14 mei 2025, 04:01:09

kleur ringetje

Gestart door manuela, 2 februari 2007, 18:16:10

« vorige - volgende »

manuela

hoi

mijn valkparkietje mannetje heeft een groene ring om, uit welk jaar zou dat komen. ik kan het er heel slecht op lezen beetje wazig.niet zoals bij de ander heel duidelijk te lezen.
Ik weet dat hij niet zo heel oud is, heb hem vorig jaar gekregen van de dierenambulance een die hadden hem al bijna een jaar binnen zitten.

hoor het heel graag.

groetjes manuela.
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

Riny

Hoy Manuela
Dan is je valkje in 2005 geboren.
Groetjes Riny

robeke

ja,riny heeft gelijk je valkje is nu +- 2 jaar oud dit jaar is er een zwarte ring of zo :p

mvg.robeke

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

manuela

hoi riny,

heel erg bedankt. zat daar zelf ook aan te denken,omdat ik hem al een jaar heb en de dierenambulance toen ook al een jaar. dus ik schatte op 2 jaar, maar ja hij kon ook wat ouder zijn. het is een gevonden valkje die nooit is opgehaald.

Ik kreeg hem,omdat mijn4 valkparkietjes en 2 parkietjes zijn losgelaten door mijn zeer lieve buurman. had een onwijs leuk buitenvoliere. was met de hand gemaakt en ik had ze net 2 mnd en hij is s'nachts over me schutting heen geklommen. tja man van 70jaar en heeft het hok open gebroken en het slot in me voliere gegooid en weg waren mijn vogeltjes. heb er 1 terug gevonden (me vrouwtje) na 2 weken en 2 plaatsen van mij vandaan totaal uitgeput en vermagerd en de dierenambulance vond het zoeen rot verhaal dat ze er een aan mij gaven. het mannetje met het groene ringetje...
Heb van kwaadheid het onwijs mooie buitenvoliere verkocht en van dat geld een mooie binnen voliere gekocht.niemand komt aan mijn diertjes.

Kon niks doen aan de buurman volgens de politie had geen bewijs. buurman heeft het toegeven weekje later en hij zei dat hij het weer zou doen als ik die schreeuwende rotbeesten weer buiten zou houden. ze floten en schreeuwen niet. en het waren er maar 4 en 2 parkietjes. wat voor herrie maken die nou...

Nu wil ik 3 zijdehoentjes gaan houden in me tuin en ik hou me hard vast. heb wel een camera aangeschaft die kan opnemen overdag en s'nachts. gebeurd me zeker geen 2de keer.

oeps sorry lang verhaal geworden.
                         Me foto album

kimmie

Heey Manuela,

Wat een rot buurman heb jij zeg...
Wel goed dat je een camera hebt opgehangen..!!
2005 = groene ring
2006 = rode ring
2007 = zwarte ring

Veel succes met je buurman...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Riny

Hoy Manuela
Dat is geen leuke ervaring die je gehad hebt met je buurman.
Maar zijdehoenders maken ook geluid, dan krijg je dat weer.
Wij hebben er ook , en ze maken ons iedere dag wakker.
Kun je dan niet beter konijntjes kopen?
Verder kunnen we beter maar niets meer over die buurman zeggen, want wie zegt dat hij niet bij de berichtjes uit komt en ze leest.
Internet is voor iedereen toegankelijk en wat er eenmaal op staat , blijft staan.
Ik zou niet graag hebben dat je daardoor nog meer problemen zou krijgen.
Groetjes Riny

robeke

echt een vuile buurman zeg!!!!!!!!!! >:( >:( >:( ik vind het zalig als zulke vogels fluiten !!!
>:( >:(
mvg.robeke

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

manuela

dank je wel kimmie voor de datum en kleuren....

buurman zal toch ooit plat gaan ::) oeps wat gemeen.....
Dan kan ik doen en laten wat ik wil in me eigen tuin. hij is al aangepakt door de woningbouw wegens lastig vallen en gluren.
tja vieze oude man van 70 jaar getrouwd nog wel en ik jonge blonde meid van 29 jaar hahahaha. :o  maar sinds ik de woningbouw op hem had afgestuurd,van af die tijd begon hij met me vogels en slopen van spullen in me voor en achtertuin.
Ik hou al heel goed me 2 franse bulletjes in de gaten als die in de tuin zijn,dan ben ik er ook....kijk wel uit...
Sinds die camera is hij rustig.... ;D

PS; riny de buurman heeft geen internet....noem ook geen namen....laatste berichtje over dit onderwerp. ging om de ringetjes kleur...

bedankt iedereen...
                         Me foto album

ovide

Hallo,

Wat een verevelende ervaring zeg. Zou helemaal door het lint gaan denk ik.
Maar mijn vraag eigenlij. Kan iedereen zomaar een buitenvoliere in zijn tuin zetten zonder vergunning of aanvraag? Ik wil namelijk ook een buitenvoliere (als ik een tuin heb), maar weet daar dus niets van.

Groet nancy yana en Smoey
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Mara

En een goudkleurige ring, van welk jaar?

Wat een nare ervaring Manuela, en wij hebben een voliere in de tuin zonder aanvraag, maar het gebouwtje stond er al en wij hebben geen last van de buren, die vinden het leuk.

Groetjes

mara

kimmie

Heey Mara,

Dit is het enige dat ik kon vinden...:
2005 = donkergroen,
2006 = rood,
2007 = zwart,
2008 = donkerblauw,
2009 = violet
Groetjes Kim, Karel en Lady

♪ Marlies

Hoi,

Ik dacht dat goudkleurig 2004 was.

Mara

Hoi Marlies

Dat dacht ik zelf ook omdat ik Pinkie sinds 2005 heb en hij wa toen nog niet zo heel erg oud...

Bedankt Marlies en Kimmie.

Mara