De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

Leuk dat je weer jongen hebt van Quappo & Ino, allemaal witte donsjes die misschien wel net zo donker als Joep gaan worden ;D.

Met Cocktail & Dreams gaat het erg goed, ze gaan zowieso naar de volière waar Suprise niet bij zit. Dus dat zal hoe dan ook geen probleem gaan vormen. Al hoewel ik dat niet verwacht aangezien Suprise lekker bij Roos in de buurt blijft.

White & Snowy hebben trouwens bij de nu derde poging vier bevruchte eieren waarvan de eerste, twee al piepen. Als het goed is komen daar net zulke jongen uit als Pim & Roos, erg Spanned dus ;D....

Groeten Tjerk

Anke

Hoi Bonnie,
Leuk dat er weer donsjes zijn ;D
Gelukkig hoor je voergeluidjes bij Pim en Roos dus dat is een hele geruststelling :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 16 september 2007, 18:44:45Hey,

Leuk dat je weer jongen hebt van Quappo & Ino, allemaal witte donsjes die misschien wel net zo donker als Joep gaan worden ;D.

Met Cocktail & Dreams gaat het erg goed, ze gaan zowieso naar de volière waar Suprise niet bij zit. Dus dat zal hoe dan ook geen probleem gaan vormen. Al hoewel ik dat niet verwacht aangezien Suprise lekker bij Roos in de buurt blijft.

White & Snowy hebben trouwens bij de nu derde poging vier bevruchte eieren waarvan de eerste, twee al piepen. Als het goed is komen daar net zulke jongen uit als Pim & Roos, erg Spanned dus ;D....

Groeten Tjerk

Hey Tjerk,

Gefeli met je eitjes, ben benieuwd wat er uit komt, het is een mooi koppel :)

De oudste twee van Quapo en Ino worden waarschijnlijk weer donker... De pootjes worden namelijk al donker, de verkleurden al voordat de tenen groot genoeg waren om te kunnen ringen. :)

Citaat van: Anke (til) op 16 september 2007, 18:52:37
Hoi Bonnie,
Leuk dat er weer donsjes zijn ;D
Gelukkig hoor je voergeluidjes bij Pim en Roos dus dat is een hele geruststelling :)
Groetjes Anke

Ja, niet dat ik twijfel dat ze voeren hoor maar door het geluid weet ik dat het nog leeft, wel handig als je niet kan kijken :) Ondertussen heb ik het jong wel gezien trouwens, vanmorgen zat Roos op het nest en die ging achterin zitten. Het tweede jong is nog niet geboren, het ei ben ik maar afgebleven dus niet geluisterd.

Citaat van: margreet op 16 september 2007, 11:04:06
hallo Bonnie,

Toch nog goed gegaan met de eitjes van P & R, zo zie je maar.
Bij mij zijn ook sinds gisteren weer 2 donsjes geboren, nog 2 eitjes te gaan.
Blijft leuk.

groetjes Margreet

Hoi Margreet, jij ook gefeliciteerd met je jongen :) Bij Pim & Roos is nog een ei te gaan he, dus ik juich nog niet te vroeg. Het is te koud voor maar 1 jong dus ik hoop dat nr twee het ook redt. Die moet vandaag of overmorgen als het onbevruchte ei het 2e ei is geweest.

Citaat van: *Esther* op 16 september 2007, 11:07:34

Ik zoek een getekende pop.....voor Noknok.
Twingirl gaat verhuizen want die stookt in de relatie van Laluna en Twinboy.... Maar ja, eigenlijk geen jong maar een iets ouder valkje ;)

Ja oudere vakjes worden er niet geboren :D Maar als Extreme overblijt en het blijkt een popje, dan mag je haar wel overnemen als je tegen die tijd nog niemand hebt. Als het een man is en hij blijt over dan heb ik er al iemand voor.

Citaat van: Yvonne op 16 september 2007, 20:15:25
Hoi hoi

Gefeliciteerd met je donsjes !!!!  ;D

Groetjes Yvon

Dank je wel :D

De jongen van Quapo en Ino maken het super, de ouders laten me nu prima in het blok en panikeren niet. Quapo kijkt alleen wel alsof hij me elk moment wil aanvliegen.

Voorlopig is nog niet te zien aan de veren van de oudste twee of ze cinnamon worden maar ik denk het niet. Hun poten zijn namelijk al enorm aan het verkleuren. Omdat ze ook geen parels hebben zou dat betekenen dat het twee mannen zijn, een wildkleur en een witmasker.

Jong drie is een bonte witmasker en tot nog toe zie ik uitsluitend bont op de schouders verschijnen. :) Jong vier is een witmasker, dit zou dan nog een opaline witmasker of cinnamon witmasker popje kunnen zijn. Ik hoop op het laatste want ik heb nog nooit een cinnamon witmasker popje gekweekt :)

Bij Pim en Roos was het 2e jong nog niet geboren. Roos verchoof vanmorgen zodat ik twee eitjes kon zien en een glimp van het jong. Als het vandaag niet wordt geboren wordt het waarschijnlijk overmorgen pas. Dan is het onbevruchte ei het 2e ei. Ik hoop dat het uit komt want voor 1 jong alleen is het wel erg koud als ze er straks niet meer de hele dag op blijven zitten.

•=Bonnie=•

Vandaag jong 3 van Quapo en Ino geringd. Het lijkt er op alsof het een hele mooie zwaar bonte gaat worden want tot nog toe zie ik uitsluitend bont op de vleugeldekveren verschijnen :)

Ze groeien als kool. Jammer genoeg kan ik momenteel geen foto's maken, ik heb mijn back-up camera en lens uitgeleend. Mijn andere toestel is is in combinatie met externe flits en lens te groot en te zwaar, dat wordt geheid paniek als ik daarmee het binnenhok in stap. Nog even wachten tot de jongen wat dichter in de pennen/veertjes zitten en ik ze het hok mee uit kan nemen dus.

Misschien dat het met de telefoon van m'n zoon wel lukt, die heeft een flitsje maar die is er natuurlijk nooit overdag  ::)

Mariska

Gefeliciteerd met je jongen en eitjes :D

Ik hoop dat het eerste jong van Pim&Roos er gauw een broertje of zusje bij krijgt.
Kunnen ze lekker tegen elkaar aan kruipen ;)

Ben wel benieuwd naar de foto's, maar we wachten geduldig af :D

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

•=Bonnie=•

Citaat van: Mariska op 18 september 2007, 13:26:02
Gefeliciteerd met je jongen en eitjes :D

Ik hoop dat het eerste jong van Pim&Roos er gauw een broertje of zusje bij krijgt.
Kunnen ze lekker tegen elkaar aan kruipen ;)

Ben wel benieuwd naar de foto's, maar we wachten geduldig af :D

Dank je wel :)
Ah tegen de tijd dat ze echt leuk worden haal ik ze er gewoon uit om wat foto's te maken, nu vind ik het echt te koud voor die kale hummels. Die foto's komen nog wel. Bovendien zie je dan meteen hoe of wat :)

Ga je ook naar Zwolle?

Ook jong 4 van Quapo en Ino is geringd, had ik eigenlijk gisteren al moeten doen, nu ging het nog maar net zonder haar pijn te doen. Ik schrijf haar omdat ik denk dat het een cinnamonnetje wordt en dus een popje is :) Zou wel leuk zijn want ik heb nog nooit een cinnamon witmasker gekweekt zonder bont :)

Met de andere drie gaat het goed. Bij jong 3, het bontje komen nu toch wat donkere stipjes op de krop. Vleugels nog steeds heel mooi. Ze zorgen zo goed voor hun kroost die twee, echt fijn. Binnen in het binnenhok is het ook warm genoeg nog blijkaar.

Enne... jong twee van Pim en Roos is uitgekomen! Een dag later dan verwacht maar wel zelfstandig. Pim en Roos zaten er beiden op dus ik heb het niet gezien maar ik hoorde het piepen terwijl jong 1 super schattig met zijn koppie boven Pim zijn vleugel uit stak. Die maakt het goed. Als het Pim en Roos straks niet meer op de jongen zitten gaat het echter wel te koud zijn. Ik ga dan proberen ze met blok en al naar het binnenhok te verhuizen. Geen idee of ze dat zouden pikken... voorlopig laat ik ze zoveel mogelijk met rust zodat de kleintjes nooit alleen liggen. Er ligt nog een ei maar dat was dus het tweede ei en is onbevrucht, ik laat het mooi liggen als kruikje en steun tot Pim en Roos niet langer heel de dag bij de jongen zijn.

Rob S

Hey Bonnie!

Mooi dat het goed gaat met de jonkies! Ik heb er nu ook 4 zitten, en die zitten ook nog buiten. Tot nu toe gaat dat ook nog goed, zolang het niet kouder wordt blijft dat ook wel goed gaan hoop ik. Hangt het blok van Pim en Roos ook buiten?

Groetjes

irma

Hoi Bonnie,

Leuk dat nu ook het tweede eitje van Pim en Roos uitgekomen zijn en ben ook zeer beniewd hoe ze in de veren gaan zitten.
Het is tenslotte pa en ma van Frodo en dan ben ik ook wel een beetje trots. ;D

gr Irma ;)

Gloria en Lujo

Damien

Zijn ze al oud genoeg om foto's van te maken?
Ik ben wel erg benieuwd :)
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

Anke

Hoi Bonnie,
Het gaat goed hier, dat is fijn!!
Ik ben ook erg benieuwd naar foto's ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 20 september 2007, 18:33:53
Hey Bonnie!

Mooi dat het goed gaat met de jonkies! Ik heb er nu ook 4 zitten, en die zitten ook nog buiten. Tot nu toe gaat dat ook nog goed, zolang het niet kouder wordt blijft dat ook wel goed gaan hoop ik. Hangt het blok van Pim en Roos ook buiten?

Groetjes

Hoi Rob :)

Ja het blok van Pim en Roos hangt buiten, dta van Quapo en Ino in het binnenhok...

Citaat van: irma op 20 september 2007, 21:43:43
Hoi Bonnie,

Leuk dat nu ook het tweede eitje van Pim en Roos uitgekomen zijn en ben ook zeer beniewd hoe ze in de veren gaan zitten.
Het is tenslotte pa en ma van Frodo en dan ben ik ook wel een beetje trots. ;D

gr Irma ;)

Hoi Irma :)

Ik ben ook heel erg benieuwd. Maar dat duurt nog wel een dikke week voordat we wat gaan zien daar. :)

Citaat van: Damien op 21 september 2007, 23:55:47
Zijn ze al oud genoeg om foto's van te maken?
Ik ben wel erg benieuwd :)

Hey Damien :)

Jawel maar zoals ik al schreef wil ik er nog niet mee het hok uit lopen om foto's te maken. Daar vind ik het te koud voor. Enne, zo heel veel is er nog niet te zien hoor, over een weekje zijn de jongen van Quapo en Ino wel voldoende bevederd. Dan zie je meteen hoe of wat :)

Citaat van: Anke (til) op 22 september 2007, 12:14:43
Hoi Bonnie,
Het gaat goed hier, dat is fijn!!
Ik ben ook erg benieuwd naar foto's ;D
Groetjes Anke

Hey Anke :)

Stelletje foto junks hier :)

Anke

wie wij??????????????
Welneeeeeee ;D ;D ;D ;D
Hi hi je had het zelf over het mobieltje van je zoon ;)
We wachten rustig verder ;D
Groetjes Anke

•=Bonnie=•

Citaat van: Anke (til) op 22 september 2007, 12:56:58
wie wij??????????????
Welneeeeeee ;D ;D ;D ;D
Hi hi je had het zelf over het mobieltje van je zoon ;)
We wachten rustig verder ;D
Groetjes Anke

Jah... ik dacht dat die een flits had, maar dat is gewoon een hele felle lamp! Hij maakte ff een foto van mij met dat ding aan en ik zag meteen een kwartier vlekken, dat ga ik die kleintjes dus absoluut niet aan doen. Echt een rot ding.

Anke