Overdag binnen laten rondvliegen

Gestart door frrttt, 14 februari 2007, 16:31:25

« vorige - volgende »

frrttt

Ik zou het leuk vinden als ons valkje (Abel) overdag ook kan rondvliegen.
Maar ik ben bang dat hij tegen de ramen zal vliegen.
Nu laten we hem alleen s'avonds uit de kooi met de gordijnen potdicht. :)

Hoe kan ik dit het beste doen?

Ashka

Hoi,
Probeer eerst eens overdag met de gordijnen dicht.

Wat wij altijd deden was de valkparkiet (die al handtam was) naar het raam toebrengen en er tegen tikken zodat ze te zien kregen dat het glas was. Ook maakte we altijd een stok voor het raam zodat ze aan ramen konden wennen en plakte stickers op de ruiten.

Die van ons zijn weleens tegen de ramen aangevlogen maar gelukking niet hard - en na een keer weten ze het wel.

Ivy

Hoi.
Is het geen optie om een vitrage op te hangen?
Anders zou je het dus met stickers kunnen proberen, zoals Ashka zegt. Maar om te risken dat ze het wel leren zou ik niet durven. Ze hoeven maar te schrikken en dan vliegen ze tegen van alles en nog wat aan, laat staan een raam die ze niet zien.

Groetjes! Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Martha

Hallo Ivy,

Ik laat mijn twee valkparkietjes ook de hele dag los en ze zijn allebei in het begin twee keer tegen het raam aan gevlogen en nu volgen ze steevast hun vaste vliegroute (zelfs bij blinde paniek).

Toen ik mijn valkjes kreeg kwamen ze uit de dierenwinkel en hadden ze er dus nog niet zoveel vlieguurtjes op zitten.
Daarom konden ze in het begin niet zo hard vliegen en kwamen ze ook niet al te hard tegen het raam aan.

In het begin is het sowieso even eng om de gok te nemen maar voor mij heeft het goed uitgepakt...

Succes ermee!
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008