7 mei 2025, 02:07:11

harrisons pellets

Gestart door hennie, 6 februari 2007, 12:51:22

« vorige - volgende »

hennie

Hallo,
Ik wilde vandaag Harrisons pellets bestellen bij mijn DA. Nu blijkt dat er verschillende soorten zijn o.a. life en high potency e.d.. Weet iemand welke ik precies moet hebben voor mijn valkje? Ik kreeg de indruk dat ik zo'n beetje de eerste was die er bij hun ooit naar gevraagd heeft!
groetjes,Hennie

Gerda

Hoi Hennie,

Harrison is best duur. Er zijn ook pellets te koop bij de dierenspeciaalzaak, zoals nutriburd (voor grasparkieten) of scenicpellets.
Ik heb harrison ook gebruikt (als bijvoer naast zaden) en ik nam adult lifetime fine. Deze pellets zijn klein genoeg voor een valkje.

Groetjes, Gerda

hennie

Hallo Gerda,
Ben je van Harrisons afgestapt vanwege de prijs of was je niet zo tevreden? Ja, ze zijn wel duur, maar ik heb gehoord dat je ze maar 2 tl per dag hoeft te geven. Als de prijs dan ong 15 euro per pond is, doe je er wel lang mee!
De soort die jij mij aangeeft is de aangewezen soort voor valkjes of zijn er bij Harrisons nog meer opties?
groetjes,Hennie

Rianne

Hoi Hennie,

de dierenarts assistente bij ons heeft regelmatig contact met Dr Hooijmeyer, een vogelarts uit Meppel, en is zeer op de hoogte wat pellets betreft. Mij raadde ze de High Potency Fine aan. Ik geef het nu al een paar maanden en ben er zeer tevreden over. :)

hennie

Hallo Rianne,
Nu vind ik het even moeilijk worden. Er zijn dus meerdere varianten van Harrisons die je kunt gebruiken. Gerda noemde aduld life time fine en jij high potency fine. Hoe weet ik welke ik voor mijn valkje moet gebruiken?
Ik wilde deze week ook eens op consult gaan bij dr. Hooimeijer maar stel het even uit tot de zomer. Ik moet nl met de trein en de benenwagen, maar ik vind dat nu te koud voor mijn valkje!
Ik had dr Hooimeijer dan ook om raad willen vragen over de pellets!
(ik lees trouwens net op het forum voor papegaaien een paar hele vinnige stukjes over deze vogelarts. Echt niet leuk!)
groetjes,Hennie

Rianne

Sja, met iedere vogelarts is wel wat. ;)

Op de verpakking van High Potency Fine staat: Birds converting to Harrison's from a seed diet, recovering from illness, molting or under 6-8 months of age should start out and remain un the High Potency formulas for a period of at least six months.

Dat betekent dus dat vogels die voor het eerst pellets krijgen na een zaad dieet, vogels die herstellen van ziekte, rui of jonger dan 6-8 maanden moeten beginnen met High Potency voor tenminste 6 maanden. :)

hennie

Rianne, dus jij gebruikt die high potency fine 6 maanden en dan stap je over op adult lift time?
groetjes, Hennie

Rianne

Nee ik denk dat ik deze gewoon blijf gebruiken. Het is namelijk ook goed voor broedende vogels.

hennie

Oké, ik ga de high potency fine bestellen en ik zie over een half jaar wel weer! Dank voor het advies!
groetjes, Hennie

Rianne

Ik weet niet hoeveel vogels je hebt maar als je er 1 of 2 hebt zou ik de kleine verpakking kopen. In het begin gooi je vaak nog pellets weg bij het overstappen maar als je het zaad goed afbouwt zul je zien dat ze het heel makkelijk gaan eten.

hennie

Hallo Rianne,
Heb zojuist (als eerste daar in de geschiedenis) de Harrisons besteld. Heb idd de kleinste verpakking genomen. Ze kon echter niet zeggen wat de precieze inhoud was van het pak. Ik denk dat het een pond zal zijn. Kwam neer op 15,55 euro!

Op www.parotbunch.com staat een heel afbouwschema van zaad naar pellets. Leek me wat omslachtig. Denk dat ik het doe volgens advies van dit forum, beide in een apart bakje aanbieden en het dan maar goed in de gaten houden!
groetjes,
Hennie

hennie

FOUTJE!
Het is natuurlijk www.parrotbunch.com.
Moest met dubbel rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
gr,Hennie

Rianne

Inderdaad erg omslachtig. 27 dagen! Dat kan veel sneller!
Ik mengde de pellets en het zaad wel. Eerst veel meer zaad als pellets en na ongeveer iedere 2 dagen gaf ik er steeds wat meer pellets bij. Tot ze opeens een bakje met alleen pellets hadden. Ze hebben een dag niet gegeten, maar de volgende dag was het bakje wel leeg!

hennie

Ik ga het net zo doen, Rianne! Hoop dat ik hem binnenkort op de pellets heb!
groetjes, Hennie

p.roberti

hoi mischien een domme vraag  ::) maar wat zijn pellets preccies is dat dat samengestelde voer van fruit en zo die bruine brokjes zeg maar en kan je dat altijd geven of is het alleen voor als ze nog jong zijn ik heb sinds 2 maanden een valkje en zou ook best wel pellets voor hem willen halen als dat goed voor hem is ik geef hem nu gewoon zaad voer van de dieren winkel maar ik las dat daar parasieten in kunnen zitten heeft iemand mischien een advies voor een nieuw merk voer en of het goed voor hem is als  ik pellets haal en wat het preccies is en of ik het dan apart aan moet bieden of mengen alvast bedankt  wil me valkje alle geven wat ie nodig heeft  ;D gr:  ::paul