25 juni 2025, 11:06:12

Hoe krijg ik hem tam?

Gestart door Jessica, 21 augustus 2003, 17:11:33

« vorige - volgende »

Jessica

Wij hebben onze vogel nu een maandje,,,

Hij eet wel uit mijn hand en zit ook op mijn hand, maar echt fluiten en praten doet hij niet.
Hoe kan ik hem dat aanleren?

Bedannkt...

jessica

Kolkkie

Hoi Jessica,

Je moet veel tegen je valkje fluiten en praten. Op die manier zou je valkje het moeten leren.
Het vergt veel gedult en tijd. Het ene valkje leert het sneller als de ander.

Als je een popje (=vrouwtje) hebt, is het een ander verhaal. Die praten en fluiten eigelijk haast nooit. Je zou ze mss wel een enkel deuntje kunnen leren, maar daar blijft het eigenlijk zo'n beetje bij.

Ook leeftijd speelt een rol. Een jong valkje kan je veel sneller deuntjes leren en leren praten dan oudere vogels.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

jessica

:) :) :) bedankt voor de reactie!
Ik ga maar Maar fluiten tegen me Valkje...
En het zelfde deuntje herhalen..!

Bedankt..

Jessica

Karin

Hoi Jessica

Wij hadden een melodietje (door mijn man gefloten) opgenomen op de computer en dat ging echt zeker 10x per dag aan. Nu kan Tim het intro van de muppetshow zingen :D ;D
Hij steelt er echt de show mee!!!!

Je kan het natuurlijk ook op een bandje opnemen en afspelen als je weg ben ofzo...
Succes met je aankomende artiest!!

Karin

P.S. Bedenk je wel dat mannetjes sneller en makkelijker leren dan popjes. Het lukt niet bij elk valkje

kathy

ikzelf heb uuuuuren aan een stuk gefloten en gefloten en gefloten :p tot ik de geluidsrecorder op de pc ontdekte  :D :D :D :D :D :D
dus fluit je deuntje in op je geluidsrecorder of je taperecorder en speel het af en af en af en af, en zo zal ie t wel leren....het praten is me nog niet gelukt, maar het fluiten lukte best!

jessica

:-* :-* Bedankt Bedankt voor de reacties..!
Ik ga op de computer maar een deuntje opnemen en dat steeds laten herhalen..!
Hopelijk gaat hij dan wel fluiten..!
BEDANKT NOGMAALS...

Kusjes Jessica

kathy

graag gedaan meissie  :D :D