6 mei 2025, 06:26:42

vitaminetekort

Gestart door hennie, 17 februari 2007, 22:04:18

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Hennie
Woont er bij jou in de buurt niemand die valkjes kweekt of er verstand van heeft.
Misschien kun je ook eens contact opnemen met de kweker van je valkje.
Hopelijk wordt je daar dan wat wijzer van , voor jij je zelf op hoge kosten gaat jagen.
Desnoods ga je eerst naar de dierenarts bij jou in de buurt.
Groetjes Riny

hennie

Hoi Riny,
Ik heb mijn valkje uit de dierenwinkel. Daar ben ik al een paar keer naar toe geweest met dit verhaal. Ze zeggen daar dat het geen vitaminetekort kan zijn om dat dat toegevoegd is aan X-vital. Ze raadden me gisteren dan ook af om vitaminedruppels mee te nemen met het oog op overschot.
Wel heb ik van Bogena ruihulp gekocht. Maar ik denk niet dat het gewone rui is. Hij heeft het al van het begin af aan, in meerdere of mindere mate.

Dat was ook de voornaamste reden dat ik wilde overstappen op pellets. Dat hij beter in zijn veren zou komen.

Morgen als ik bij de DA ben geweest, laat ik het jullie meteen weten. ( dank voor het medeleven )

groetjes, Hennie

*Patricia*

hoi Hennie,

Maak je nou maar geen zorgen, Het is vrij normaal dat een valkje rond 9 maanden in de rui gaat dit kan wel tot 6 weken duren. Mijn valkjes zijn allebei ook in de rui en eentje heeft ook kale plekken als je zijn nekveren opzij duwt. De huid van een valkje is roder als die van de mens en ik denk dat er niets aan de hand is. Mijn valkje had ineens een gat in zijn hoofd wat gewoon zijn oor bleek te zijn en als je zijn hele oor kan zien komt dat overeen met een kale plek.

Geloof mij er is niets aan de hand. als hij er vrolijk bij zit en de hele dag aan het poetsen is, hij gewoon eet en drinkt en een beetje minder lief (hoeft niet hoor) dan is er niets. Ik heb in alles wat je op het forum heb neergezet nog niets tegen gekomen waar ik me zorgen over zou maken.

Patricia

hennie

Hallo Patricia,
Mijn valkje heeft zijn hele rug kaal als ik zijn dekveren opzij doe. Ook vind ik hem niet echt "fris" ruiken op zijn lijfje. Vandaag is hij ook lang zo beweeglijk niet als anders en hij vliegt ook niet zo op zijn eten als normaal. Ik vind hem ook iets afgevallen want ik vind hem opeens zo hoog op zijn pootjes staan.
Maar dit kan te maken hebben met het feit dat ik de afgelopen tijd bezig ben geweest hem om te zetten op pellets!
Toen is hij iets minder gaan eten, omdat hij het vertikt aan de pellets te beginnen. Ook zijn eten nu laat hij staan, omdat ik er ruihulp doorheen heb gemengd.

Is het mogelijk dat hij een parasiet heeft? Hij zal dan toch gaan krabben? Dat doet hij dus niet, maar hij poetst wel veel!

groetjes, Hennie

*Patricia*

hoi hennie,

geef hem maar een beetje trosgierst als hij dat lekker vind. en doe evt wat druivensuiker door zijn water

ik zou niet meer teveel veranderen aan het voer. gewoon zaden geven die hij altijd gewent is. hij heeft denk ik een stress reactie van al dat verander. zolang hij niet krabt zal er niets aan de hand zijn.

hoe lang heb je je valkje nu?

hennie

Hallo Patricia,
Ik heb hem 11 juli 2006 gekocht. Volgens de dierenwinkel was hij toen 9 weken oud. Hij zal dus nu zo'n 9 maanden zijn.

Op dit moment zit hij in zijn kooi en heeft zijn kopje op zijn rug gelegd. Hij zit op 1 poot. Dit is wel een goed teken, toch?

Zo gaat het altijd als je een dier neemt. Je gaat er van houden en dan krijgen ze weer wat. De zorg is weer begonnen!
Soms denk ik "ik begin nergens meer aan"
groetjes, Hennie

Riny

Citaat van: hennie op 18 februari 2007, 12:54:37

Soms denk ik "ik begin nergens meer aan"

Hoy Hennie
Als je nergens meer aan begint heb je er ook geen plezier meer van.
Dan komt er een grote leegte in je leven.
Op 1 pootje slapen is een heel goed teken, dat doet een ziek valkje niet.
Maak je maar niet teveel zorgen, ga je zelf maar eens verwennen vandaag.
groetjes Riny

Inge88

Wat lees ik nou, Hennie...

Is het geen optie om eerst te bellen naar de vogelarts alvorens je ernaar toe gaat?

hennie

18 februari 2007, 15:51:50 #23 Last Edit: 21 februari 2007, 13:33:44 by hennie
Hallo,
Sorry, voor al de negativiteit die ik vandaag op het forum gooi! Ik heb echt een zwartgallige bui! Had ik jullie verteld dat een of andere kluns mijn kachel had gemaakt. Ik daarna de hele kachelhoek weer ingeruimd ( ik heb daar van alles staan aan rotzooi ). Ik had alles amper teruggezet, begeeft dat ding het opnieuw. Dus weer bellen, weer die rotzooi uitruimen >:(
Willen ze me dezelfde oen weer sturen om het op te lossen. Heibel gemaakt over de telefoon. Van sommigen mannen vraag je je toch af, wat ze hier doen in de wereld, behalve plaats innemen!!

Maar dit was even off-topic.
Mijn valkje slaapt vandaag veel. Morgen ga ik eerst naar een gewone DA. Als dit geen uitkomst brengt, ga ik naar Hooimeijer.

Fijn dat ik jullie heb op de achtergrond. Voel me er vandaag echt door getroost. Dank jullie wel!

groetjes,Hennie

*Patricia*

hoi Hennie,

ik zou als ik jou was Dr Hooimeier eerst even bellen voordat je de hele reis onderneemt. Ik denk dat het echt niets is en dan haal je jezelf heel wat op je hals. Het op een pootje zitten van de vogel is een heel goed teken, als er ook maar het minste mis is doen ze dat al niet meer. ivm het feit dat het prooidieren zijn.

geniet van vandaag en bel eerst maar even.

ps gewone DA zou ik zoiezo niety doen want dat is echt zonde van je geld.

Patricia

hennie

Hallo Patricia en Inge,
Ik zou idd misschien even eerst kunnen bellen met Hooimeijer, maar de berichtgeving over die man op internet heeft me wat negatief beinvloed.
Het schijnt dat hij zo niet werkt, dat hij nogal zakelijk ingesteld is, en dat je dus ten allen tijde bij hem op consult moet komen. Meestal komt er dan een gepeperde rekening aan te pas.
Dit schrikt je dan wel af!
En als ik vertel over rode kale plekken, zal hij die,denk ik, wel willen zien!

De gewone DA zal me toch op zijn minst wel kunnen vertellen of het gewone rui symptomen zijn of niet. Indien hij zegt van niet, dan ga ik naar Hooimeijer.

Zal blij zijn als het morgen is. Dan kan ik tenminste wat ondernemen!
Ik ben zo gek op dat beessie.

groetjes,Hennie

Inger m

Hoi Hennie,
Vervelende situatie. Ik denk dat je er goed aan doet om op pellets over te stappen. Kale, rode plekken kan verschillende oorzaken hebben, maar op een afstand is dat moeilijk te beoordelen. Als je denkt/ weet dat het niet normaal is, kun je er het beste zo snel mogelijk wat aan doen.

Zo te lezen heb je veel over voor je vogel!

Succes!

Hoi Patricia,
Ik ben bang dat je wat dingen doorelkaar haalt. Via een internetforum advies geven is prima, maar de conclusie trekken dat er niets aan de hand is, is van een afstand wat tricky als je het niet gezien hebt. Ik kan het zelf ook niet beoordelen, maar wil mensen iig geen valse hoop geven..

Een vogel gaat niet zomaar neer als er wat aan de hand is. Een vogel is best sterk en omdat het een prooidier is, weet het zn ziekteverschijnselen lang te verbergen. Zodra je merkt dat de vogel ziek is, is de vogel vaak al doodziek en kun je weinig meer doen en daarin schuilt het gevaar. Een kleine verandering in gedrag of aan de vogel moet je daarom wel degelijk serieus nemen.

Dit bovenstaande bedoel ik niet als kritiek, maar als aanvulling.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

hallo allemaal
Hennie is vandaag naar de da geweest met haar valkje
Groetjes Riny

Citaat van: hennie op 19 februari 2007, 12:55:56
Hallo allemaal, goedemorgen!
Ben zojuist terug gekomen van de DA. Idd zonder resultaat weer terug naar huis. Er hebben twee DA naar mijn valkje gekeken, maar ze wisten er geen raad mee. Zij zeggen eigenlijk ook dat Hooimeijer betrekkelijk dicht in de buurt zit en ze verwijzen vogels dus eigenlijk standaard naar hem door!

Wel vonden ze dat ik me terecht zorgen maakte, want zij hebben de kale plekken ook geconstateerd.
Dan kom ik gelukkig niet met flauwekul bij Hooimeijer aan!

Ik ga dus straks toch maar een afspraak maken in Meppel.
Mijn valkje heeft deze reis naar de DA ook overleeft, dus zal het naar Meppel ook wel goed gaan!
Hij wordt er flexibel van, zullen we maar zegge!

Ik zeg er meteen bij bij Hooimeijer, dat ik een bijstandsuitkering heb en dat ik dus geen rekening van 150 euro kan ophoesten.
Ik zal de kaas maar eens niet van m'n brood laten eten!
ASSERTIVITEIT DAMES!!!

groetjes, Hennie

Rianne

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen. :)

hennie

Hoi Rianne,
Ik heb een verslagje geschreven in Het Peelneutje.
Gelukkig zijn de problemen van mijn valkje op te lossen !!!

groetjes, Hennie