17 mei 2025, 00:14:25

heel raar ;'(

Gestart door robeke, 4 februari 2007, 13:49:25

« vorige - volgende »

robeke

4 februari 2007, 13:49:25 Last Edit: 4 februari 2007, 13:52:18 by robeke
hallo,
mijn valkje heeft nog altijd een wonde op zijn hoofd en deze morgens heeft hij zijn wang weer opengekrapt...
over een uurtje heeft hij het bloed efgewassen en nu merk ik dat hij heel anders is het is een mannetje en hij is 8 maanden oud, maar hij is niet meer zichzelf hij bijt heel hard in de vinger als je hem wild oppaken zijn ontlastiong is pure water...

alstublieft kan me iemand helpen ik maak me echt zorgen  :'( :'( :'(

mvg.robeke  :'(

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Rianne

Hoi Robeke,

de ontlasting is echt niet goed. Hoe lang heeft je valkje dit al? Dit mag niet te lang duren ivm uitdroging. Ik zou er zo snel mogelijk mee naar een vogelarts als dat kan.

Riny

Hoy Robeke
Waterige ontlasting is nooit goed.
Je zou je valkje water kunnen geven waar rijst in is gekookt, dat werkt een beetje stoppend.
Als je valkje morgen nog die waterige ontlasting heeft, zou ik je toch aanraden om wat ontlasting op te sturen naar een goeie vogelarts die dat kan onderzoeken.
Ook kan dunne ontlasting betekenen dat ze wormen hebben en soms komt er wel eens een dode worm mee in de ontlasting daar zou je zelf ook naar kunnen kijken of je iets vreemds ziet in de ontlasting.
Groetjes Riny

robeke

4 februari 2007, 14:11:27 #3 Last Edit: 4 februari 2007, 14:21:25 by robeke
Ja maar we hebben ook en probleem hier is nergens een vogelarts in de buurt
normaal genezen wij de vogels maar we weten echt niet wat hij heeft ook wil hij niet eten  :'(

mvg.robeke

en op deze site vindt ik ook geen dierenarsten in de buurt

Inge88

Dan zou ik in de telefoongids eens goed kijken. Anders betekent het dus dat je het even verder weg moet zoeken.

robeke

zal ik doen inge

kan dit dodelijk voor je balkje zijn volgens mij is hij ziek nu staat hij op mijn schouder ook te dutten :'(

mvg.robeke

Rianne

Je zou ook Dr Feld uit Amersfoort kunnen bellen en vragen of hij weet wat er aan de hand is. Het kan zijn dat je dan ontlasting op moet sturen voor onderzoek en dat je dan medicijnen thuis krijgt gestuurd.

Riny

Hoy Robeke
Je kunt ook een dierenarts morgen opbellen.
Desgewenst sturen ze ook medicijnen op.
Dr. Feld
van Bemmelstraat 1
3818 PA Amersfoort
Tel: 033-2864772
Van bovenstaande da weet ik zeker dat hij dat doet.
Hou vandaag je valkje goed in de gaten , en geef hem rijstewater te drinken.
Als het morgen nog zo is kun je dan de DA bellen.
Groetjes Riny

robeke

Dank je Riny en Rianne ik zal hem goed in de gaten houden en als het sevvens wat beter is dan zal ik het zeggen

robeke

hallo,
ik heb men valkje heel goed in de gaten gehouden hij sliep de hele tijd en nu heeft hij een poepje gedaan en stond met grote ogen naast hem zijn poepje is weer normaal zonder dat ik iets gedaan heb alleen een beetje rijstwater gegeven !!!
wat betekent dat ???
mvg.robeke

robeke

zijn poepjes blijken nu opeens weer goed te zijn hoe zou dat komen???

Riny

Hoy Robeke
Fijn dat je nu uit de zorgen bent.
Ik denk dat het komt door het rijstwater.
Groetjesn Riny

robeke

dank julie allemaal hij is weer gezond dankzij jullie!!!!! :-* :-*

mv vg.robeke