29 april 2024, 05:23:32

2 bevruchte eitjes

Gestart door dragon-fire, 6 februari 2007, 18:32:54

« vorige - volgende »

Rianne

Ik heb zo'n waterbak aan de verwarming hangen en dat houdt de luchtvochtigheid op net boven de 60. Maar je kan ook je koppel een badje geven of af en toe sprayen, dan regelen ze zelf de vochtigheid in het blok. :)
Ik heb ook foto's van mijn eitjes, zal ze nog even uploaden. Hopelijk kun je daar ook wat op zien. :)

De eitjes kunnen best wat hebben, mijn valken man broedde altijd alleen en soms waren de eitjes gewoon koud. Maar de eitjes zijn goed ontwikkeld, ik heb er nu 1 donsje van, de ander is helaas overleden.

dragon-fire

hai ja is goed ik ben reuze benieuwd naar de fotos ow oke koude eitjes kan dus allemaal  :)  moet je ook maar weten , he jammer zeg dat er een is overleden .....

ik kan niet wachten tot me docher trug is .

Rianne



Onderin zie je een zwarte vlek, dat is het jong. :)

dragon-fire

wow mooi de eitjes zijn erg koud nu ??? shit maak me wel zorgen nu en gekke is ze is er net af ik zie dat je houd snippers hebt is dat beter dan die draar dingen die ik heb ???

dragon-fire

ik heb wat fotos pfff gaat niet makkelijk sommige zijn wazig je ziet de embryo wel zitten ook met ene soort massa er bij en bij de lucht kamer zit ook appart ene donkere plek ???

kijk even mee  ??? ow hoe upload je een foto hier ?


Rianne

Hoi,

je kunt je eitjes vergelijken met die op deze link: http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Vlak voordat het ei uitkomt, word de luchtkamer steeds kleiner. De donkere vlek is het jong zelf, daar kun je niet doorheen kijken met het lampje ;D

dragon-fire

nou ze gaat er niet meer op ze is er vanzelf af gegaan daarom konden we kijken en nu gaat ze niet meer trug . en dat  baard me ernstige zorgen want de eitjes waren al niet warm meer ..... ik neem aan dat ik er nu niks meer aan kan doen ze zelf bij me houden ofzo ???

dragon-fire

ik denk zelf dat ze klaar is met broeden de laatste 2 dagen ging ze er ook steeds vaker vanaf de 6de dacht ik al dat ze 5 a 7 dagen waren maare 1 ei was toen nog niet te zien zeg maar ........

ik baal echt verschrikkelijk dat je niet kan kijken of ze nog leven en of wat nu te doen ? popje broed ook maar alleen natuurlijk .......


dragon-fire

hallo
ze is er nu ruim 2 uur vanaf en heeft geen intresse meer in der eitjes nou ik baal echt ontzettend dat het weer niet goed gaat eerste allemaal lege eitjes nu 3 bervruchte en gaat ze niet verder meer pfffffff schiet niet op

ik neem aan dat ik ze nu maar gewoon kan weghalen ?

Riny

Hoy Dragon-fire
De enigste raad die ik je nu kan geven , is om niet teveel in de buurt van de kooi te komen.
Laat ze rustig hun gang gaan.
En eitjes weg halen kan altijd nog.
Ik zou er nog even mee wachten.
Veel succes!
Groetjes Riny

Rianne

Je kan alleen maar afwachten en er het beste van hopen. Met schouwen kun je soms het kuiken zien bewegen maar ook niet altijd.
Geef het niet te snel op, hier waren eitjes soms een hele nacht onbebroed, en 's nachts is het kouder in huis als overdag.

dragon-fire

hai dank je wel .

ik zal nog even wachten maar hoe groot zijn de kuikens als ze uit het ei komen

1 ei is trouwens stuk kom ik net achter hebben ze in lopen pikken dan denk ik ? en er komt allmaal vieze troebel vocht uit worden ze daarom donkderder die eitjes omdat ze misschien al dood zijn ??

ik heb dat kapotte eitje weg gehald en heb het nu in de keuke liggen je kan z naar binnen kijken  :'( nou die heeft het potver opzeker niet gered  mag ik dat nu openmaken om te kijken van hoe en wat van binnen ?
willen jullie daar een foto van misschien kan je dan zien hoe ver het is ?

gr natas en verdrietige ik en kids

Rianne

Als een ei voortijdig stuk gaat overleeft het jong het niet.
Hier is een foto van mijn jong, 1 dag oud:


Je kunt het eitje wel openmaken maar het kan heel erg stinken en het kan een rotgezicht zijn. :-\


dragon-fire

wat een mooi gezicht nou heb het toch maar verder opengemaakt vocht was gelig en troebel kuikentje is heel klein :(

verdrietig word je er wel van maar  ik weet ook wel dat ik er niks aan kan doen al zou ik het nog zo willen

volgens mij zijn ze veelste klein voor de duur van de ei ???

sommige plekken zijn al donkerder aan het worden wat zget dit ?

hier komen de fotos http://www.valkparkiet.org/forumupload/Herschaaldekopievanvalk016.jpg[/img]]

http://www.valkparkiet.org/forumupload/Herschaaldekopievanvalk017.jpg[/img]]

http://www.valkparkiet.org/forumupload/Herschaaldekopievanvalk018.jpg[/img]]

misschien is het voor sommige mensen niet leuk om te zijn sorry daar voor maar hier voor ons  is het ook niet leuk en hoop zo wat duidelijkheid te krijgen

gr natas