De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Nou dat ging snel...  :o

Cocktail & Dreams zijn gereserveerd, beetje dubbel gevoel moet ik zeggen  :-\

Ik kan ze in elk geval blijven volgen en ze krijgen een heel goed adres. Naar wie ze gaan mag de persoon in kwestie zelf vertellen ;)

*Esther*

Tjerk

•=Bonnie=•

Ik ging net het water van de vogels verversen en bij binnenstappen van het nachthok hoorde ik het al :) Quapo en Ino hebben een donsje en het wordt gevoerd  ;D

Dat betekend dat Quapo inderdaad vanaf de allereerste dag de kachel heeft aangezet want het eitje is van 18-08 en dus pas 18 dagen oud  :o Dan zal er zo'n 7 a 8 dagen zitten tussen het eerste en het laatste jong als ook het laatste ei bevrucht is. Da's een boel. Ben benieuwd hoe ze dat doen. Ik ben niet gaan kijken, Quapo is een angsthaas en het nachthok is nog geen vierkante meter doosnee, twee hoog en met daarin een normale deur. Als ik die open doe vliegt hij beslist in paniek door de hut en die stress wil ik hem besparen. Ik zal dus even moeten afwachten. Er komen 12 verschillende mutaties uit dit koppel dus dat wordt straks veertjes gluren  ;D

Dit koppeltje kan onderstaande jongen krijgen.

Mannetjes:
Bont witmasker / lutino / cinnamon
Bont witmasker / lutino / opaline
Bont / witmasker / lutino / cinnamon
Bont / witmasker / lutino / opaline
Witmasker / bont / lutino / cinnamon
Witmasker / bont / lutino / opaline
Wildkleur / bont / witmasker / lutino / cinnamon
Wildkleur / bont / witmasker / lutino / opaline

Popjes:
cinnamon bont witmasker
opaline bont witmasker
cinnamon bont / witmasker
opaline bont / witmasker
cinnamon witmasker / bont
opaline witmasker / bont
cinnamon / bont / witmasker
opaline / bont / witmasker

Vorige nestje bestond uit een bijna zwarte witmasker, een bonte witmasker en een wildkleurtje.

De eitjes van Cocktail en Dreams heb ik weggegooid en de broedmachine is weer uit. Ze waren onbevrucht, als je na een 8 dagen niets ziet gebeurd er echt iets meer als je zeker weet dat er al 8 dagen echt gebroed is hetgeen in de machine uiteraard het geval is.

De tussenstand:

Pim & Roos: 3 eitjes
Quapo & Ino: 3 eitjes + 1 donsje
Cocktail & Dreams: 3 eitjes onbevrucht
Fellow & Yellow: nix, noppes, nada, rien de knots

Dierenfreackske

Tjerk

Gefeliciteerd!!! Dat hebben ze inderdaad lekker snel gedaan ja. Leuk joh, twaalf verschillende mutaties, wel handig dat je meteen kan zien wat een man of een pop is ;D.

Groeten Tjerk

Mandy

Ooo dat wordt een verrassingsnestje, dat is altijd leuk! ;D
Ik ben ook heel benieuwd naar Adam&Eva die nu voor het eerst broeden, ze zijn al een week heel fanatiek, hopelijk houden ze het vol en komt er wat moois uit, spannend is dat hé. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Ik zag je topic titel en ik dacht 'he? nu al een donsje??' ;D Maar wel leuk in ieder geval ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op  6 september 2007, 11:35:11
Gefeliciteerd!!! Dat hebben ze inderdaad lekker snel gedaan ja. Leuk joh, twaalf verschillende mutaties, wel handig dat je meteen kan zien wat een man of een pop is ;D.

Groeten Tjerk

Citaat van: Dierenfreackske op  6 september 2007, 10:15:45
Wat schattig allemaal de donsjes he !!

Echt wel :)

Citaat van: Mandy op  6 september 2007, 23:45:20
Ooo dat wordt een verrassingsnestje, dat is altijd leuk! ;D
Ik ben ook heel benieuwd naar Adam&Eva die nu voor het eerst broeden, ze zijn al een week heel fanatiek, hopelijk houden ze het vol en komt er wat moois uit, spannend is dat hé. :)

Ja zeker :) Ik hoop dat er nu een bontje in geel bij zit, vorige keer hadden ze een witmasker bontje :) Spannend met Adam en Eva!

Citaat van: Rianne op  7 september 2007, 08:40:56
Ik zag je topic titel en ik dacht 'he? nu al een donsje??' ;D Maar wel leuk in ieder geval ;)

Ja ze waren erg snel. Ik denk dat ze aanvoelen dat het krap dag is met oog op de naderende herfst en dat ze daarom vanaf dag 1 zijn gaan broeden. Vorige ronde ging Pim vanaf het 3e ei pas broeden, nu ook vanaf het eerste.

•=Bonnie=•

Toen ik net bij de vogels was zat Ino in het blok, het was er erg stil dus ik wou toch eigenlijk wel even kijken of het donsje okay was. Deur open gedaan en Quapo ging op het blok naar me zitten blazen en dreigen met wijdopen vleugels *grin* Mooi want dan gaat ie niet in paniek ;)

Het tweede donsje is er ook, het donsje van gisteren was een gele en dat van vandaag een witte.  :) Het witmaskertje was er nog maar net, het was nog helemaal plakkerig.

*Esther*

Anke

Hoi Bonnie,
Gefeliciteerd met je eerste donsje ;D
Fijn dat je een goed huisje hebt gevonden voor Cocktail en Dreams.
Ik heb erg gelachen om de omschrijving van Cocktail Je weet het leuk te vertellen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Esther*

Joehoe,

hoe ging je tripje NL?

Je zit vast kwijlend voor je kooi(en) met al dat moois!! :D

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op  8 september 2007, 17:35:15
Joehoe,

hoe ging je tripje NL?

Je zit vast kwijlend voor je kooi(en) met al dat moois!! :D

gr Esther

Mijn ogen hangen op halfzeven du sik zie niet zo veel meer maar eh... mheeeeeeeeen wat een mooie valkies heb ik hier zitten. Nu als een speer de keuken in want zo komen er eters :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Anke (til) op  7 september 2007, 20:21:15
Hoi Bonnie,
Gefeliciteerd met je eerste donsje ;D
Fijn dat je een goed huisje hebt gevonden voor Cocktail en Dreams.
Ik heb erg gelachen om de omschrijving van Cocktail Je weet het leuk te vertellen ;D
Groetjes Anke

Thanks enne.... thanks :)