7 mei 2025, 04:20:42

kruiden

Gestart door hennie, 1 februari 2007, 16:55:45

« vorige - volgende »

hennie

Ja,mee eens. Het zekere voor het onzekere nemen!
gr,Hennie

Rianne

Ik zou eerst opbouwen met een appeltje of een boontje bijv, kijken of de aga dat lust. :)

hennie

Hoi Rianne,
Die van mij is zo kieskeurig. Lust niks behalve zijn zaad. Wat ik ook in de kooi doe aan groente of fruit, niks eet hij er van!
Hij wil alleen nog weleens wat knabbelen aan pijnboompitjes en zonnebloempitten. Verder is het denk ik een zoetekauw, want popcorn en stukjes koek wil hij wel. Kan ik evt. een fruithapje prakken en er dan een druppeltje honing doorheen doen? Ik twijfel hier zelf over omdat honing ook voor baby's niet goed is.
Ik heb laatst bij een bestelling een zakje gedroogde pepertjes ontvangen. Ik blij dat ik een lekkernij voor hem had ;)
Nou, niks hoor. Hij moet het niet!
gr, Hennie

Rianne

Hoi Hennie,

het is vaak een kwestie van wennen. Hier waren ze eerst ook behoorlijk kieskeurig maar de nieuwsgierigheid overwon!

hennie

Hoe denk jij over die geprakte fruithap met een druppeltje honing?
gr,Hennie

Rianne

In zo'n fruithap zitten vast veel kleur geur en smaakstoffen, en conserveringsmiddelen. Dan kun je beter zelf wat fruit halen en door de blender doen. :)

hennie

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Ik prak dan gewoon een schijfje banaan en appel. Kan je er ook nog wat broccoli fijn doorheen knippen. Maar denk je dat ik het met een druppeltje honing extra lekker voor hem kan maken. Ik denk nl dat ik een echte zoetekauw heb.

Rianne

Je zou ook een druppeltje roosvicee erdoor heen kunnen doen. Probeer het, en je weet het ;)