waarom blijft kiki niet bij me zitten?

Gestart door mariek, 1 februari 2007, 22:13:30

« vorige - volgende »

mariek

Hallo, heb sinds oktober een valkparkiet gekrgen van mijn verjaardag.  ( is nu bijna 5 maanen)En ben sidnsdien erg druk bezig met haar ( denk dat het een zij is, want het is een lutino en is erg rustig)
ze eet al uit mijn hand, komt op me arm zitten.. maar zodra ik geen lekkers meer heb gaat ze weer haar kooitje in..

hoe kan ik kiki bij me laten zitten zonder wat eten???

ik lees leuke verhalen van mensen die een speciale band hebben met hun vakparkiet, ik probeer zon band ook op te bouwen alleen heb je veel tijd en geduld nodig

groetjes marieke

Riny

Hoy Marieke
Je valkje zal blij zijn om zijn vleugeltjes eens te kunnen strekken, en vrij rond te vliegen.
Je moet bedenken dat ze in hun kooitje al veel stil zitten.
Je zou kunnen proberen om hem naar je toe te lokken met iets lekkers,als die een tijdje rond gevlogen heeft.
Groetjes Riny

mariek

kiki is al eens van tafel afgevlogen

en we hebben toen haar kooitje op de grond gezet in de hoop dat ze er zelf weer in gaat..

maar ze bleef heel  rudtig bovenop haar kooitje zitten en met trosgist had ik haar weer in haar kooitje gelokt.
maar ik zou zo graag willen knuffelen met mijn valkje maar dat kost heel  veel tijd en geduld..

maar alle tips zijn welkom.. groetjes marieke

valkje005

ik heb bij mij thuis mijn valkje laten merken hoe leuk het is om over z'n kopje gekrabt te worden, dat heb ik gedaan door het valkje te laten komen en er zelf niet heen te gaan (misschien heeft je valkje nog wat meer tijd nodig)
birds are great, i wish that i could fly like them
(remember that this birds have there own personality)

kent iemand 2 goede namen??? laat maar weten!! :)