Ze zijn erg stil en zitten in een hoekje!!!

Gestart door Monique1972, 10 februari 2007, 18:46:10

« vorige - volgende »

Monique1972

Ik heb sinds gisteren 2 valkjes, ze moeten denk ik nog wennen, want ze zitten in een hoekje en er komt tot nu toe nog maar erg weinig geluid uit.
Ik ben sinds vanmorgen eigenlijk een beetje ongerust want ze hebben nog niets gegeten en gedronken.
Ook zijn ze nog niet boven in de kooi geweest, ze hebben alleen nog maar op de grond gezeten.
We hebben ze midden in de huiskamer staan om ze te laten wennen, hoe lang duurt het wennen ongeveer, vind het eigenlijk best wel zielig.
We hopen er maar het beste van.

p.roberti

hoi ik heb sinds twee maanden een valkje dus weet ook nog niet zoveel maar ik heb wel gelezen dat het wennen ongeveer een week duurt en dat het beter is als de kooi met een kant aan de muur staat om ze een veiliger gevoel te geven mijn valkje zat in het begin ook op de grond en zag haar ook niet eten toen heb ik maar trosgierst op de bodem gelegd en toen ging ze wel eten maar verder weet ik ook niks ik hoop dat je nog veel reacties krijgt gr: paul

p.roberti

hoi ben ik weer mijnn valkje maakte trouwens ook geen geluid in het begin dat heeft zeker 2 weken geduurd succes

p.roberti

hoi ik las net het stappenplan tam maken en door in stond dat het verstandig is om in het begin een bakje water en eten op de bodem van de bak te zetten  ik hoop dat ja daar wat aan hebt en ik hoor graag hoe het verder gaat       
dit is mijn valkje humphrey

Monique1972

Ik moet zeggen dat het vandaag alweer een stukje beter gaat.
Taco heeft al geprobeerd om het trapje op te lopen en ook Spikey geeft nu regelmatig een klein geluidje.
Ik heb ook sinds vandaag wat speeltjes in de kooi gehangen.
Daar zitten ze nog een beetje naar te kijken maar ik weet zeker dat dit helemaal goed gaat komen.
groetjes Monique.

p.roberti


Wendy..


Ik denk dat ze gewoon een beetje van slag zijn zo in een nieuwe omgeving.
Gun ze even de tijd. De tip om voerbakjes op de grond te zetten is ook heel goed en trosgierst eten ze vaak ook makkelijk.
Zijn ze nog erg jong? Dat zou ook een reden kunnen zijn dat ze op de bodem zitten. Als ze ook erg bol zitten kunnen ze ziek zijn.

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Monique1972

Volgens de man in de dierenspeciaalzaak zijn ze iets jonger dan een jaar.
Net zaten ze gezellig samen op een stokje boven in de kooi te keuvelen.
Ze hebben nu ook de speeltjes gevonden.
Ik ben blij dat ze nu zo levendig zijn.
Groetjes Monique. :D :D :D

Mara

Hoi Monique

Gelukkig dat ze wat opgewekter zijn, het kan voor valkjes best stressig zijn om een nieuw plekje te krijgen.

Groetjes

Mara

Riny

Hoy Monique
Valkjes uit een dierenspeciaalzaak zijn vaak wantrouwender tegen de mens , als een valkje afkomstig van een hobbykwekerij.
Dat heeft er mee te maken dat ze al diverse keren zijn gevangen.
Dit gebeurt niet altijd even zachtzinnig.
Gun ze de tijd om te wennen, en als je veel tegen ze praat, krijg je ook hun vertrouwen.
Maar ik moet je er wel bij zeggen , dat het tam maken van valkjes rond een jaar oud , moeilijker gaat als met jonkie's.
Veel succes !
Groetjes Riny