18 mei 2025, 02:57:13

pech?

Gestart door lientje, 20 februari 2007, 20:19:53

« vorige - volgende »

lientje

Hai.

Voor de tweede keer heb ik afscheid moeten nemen van mijn valkparkiet.
Tijdens de kerstmaaltijd 2002 is Lisa van haar stok geduveld en heeft daarbij haar nek gebroken.
Begin 2003 toch besloten om twee valkjes te kopen. Pipo werd redelijk tam, Mammeloe niet. Helaas is afgelopen zaterdag Pipi ook van zijn stok gevallen (was ie weer aan het uitsloven?) en na een aantal nare geluidjes liet ook hij het leven.
Gewoon dikke pech?? Het betrof ook 2 verschillende kooien.
Is het nu aan te raden om een nieuwe (jonge?) valk erbij te kopen?? Hoe pak ik dit aan?

Rianne

Hoi,

ergens denk ik dat het echt pech is. Anderzijds denk ik, hing de kooi niet te vol met speeltjes en andere dingen? Ik hou de speeltjes aan de zijkant van de kooi, en houd het midden zo ruim mogelijk. :)
Je achtergebleven valkje is andere valkjes gewend dus het zal niet al te veel problemen geven om daar een nieuw valkje bij te plaatsen.

Romy

Hoi Lientje

Persoonlijk denk ik ook dat je pech gehad hebt... Mijn valkje is ook al verschillende keren van z'n stokje gevallen (letterlijk dan ;) ), maar heeft hier nog nooit iets aan over gehouden.

Wel is het zo dat ik net als Rianne ervoor zorg dat er niets onder de stokjes staat, waar ze op kan vallen. De speeltjes hangen ook aan de zijkanten, dus in het middens is het ruim zodat er geen 'obstakels' zijn als ze valt...

Veel succes in de toekomst en ik hoop dat je dit nooit meer hoeft mee te maken...

Groetjes
Romy

Inger m

Hoi,
Daar is weinig over te zeggen, omdat er veel doodsoorzaken zijn. Eigenlijk denk ik niet dat een valkparkiet sterft doordat het van de stok afvalt, dat gebeurt eigenlijk niet. Ik denk dat de vogels iets mankeerde (bv. hartaanval kreeg) en daardoor van de stok af is gevallen en gestorven. Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.