8 mei 2025, 05:04:55

VAKANTIE FOTO'S!!!!!!

Gestart door Little Cockatoo, 9 februari 2007, 23:35:55

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

Owke dat wist ik nog niet. Bedankt. Er zal toch wel een mannier zijn om met je vogeltjes naar buiten te kunnen? Ik ga er nog even over na denken. Een kinderwagen met een kooitje er op ofzo. ;D ;D

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Inge88

15 maart 2007, 13:52:38 #61 Last Edit: 15 maart 2007, 14:00:34 by Inge...
Heel leuk hoor dat naar buiten nemen  :D, ik geloof ook best dat valkjes er erg van kunnen genieten, maar je moet toch beseffen dat het geen papegaaien zijn, waarmee dit wel goed kan. Je valkje(s) in een kooitje meenemen kan prima; maar je wilt dus gaan wandelen mét kooi?

Rianne

Je kunt op zoek gaan naar speciale flightsuits voor valkjes. Deze zijn moeilijk te vinden maar een stuk veiliger als gewoon zo meenemen.

eefje nieuwenburg

is het nu niet nog erg koud om ze mee naar buiten te nemen?
want het is nog geen 18gr buiten volgens mij?

ik heb het vorig jaar wel gedaan toen het zo vreselijk warm was,dan mijn tamste vogels in een kooi op het balkon,uit de zon.

groetjes eefje

Little Cockatoo

We gaan ook alleen te wandelen als het kan hoor. Lekker in de zon en uit de wind.

En nee we gaan niet me een kooi in de hand hoor. Ik zat te denken een  kooi op een kinderwagen monteren ofzo.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

eefje nieuwenburg

ja maar de buitentemp is nu nog niet zoals in huis,dan is het toch wel een beetje koud denk ik maar goed als jij ziet dat je valkjes het kunnen hebben,waarom niet ;)

groetjes eefje

Little Cockatoo

We zijn wel voorzichtig hoor, want ja Wiepie is erg ziek geweest. Soms zie ik ook wel zodra we buiten zijn dat ze begint te rillen dan ga ik ook snel weer naar binnen.
Het zijn eigenlijk ook onze kinderen he, dus dat zit wel goed hoor.

Natuurlijk blijven we hun avondturen hier bijhouden.

Gr. Hanneke

Anja

Hoi Hanneke,

ik heb je dagboekje gevonden en doorgelezen.
Mag ik vragen wat Wiepie heeft gehad? Wat ik begrepen heb is dat ze erg ziek geweest is.
Mooie foto's en filmpjes hoor.
Ik zou toch ook oppassen met je valkjes mee naar buiten nemen. Als de wind ze meeneemt dan vliegen verder dan je je voor kan stellen. Als het in de zomer mooi weer is dan zet ik mijn valkjes met de kooi buiten en dan genieten ze ook hoor.
Hoe is het met de nieuwkomers? Is het plukken al minder? En hoe gaat het met de nestjes?

Groetjes Anja

*Manon*

Hoi hoi,

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met je vogeltjes gaat.
oohh en dat pikken op de kop van een valkje... errug ziellig, maar ja.. misschien waren ze het na een jaar ook helemaal zat in die dierenwinkel en gingen ze op elkaar af reageren.

Ik zou ook voor zulke diertjes vallen hoor, heb ik ook altijd direct medelijden mee.

Zo gingen wij eens een kat kopen, hij had te kleine oogjes en een te lange tong.. niemand wou dat beestje hebben, maar ik vond dat zo stom... we hebben er een superlieve kat aan gehad. maar alleen omdat ie wat dullig oogde, wou niemand 'm.

caro

Hoe is het hier, alles goed met de vogels.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Little Cockatoo

Ja het gaat goed hier, het plukken is al minder.

Wat wiepie had?? Dat weten ze niet. Wat we wel weten is dat Wiepie nu spoelworm heeft. Sinds we een kuur hebben heeft ze een stuk of 4 wormen uit gepoept. OP die dag woog ze slecht 68 gram. Zit nu een week later op 100 gram.

Het gaat dus super hier. Ik heb mooie foto's, maar heb geen tijd, waarschijnlijk komen die morgen.

Gr. Hanneke

Little Cockatoo

Hallo Mensen daar zijn we weer.

Ik geloof dat ik nu maar eens een verhaaltje moet vertellen. Ow stom ik ben Wiepie.

Mijn vrouwtje en haar vriend geloof ik (ook een toffe kerel trouwens) zijn twee weken geleden even weg geweest. Komen ze thuis met twee valkparkieten. Die ene Sietse heet hij geloof ik heeft een kale kop  ;D ;D ;D ;D ziet er niet uit joh!!!! Ook deden ze iets vreemds in ons drink water, ik heb het niet geproeft hoor, smaakte nog steeds naar water, maar ik heb het flesje gezien. Duss...
Maar ik denk dat het iets van wormen middel is geweest. Want er zit een worm in mijn veren een dag later  ;D Vrouwtje heeft hem er uit gehaalt. hij kriebelde joh niet normaal.

Sinds dien voel ik me veel beter. Vrouwtje is helemaal trots op me want ik weeg wel 100 gram joh. Das lang geleden hoor voor me. Karel is helemaal in zijn nopjes nu, want hij mag veel meer met me doen, ik heb gewoon veel meer energie. Vrouwtje heeft de dokter even gevraagt wat voor worm het was. Geloof dat zo'n ding spoelworm heet. Zaterdag krijg ik weer drupjes (oja heb ik ook van de dokter is speciaal voor spoelworm, het maakt ook de eitjes dood). Tis maar 3 drupjes en dan 3 dagen lang. Ach dat doen we gewoon, smaakt trouwens wel vies.

Die vriend van vrouwtje Jan heet ie, maakt steeds foto's van ons. ER zijn weer een paar gemaakt ze zijn erg mooi dus laat ik ze maar even zien. Zo ik heb ze uitgekozen nu nog even uploaden in photobucket en dan hier heen kopieren nog even geluld hoor...............................................................

Het duurt lang he. Ik ben zo slecht in wachten. En mag zo graag praten. Karel zit beneden te roepen naar me, het duurt hem telang voor dat ik weer bij hem kom te kroelen.

Hier komen ze:

HIhi dat ben ik bij vrouwtje op de hand:

Even strekken hoor:

MIjn man aan het zingen voor mij, lief he ;D ;D  :-*

Gr. Hanneke

Anja

Wat een mooie foto's van zeker zo'n mooie valkjes.

Groetjes Anja

Little Cockatoo

Dank u dank u dank u we zijn zeer vereerd.

Maar niet op ons vrouwtje. We moesten gisteren douchen wij jippie lekker douchen. KOmen we daar herkennen we het niet eens. We dachten in wat voor witte wereld zijn we nu gekomen. Blijkt dat er andere tegels in zetten of zo en het ergste nog geen douche te bekennen. Zet ze ons in eens in een grote witte kladde bak en toen in eens allemaal water. Ik Wiepie vond er niets aan. Ik ging lekker achter Karel zitten  ;D zo kreeg hij de volle lading. Vrouwtje heeft een fillempje gemaakt geloof dat ie niet super is. Ik hoorde vrouwtje namelijk nogal mopperen. Maar toch komt hij er bij staaan.

Hier komen ze:

http://s99.photobucket.com/albums/l320/hanjan/?action=view&current=DSCN9593.flv

http://s99.photobucket.com/albums/l320/hanjan/?action=view&current=DSCN9594.flv

veel kijk plezier ;D ;D ;D ;D Oja het beeld is slecht :-\

Gr. Hanneke

*Manon*

Leuke filmpjes zeg! en fijn dat de spoelwormen eruit zijn zeg!
Dus als ik het goed begrepen heb, zat er in de veren van Wiepie een spoelworm?? :o
Gadver wat smerig of niet...?
Moet er niet aan denken zeg!
Maar gelukkig is ie er nu uit.