3 augustus 2025, 21:59:07

Max gekortwiekt

Gestart door imv, 13 februari 2007, 18:22:41

« vorige - volgende »

Caroline

Die schijterij kan ook van het ontwormingsmiddel komen. Hier schijnten ze zich ook helemaal leeg als ik ze ontwormt heb.

Echt niet leuk meer met 4 honden en in het verleden 7!!  :o :o

Ik geef het tegenwoordig dan ook niet meer aan allemaal tegelijk en alleen nog als Ed thuis is zodat hij regelmatig met ze naar buiten kan als er eentje moet. Anders is het geen doen met 3 kinderen die steeds mee moeten naar buiten.  ;)

Hopelijk is hij er snel vanaf.

Veel plezier met de kinderfeestjes.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi hoi,
Hij was de volgende dag gelukkig al van de racekak af.
Ik zal morgen eens aan de DA vragen..
Hij krijgt dan zijn 2e cocktail, kennelhoest en hondsdolheid (we gaan in de zomer naar Frankrijk).
De rest van de dag zal hij wel lekker rustig zijn  :P  ::)

Ik heb een paar leuke foto's gemaakt. Kijk maar eens hoe hij gegroeid is.. en zijn snuit wordt steeds lichter  8) We zien ook al dat die lichte vlek doorgaat naar 1 oog. Op zijn buik heeft hij 1 of 2 witte stippen en verder wordt hij daar ook lichter.
Echt een toverbal haha! Maar het belangrijkste is dat hij superlief is. We hebben echt geen seconde spijt.
Nou, hier komen de foto's. er staan ook nog foto's op het toestel van het douchen vanmorgen, maar die moet ik nog even verkleinen..

groetjes,
Irene

PS.. het feestje was errug leuk!  ;D

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

imv

ARGHHHHHHHHHHHHH
Mijn hele bericht gewist.  >:(
Nou, dan alleen maar de foto, hoor

Toch nog in het kort maar even mijn vraag:
Wie weet er raad:
Max doet praktisch niets meer buiten, maar een heleboel plasjes in huis  >:(
Buiten heeft hij geen tijd (zegt hij).. hij wordt helemaal wild van de regen en de wind. hij plast nu ook niet meer alleen bij de deur (ongelukje) maar midden in de kamer  >:(

groetjes,
Irene

eefje nieuwenburg

Hoi Irene,
Onze Harley werd pas met een half jaar zindelijk omdat ie het ook te druk jad buiten.
Kan ie het wel al een beetje ophouden?
we hebben hier vorige week nl een oppaspup gehad en die vond het ook maar vreemd dat we steeds naar buiten gingen,dus heb ik mezelf voorgenomen dat we smorgens er uit gingen voor een lange wandeling en dan tussen de middag een klein rondje en dan om 4uur weer een langere wandeling en de laatste om 12uur s'avonds,hij kon dus zindelijk weer naar zijn eigen baasjes toe want het werkte perfect.
En natuurlijk als ie buiten iets deed uitbundig belonen en volstoppen met koekkies :D

ook moet je na 2200uur of wellicht al eerder de waterbak weghalen,en afhankelijk van zijn drinkgedrag het drinken controleren,als ie bijv.dwangmatig die bak leeg wil drinken dan de bak weghalen na dat hij een beetje gedronken heeft.

sterkte,
groetjes eefje

imv

Hoi Eefje,
Max houdt 'snachts keurig zijn bench schoon. Hij kan dus best de boel ophouden.
Het ging overdag eigenlijk steeds beter, misschien nog 2 plasjes in huis per dag.
Vorige week heeft hij zijn inenting gehad, maar ook nog kennelhoest, vlooien/tekenbehandeling en ontworming. Daarna is hij best ehh.. zorgelijk? geweest. Hij kwam zijn bench niet meer uit. Al die troep in zijn lijf was veel te veel. Vanaf die dag is het mis.
Hij plast echt gewoon waar het hem uitkomt  :( .  Poepen doet hij wel gewoon buiten. 

Dus wat er precies is gebeurd.. of het door het bezoek aan de Da is geweest..  in ieder geval heeft hij het buiten momenteel ook véél te druk met andere dingen.
Fijn, als hij 's avonds laat echt niet in de struiken of op het gras wil, en alleen maar op de stoep/weg loopt te struinen naar plasjes water, tissues, pleisters, takjes.. noem maar op..

Om 23.00 uur gaat hij zijn bench in, en om 7.00-7.15 uur gaat hij voor het eerst weer uit. Dan doet hij wel zijn behoefte. Daarna gaat hij om 8.30 nog een keer uit (hij heeft dan gegeten en wat gespeeld). Vaak gaat hij tot het middaguur zijn bench in. Als ik thuis ben gaat hij om 11.00 uur nog eens uit, om 13.30 en om 15.30 (dan moet hij weer poepen  :P ) om 18.30 om 21.00 en om 23.00 uur

Da's best vaak, dat weet ik, maar des te knapper is het om in die tussentijd dat hij thuis is nog zo'n 8 plasjes per dag  :o in huis te produceren.

Als ik hem in de bench doe zal hij niets doen. dus ophouden kan hij wel.

I don't Know !  ???  Hij poept op vaste tijden, en plasjes doet hij wanneer het hem uitkomt  >:(
Maar goed, hij is natuurlijk pas 3 maanden.. maar toch.. het ging eerst zo goed..
Ik heb nu weer een krant bij de deur gelegd in de hoop dat hij daar dan zal plassen, en dat doet hij af en toe toch weer wel.

groetjes,
Irene

eefje nieuwenburg

Hoi irene,
die pup waar ik oppastte was ook pas 16 weken,en totaal niet zindelijk volgens die mensen.
Ik denk dat je het om te proberen misschien toch wat moet rekken,het uitlaten,even wat langer tijd er tussen in laten zodat als ie buiten komt ook echt weet waarom ie buiten is.
Ik ging met de pup ook wel eens gewoon een uur buiten zitten,net zolang totdat ie alles gedaan had.
Maar wat ik zei,met onze eigen hond was het huilen met de pet op het 1e halfjaar,elke keer als we uitgeweest waren kwam ie thuis om een plas door de hele kamer neer te leggen >:(
We zijn toen wat dingen anders gaan doen zoals ik in mijn  vorige bericht de voorbeelden noemde en overgestapt van brokken naar KVV en toen was het ongelogen van de 1op de andere dag over,en ook nooit meer wat gevonden.

De sluitspier van de pup schijnt trouwens ook pas rond de 6e maand volledig ontwikkeld te zijn.

groetjes eefje

imv

ok, ik begrijp het thanx  ;)
Onze pup was helaas wel tot een week geleden heel ver de zindelijke kant op.
Ik heb even met de dierenarts overlegd`, om te kunnen uitsluiten of dit een opvoedkundig probleem is of een lichamelijk probleem. Ik heb een plasje weggebracht en krijg morgen de uitslag.
Groetjes,
Irene

eefje nieuwenburg

hoi Irene,
hebben wij toen ook gedaan hoor,een plasje en een bloedtest ook nog omdat ie zoveel dronk.
ik hoop maar dat het idd gewoon eigenwijsheid is en dat ie misschien alleen een beetje van slag is,je hebt als het goed is nog een heel hondenleven om het op te lossen dus gaat vast wel goedkomen ;)

groetjes eefje

imv

Hoi,
Uit de urinetest kwam helemaal niets. Ergens gelukkig, ergens heb ik zo iets van :"help, wat nu?!"
Het heeft weinig zin om hem met grotere tussenpozen uit te laten, want hij doet alles toch in huis  >:(
Als hij elk kwartier in huis piest, dan geeft dat toch aan dat hij helemaal geen zin heeft om het op te houden.

In de bench doet hij niets, maar om hem nu een hele dag tussen de uitlaatmomenten in de bench te doen..  ::)
Met Max een uur naar buiten gaan zou ik wel willen, maar ik heb 3 kids waarvan de jongste 2 dagen geleden haar keelamandelen heeft moeten laten verwijderen.. ze heeft koorts en mag niet naar buiten..

Zijn er nog meer die suggesties hebben?

groetjes,
Irene

Wat is trouwens KW eten?

bobbie

Het is een schatje om te zien Irene. :-*

Wat ik heb gehoord is, dat als je je hond uitlaat op de plek waar hij heeft geleerd zindelijk te worden, dat het probleem snel over is.

Of dit klopt zou je uit kunnen proberen.

Succes in ieder geval. Kan me voorstellen dat dit niet leuk is.

Doei, Nel :)

eefje nieuwenburg

Hoi,
KVV is kompleet vers vlees,dit is dus een samengesteld rauw voer waar alles in zit wat je hond nodig heeft maar dan op de bijna meest natuurlijke manier.
de hond is een vleeseter en hoort dus in principe ook echt vlees te eten en geen kant en klare brokjes .
Ik ben er ook pas sinds 2,5 jaar achter maar ik vond het wel heel logisch toen ik het eenmaal hoorde.
Maar het is geen wondermiddel,dat geef ik ook toe.
Onze harley kan niet tegen granen,dat is waar brokken voor 90% uit bestaan en dus moest ik ook wel maar het was wel een oplossing voor een hoop problemen hier.
Geen huiduitslag meer en ook zijn plassen in huis was per direct over en hoe het kan?daar ben ik nog steeds niet over uit.
ga eens lezen op www.barfplaats.nl en kijk eens in de bieb en misschien dat je op het hondenforum ook wel wat info kunt krijgen wat betreft het zindelijk worden en wellicht op het hondengedragsforum.

sterkte,ook met je jongste kindje
groetjes eefje

imv

Hoi hoi,
Max heeft de hele ochtend nog niet in huis geplast.
Misschien is het iets psychologisch? het is in de vakantie van de kinderen begonnen. Dus de hele regelmaat uit het huishouden.. en Amber is nu natuurlijk ook thuis.. ik ga niet werken..

Amber knapt goed op. Ze is nu voor het eerst vrolijk zonder paracetamol. Gaat super!

groetjes,
Irene

carco

Gelukkig dat het beter gaat met Amber en met Max.
Gewoon volhouden komt vanzelf wel goed ;)

Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

•=Bonnie=•

Honden kunnen fysiek pas rond 6 maanden echt zindelijk zijn, tot die tijd is de sluitspier nog niet  helemaal ontwikkeld. Hun zindelijkheid beperkt zich van nature tot hun nest, hun slaapplaats dus. Onze woning is voor veel pups te complex en wordt niet begrepen, dat onze woning net zo 'heilig' als hun slaapplaats weten ze nog niet. Alles wat in de periode voor 6 maanden goed gaat is mooi meegenomen. Het komt heel erg vaak voor dat met name reutjes tot wel 8 maanden regelmatig in huis plassen.

Da's niet om te treiteren, ze snappen ons systeem gewoon nog niet en kunnen het nog niet echt ophouden. Als ze snachts slapen merken ze niet dat ze moeten plassen vandaar dat het lijkt alsof ze het wel op kunnen houden. Als ze druk aan het spelen zijn (of nieuwe indrukken te verwerken hebben) denken ze ook niet aan plassen of poepen. Maar het luijfje werkt door en als ze dan merken dat ze moeten, dan moeten ze ook echt. Dus als je dan nog niet echt kan ophouden moet je wel.

ls het buiten koud en nat is denken ze niet aan plassen maar aan ongemak, pas binnen waar het warm en veilig is denken ze weer aan plassen en dan is het vaak oops.

Plassen in huis op en leeftijd voor 6 maanden heeft niets met voeding te maken tenzij die zo dermate beroerd is dat de pup er ziek van is. Wat je met KVV (komplete vers voeding) wel hebt is dat de hond in verhouding minder gaat drinken omdat KVV veel vocht bevat en niet meer uitzet in de maag en vocht opneemt zoals brok (met name geexpandeerde brok) wel doet.

Na het slapen en spelen direct naar buiten voor een plasje en poepje en dan de hemel in prijzen als ze het daar doen is de manier ze het te leren. Geduld en de mop zijn een schone zaak tot dan, letterlijk :D