De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 31 augustus 2007, 09:57:36
Hey,

Leuk joh, nog net even weer eitjes. Vooral Cocktail & Dreams, super!! Nu maar hopen dat ze bevrucht zijn * duim *

Groeten Tjerk

Het duimen is al te laat, dat had tijdens het paren al moeten gebeuren ;) Gelukkig heb ik het toen al gedaan haha :D

•=Bonnie=•

31 augustus 2007, 10:21:03 #1066 Last Edit: 31 augustus 2007, 10:27:15 by Bonnie
Tussenstand 2e en laatste ronde:

Quapo & Ino 4 eitjes
Pim & Roos 3 eitjes
Cocktail & Dreams 3 eitjes
Fellow & Yellow 0 eitjes

Het wordt nu toch wel spannend... over een dag of vier moet ik kunnen zien of de eerste eitjes van Cocktail & Dreams bevrucht zijn  :D

Mandy

Gefeliciteerd met alle eitjes! :D
Zitten ze in jouw prachtige nieuwe volière buiten of binnen met de blokken?
Bij mij zitten ze in het nachthok en het is nog zacht weer maar ik ben ook benieuwd of het zo blijft. En anders gaat er een klein kacheltje aan. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

•=Bonnie=•

Citaat van: Mandy op 31 augustus 2007, 11:46:16
Gefeliciteerd met alle eitjes! :D
Zitten ze in jouw prachtige nieuwe volière buiten of binnen met de blokken?
Bij mij zitten ze in het nachthok en het is nog zacht weer maar ik ben ook benieuwd of het zo blijft. En anders gaat er een klein kacheltje aan. 8)

Er zitten 2 koppels binnen met blok en 1 koppel buiten. Mocht het mis gaan durf ik dat koppel wel met blok en al naar binnen te verhuizen, dat gaat waarschijnlijk wel goed.

•=Bonnie=•

Net gekeken naar de eitjes van de geelwangen in de broedmachine. Helaas is er nog niets te zien... De kans is groot dat Coctail weer mis geschoten heeft.

Dat zijn dan drie onbevruchte nestjes van dit koppel. Maar goed, Suprise schoot ook mis tot op het allerallerlaatst 1 ei dus er is nog hoop.  ;)

Fellow zit op het blok de longen uit zijn lijf te schreeuwen maar nog steeds geen eitjes.

Bij Quapo en Ino en Pim en Roos echter gaat alles super. Ik denk dat het bij Pim en Roos bij drie eitjes blijft. Volgens mij weten de vogels zelf ook dat het laat in het jaar is en dat ze moeten opschieten, misschien is Pim daarom meteen begonnen met broeden. Mocht er toch nog wat bevrucht zijn van Cocktail en Dreams dan zou dit erg mooi uitkomen trouwens.

Bij Cocktail en Dreams verwacht ik geen eitjes meer, als er morgen nog steeds drie (neppers) liggen haal ik hun blok vast weg voor ze opnieuw beginnen.

Dierenfreackske

Wat een gedoe met al die eitjes ! Ik wou volgend jaar ook een nestje van mijn albino en lutino mannetje ! Ben benieuwd of dat gaat lukken want heb geen ervaring ermee maar ben wel dieren gewoon en weet er mee om te gaan , dat wel hoor !! hihi !! Ik hoop dat er toch nog een laatste kans is dat er toch nog een jonkie uit dat ene ei komt ? Grtjs.

•=Bonnie=•

5 september 2007, 11:58:45 #1071 Last Edit: 5 september 2007, 13:00:42 by Bonnie
Ik heb een beslissing genomen...  :-\

Cocktail, mijn wildkleur geelwang man mag naar een nieuw adres.

Omdat het koppel alleen maar onbevruchte eitjes had dit jaar wil ik ze omkoppelen. Ergens vermoed ik dat het broer en zus zijn, ze komen van dezelfde kweker en zoveel geelwangen zonder cinnamon zijn er niet...

Maar als ik ze omkoppel heb ik in plaats van 1 koppel 2 koppels die niet zelf broeden.

Dat kan niet, want ik heb volgend jaar maar twee bewezen koppels, Pim en Roos en Quapo en Ino en de rest is jong spul en ook nog eens spul waar ik geen risico's mee wil nemen zoals de bleekmaskers en de getekenden e/o zwartogen.

Plus dat ik dan zit met het feit dat ik de geelwangen niet meer zoals nu samen in 1 vlucht kan doen omdat Cocktail en Dreams dan natuurlijk samen zullen blijven.

Dus als iemand van het forum belangstelling heeft voor een wildkleur geelwang man dan stuur me maar een pm. Voorlopig zet ik hem verder nog niet te koop omdat ik graag weet waar ie blijft en het leuk zou vinden hem te kunnen volgen.  :-[

Het is wel een klein gifkikkertje, als ie een popje gekozen heeft en een blok gaat uitzoeken zit ie het liefst met die pop alleen want alle valken moeten dan uit zijn buurt blijven. En broeden doet ie twee dagen dan is ie er klaar mee dus je moet wel een pleegkoppel gereed hebben. Enne, tam is ie ook niet maar het is zeker geen paniekvogel. Ohja... hij is klein, hij zit prachtig in de veren en heeft een hele mooie houding en kuif maar hij is onder de maat dus een mooie forse pop zou fijn zijn. :)

Rianne

Vol... :(

Dit is toch ook de geelwang die mogelijk split witmasker is?

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  5 september 2007, 12:02:17
Vol... :(

Dit is toch ook de geelwang die mogelijk split witmasker is?

Hoi Rianne. Ik zou niet verbaasd zijn als hij opaline was en split cinnamon is, maar witmasker verwacht ik niet. Suprise, de wildkleur man die naar Tjerk is bleek split cinnamon-opaline-(geelwang?) witmasker.

Die kwam wel van dezelfde kweker maar had een andere kleur ring dus komt zeker niet uit hetzelfde nest. In elk geval zou ik Cocktail niet tegen een witmasker pop zetten, lijkt me hoe dan ook zonde. En als je om je heen hoort zijn er veel geelwangen met een witmasker split in de omloop dus ik zou het risico niet nemen dan.

Rianne

Ah oke, ik dacht dat dit de vader van het nestgenootje van Dani was. :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  5 september 2007, 12:30:34
Ah oke, ik dacht dat dit de vader van het nestgenootje van Dani was. :)

Nope, dat was een wildkleur. Cocktail is die wildkeur geelwang man.  :)

•=Bonnie=•

Eventueel wil ik ze ook wel als koppeltje weg doen eigelijk, dus Cocktail & Dreams saampjes.  :-\

Ik heb een split geelwang man gekocht die ik eventueel aan Dreams had kunnen voorstellen maar ja, da's dan toch weer een geelwang koppel en als alles goed gaat heb ik volgend jaar al twee of zelfs drie geelwang koppels.

Dat wordt me eigenlijk te link, ik wil absoluut niet meer dan in totaal 8 koppels.

*Esther*

Heb je interesse in een ruil?
cinnamon geelwang opaline man. ;)

Vermoedelijk familie van de bonte cinnamon geelwang opaline pop. Maar het blijft bij kroelen de hele zomer ::)

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op  5 september 2007, 13:32:26
Heb je interesse in een ruil?
cinnamon geelwang opaline man. ;)

Vermoedelijk familie van de bonte cinnamon geelwang opaline pop. Maar het blijft bij kroelen de hele zomer ::)

gr Esther

LOL nee... dan zit ik toch nog met een geelwang? Dat schiet niet op.  ;D
Ohw jij bedoeld natuurlijk om tegen Dreams te zetten... hm... nee ik denk dat ik ze toch maar samen weg doe. Als mijn reserveringen allemaal lukken zou ik dan alsnog drie geelwang koppels hebben dus vier als ik haar zou houden. En ik kweek toch liever lutinogeelwang en bronzefallowgeelwang dan wildkleur geelwangen met oog op de verkoopbaarheid hier in het verre Noorden :)

•=Bonnie=•

Nou ik heb de knoop doorgehakt... ze mogen saampjes weg, Cocktail & Dreams. Ze hoeven niet persé samen te blijven omdat ze dus al 3x onbevruchte eitjes hadden en de combi dus mogelijk niet werkt. Bovendien zit Cocktail ook veel achter Yellow aan dus helemaal trouw is ie niet. Ik verkoop echter niet Dreams zolang Cocktail er nog is, dan gaat ie beslist in Fellow & Yellow hun huwelijk stoken en ik wil hem niet ergens alleen moeten zetten.