiegelbeeld.
groetjes Rinyimg]http://www.valkparkiet.org/forumupload/Akshay2.jpg[/img]

Andy Gijbels

Ik heb zo een vermoeden ja  ;D Ook als hij voor de spiegel zit, naar het raam kijkt, op de keramische kookplaat zit, naar de keukenkraan kijkt,... begint hij heel spontaan het bouwvakkersdeuntje te fluiten en sinds kort ook het supermandeuntje  ;D Maar hij doet terug heel gewoon tegen mij hoor, lekker kroelen enzo dus  :)

Greets Andy