18 mei 2025, 14:24:23

Hartruis

Gestart door Marije, 20 februari 2007, 16:24:07

« vorige - volgende »

Marije

Hoi Iedereen!
Ik ben afgelopen vrijdag met Purrel en Snowy bij de DA geweest, aangezien ik 's middags Snowy suf op de bodem van de kooi aantrof (zien dagboek ;)), en hij is erachter gekomen dat ze een hartruisje heeft. Ik heb nu Lanoxin meegkregen, waarvan ze voor de rest van haar leven 's avonds en 's ochtends een druppeltje moet krijgen.
Ik was benieuwd of er nog andere mensen zijn die ervaring hebben met valkparkieten met hartaandoeningen, aangezien ik er zelf nog nooit van heb gehoord...
Groetjes,
Marije, Purrel en Snowy

Karin

Ik vind het heel knap als een dierenarts een hartruisje kan horen, want de hartslag van een vogel is razendsnel ( bij papegaaien al bijna 300 per minuut, bij valkjes dus nog meer ). Is het een vogeldierenarts ? Maar als je verbetering ziet met het medicijn, dan zal het inderdaad het hartje zijn. Lanoxin werd vroeger ook veel bij katten en honden gebruikt, het heet dan digoxine. Het versterkt de werking van het hart ( beter pompen ) en kan zorgen dat een onregelmatige hartslag regelmatiger wordt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Citaat van: Karin op 21 februari 2007, 18:17:10
Is het een vogeldierenarts ?

Ja, het was de vervanger van Feld. We hadden Purrel meegenomen en als hij ze vergeleek kon hij het duidelijk horen (zei hij).