27 april 2024, 16:37:35

Yoko wordt niet tam

Gestart door heidi, 12 februari 2007, 09:37:02

« vorige - volgende »

heidi

Hallo Allemaal,

Een aantal weken geleden hebben wij Yoko in huis genomen omdat de vorige eigenaar er niet meer voor kon zorgen.
Een zielig vogeltje met vreselijk geknipte vleugels.
Wij hebben alles geprobeerd om hem tam te krijgen,eerst at hij dan ook trosgierst uit de hand,maar nu zijn vleugeltje terug groeit wordt hij alsmaar schuwer.
Hij kan al wat rond fladderen,maar zit bijna altijd in of op zijn kooi.
Hij wilt ook geen trosgierst meer uit de hand eten en stapt alleen nog maar op,om uit de kooi te komen.
Ook met Quick en Silver zoekt hij nog weinig kontact.
Wat kunnen wij nu nog meer voor hem doen?
Misschien zetten wij hem beter in de zomer in de voilliëre
zodat hij veel minder met ons  in aanraking moet komen.

Wie weet raad?

Groetjes Heidi

Riny

Hoy Heidi
Als ik in je schoenen stond, zou ik het blijven proberen.
Als je dan in het voorjaar nog geen stap verder bent gekomen, zou ik hem in de buitenvoliere plaatsen.
Dan lijkt me inderdaad dat die daar meer op zijn plaats, en gelukkiger is.
Groetjes Riny

heidi

12 februari 2007, 10:16:17 #2 Last Edit: 12 februari 2007, 10:18:21 by heidi
Hoi Riny,

Ik blijf het sowieso proberen,tot april of mei.
Maar als we bij hem in de buurt komen voel je dat hij helemaal verstijfd.
Het liefst wordt hij gerust gelaten en zingt dan de hele dag de mooiste liedjes.
Maar zo gauw je bij de kooi komt stopt hij en gaat gauw de kooi in.
Ik wil alleen het beste voor hem,en we hebben in de voilliere toch een pop op overschot zitten.
Ik doe mijn best,maar als hij niet tam wordt heeft hij het volgens mij in voilliêre  beter.

Groetjes Heidi

Mara

Hoi Heidi

Ik weet niet precies hoe oud Yoko is maar hij doet me denken aan mijn Punkie. Punkie is een opvangvalkje omdat de vorige eigenaar hem niet meer wilde. Punkie is al een wat zwakker valkje omdat hij al twee keer van de stok is gedonderd en soms niet meer weet wat hij moet doen. Hij is zeker geen huisvalkje maar ook niet geschikt om in de voliere te gaan. Hij zit nu binnen en ik heb hem nu twee jaar en langzaam maar zeker begint hij eigen te worden. Na TWEE jaar! Echt onvoorstelbaar. Mijn moeder zet de vogeltjes 's morgens in de keuken zodat ze de kamer kan stoffen en dat ze de valkjes kan schoonmaken, en dan drinken we koffie aan de keukentafel, Punkie komt nu op het laddertje zitten zodat hij toch iets dichter bij je is. Hij duikt ook niet meer weg als we langs de kooi duiken. Kroelen wilt hij niet.....

Maar goed, we hebben het twee jaar lang geprobeerd en het werpt nu zijn vruchten af.

Succes..

Mara

heidi

Hoi Mara,

Yoko moet nu ongeveer 7 maanden zijn.Zijn geknipt vleugeltje begint terug te groeien.Maar ik heb het idee ,hoe meer we met hem bezig zijn,hoe meer hij zich terugtrekt in de kooi.
Als hij zo bang voor ons blijft probeer ik het in de voilliëre,want ik ben bang dat als hij terug kan vliegen ik hem niet meer in de kooi kan zetten.En hem nu elke dag met een handdoek vangen wil ik ook niet.
Dan moet ik hem alleen in de andere kooi zetten,en dat vind ik ook zielig.Quick en Silver zijn in de dag gewoon los.
Lukt het in de voilliëre ook niet,dan mag hij altijd nog met de papegaaienkooi bij oma komen wonen.

Groetjes Heidi

Mara

Hoi Yoko

Punkie is net zo. Ik heb er ook over nagedacht om hem in de voliere te zetten maar het gaat gewoon niet omdat hij wel eens van de stok valt.

Sterkte

mara

tamara

heel veel geduld hebben met je valkje om hem tam te maken.
Ik heb mijn valkjes nu 2,5 maand en het waren beiden buitenvalkjes vanuit een voliere en totaal niet aan mensen gewend.
Naar verloop van tijd aten ze uit mijn hand en 1 van de twee ging al op mijn hand zitten als ik mijn vinger zachtjes tegen haar buik drukte.
De ander blaasde wel eens ooit naar me en heeft me op de eerste dag dat ik haar had ook keihard doorgebeten.
Zij is dan ook een totaal ander type als de andere valk. Ze is veel schuwer en onrustiger.
Sinds 3 dagen mogen ze los in de kamer en wat blijkt nu: de schuwe valkparkiet gaat op mijn hand zitten en zit zo de hele tijd of op mijn hand, arm of schouder samen met zijn vriendje.
Terwijl ze in de kooi nog steeds schuw blijft.
Als je na een paar maanden nog steeds geen verandering merkt bij je valkje dan kun je hem altijd nog in de buitenvoliere plaatsen.
Succes ermee :)

groetjes tamara en tequila en amigo