6 mei 2025, 23:39:51

droog eivoeder

Gestart door s(n)elle, 21 januari 2007, 17:04:43

« vorige - volgende »

s(n)elle

hoi ik heb ergens gehoord dat je u valkje ook droog eivoeder mag geven.

Zonder dat dit in het water geweekt is klopt dit?

En is dat gezond voor je vogel?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
groet jeroen

Riny

Hoy Jeroen
Je mag wel droog eivoer geven , maar de meeste valkjes hebben liever eivoer wat geruld is.
Groetjes Riny :D

..Neline..

hey, :D

je kunt je valkje idd ook droog eivoer geven. ik geef mijn valkjes ook altijd droog eivoer. dit vinden ze bij mij lekkerder.
Droog en vochtig gemaakt eivoer is even gezond.

groetjes neline

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

s(n)elle

ok bedankt voor jullie reacties

groet palco en jeroen

miranda8482

JA ik geef mijn valkjes altijd droog eivoer. Ze eten het echt niet als het rul en vochtig is gemaakt hoor!

Meestal doe ik het door het gewone voer heen en dan eten ze het heerlijk op!

Groetjes Miranda

s(n)elle

ok zal ik zeker doen
en ik zal snel te weten komen of mijn valkje het droog ook lekker vind dank jullie voor jullie hulp

groet jeroen en palco

robeke

wat bedoelen jullie eigenlijk met droog eivoer???
mvg.robeke

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Riny

Hoy Robeke
Daar bedoelen we eivoer mee wat zo uit de verpakking komt.
Dus eivoer wat je niet eerst wat vochtig hebt gemaakt.
Groetjes Riny

Lin

Let er wel op dat je dit niet elke dag geeft dit kan tot nierproblemen leiden. Tenzij je valkjes hebt die aan het broeden zijn of jongen hebben. Links bij voeding kan je meer informatie vinden.

rullen akn je doen door een paar druppels lauw water erin te doen of een paar druppels limonade

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Falcon

Hoe komt het dat eivoer op de site aangegeven staat als basisvoedsel ?
Ik dacht dat eivoer enkel nodig is als je met valkjes kweekt omdat ze dan een heel hoge energiebehoefte hebben.

Ik geeft mijn valkje af en toe een granentoastje en dat bevat ook proteïnen. Ik vrees toch dat dagelijks eivoer geven aan mijn valkje (hij is alleen) hem te dik zal maken.

Ook over het nat of droog geven bestaat verwarring? Dat ligt toch aan het merk eivoer? De verpakking vermeldt normaal of je het eerst moet bevochtigen of droog mag geven. Eivoer dat normaal vochtig moet gegeven worden zou ik toch niet droog geven. Zou de verteerbaarheid dan niet moeilijker zijn?

Zijn zomaar vragen die door mijn hoofd gaan hoor. Blijkbaar geeft   bijna iedereen op het forum dagelijks eivoer en geeft dat geen probleem. Ieder zijn keuze.

s(n)elle

mijn valkje zit ook appart.
ik geef het ook niet dagelijks eivoeder.
2 maal in de week of zo.
ik zal de verpakking eens chekken.

bedankt allen voor de hulp.