De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Damien op 27 mei 2007, 00:13:21
Citaat van: Bonnie op 26 mei 2007, 23:01:55
(die van Quapo en Ino tel ik nog niet mee, die hebben nog niet eens pennen  ;D)

En nu al zo schattig :)

oja, de mensen die samen met mij hun valkje kwamen halen, zitten die ook hier op het forum?

Hoi Damien,

Ja maar die hebben geen dagboekje en lezen eigenlijk alleen maar zo af en toe mee  :)

•=Bonnie=•

Ik kom net bij de donsjes van Quapo en Ino vandaan en ik geloof dat het oudste witte donsje een bont witmaskertje wordt! Op zijn vlerkjes is nog geen donker te zien terwijl er op elke schouder twee donkere stipjes komen!  ;D Dit wordt dus een bont witmasker mannetje split cinnamon of opaline en split lutino of het wordt een cinnamon of opaline bont witmasker popje. :)

Het kleinste witte donsje heeft ook nog geen donkere vlerkjes maar die is twee dagen jonger en gisteren durfde ik het van de oudste wittte ook nog niet te zeggen. Dat is nog even geduld dus :)

Het gele donsje heeft wel donkere vlerkjes dus dat wordt een cinnamon of opaline popje split witmasker bont of een wildkleur man split cinnamon of opaline, lutino en witmasker bont :).

Hier nog even de berekening van het koppel:

Man: Witmasker bont split cinnamon en opaline x Pop: Lutino split witmasker bont:

Mannetjes
12% Witmasker bont split cinnamon lutino
12% Witmasker bont split opaline lutino
12% Bont split cinnamon lutino witmasker
12% Bont split opaline lutino witmasker
12% Witmasker split cinnamon lutino bont
12% Witmasker split opaline lutino bont
12% Wildkleur split cinnamon lutino witmasker bont
12% Wildkleur split opaline lutino witmasker bont
---
Popjes
12% cinnamon witmasker bont
12% opaline witmasker bont
12% cinnamon bont split witmasker
12% opaline bont split witmasker
12% cinnamon witmasker split bont
12% opaline witmasker split bont
12% cinnamon split witmasker bont
12% gepareld split witmasker bont

En dan nu het spannende nieuws...

Althans voor mij dan  ;) Ik hoor piepjes uit het blok van Suprise en Robijn! Dus of het eitje piept of het donsje is er... Maar ze ziten er beiden op en ik kan niet goed bij dat blok.

Robijn is erg fel dus ik durf pas te kijken als zij er vandaag ergens even af is omdat ik niet wil dat ze het donsje pijn doet met haar wilde aanvallen naar mij. Suprise gaat het blok meestal meteen uit als ik de kooi open. Dus dan kan ik even spieken.  :D

Ed

Hoi Bonnie,

Wat geef je ze te eten witkalk of zo gefeliciteerd er weer mee hoor. Nou mijn stand is nu 6 jongen en 1 onderweg ik verwacht er nog 2 daarna en mijn ander koppels hebben net gelegd wel al weer 4 bevruchte eieren. Maar we zien wel waar het schip stand. Bij mijn koppel met de oudste jongen kreeg ik altijd gewone witmasker mannen en albino popjes nu zit er in een keer een cinnamon witmasker man bij.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op 27 mei 2007, 11:10:45
Hoi Bonnie,

Wat geef je ze te eten witkalk of zo gefeliciteerd er weer mee hoor. Nou mijn stand is nu 6 jongen en 1 onderweg ik verwacht er nog 2 daarna en mijn ander koppels hebben net gelegd wel al weer 4 bevruchte eieren. Maar we zien wel waar het schip stand. Bij mijn koppel met de oudste jongen kreeg ik altijd gewone witmasker mannen en albino popjes nu zit er in een keer een cinnamon witmasker man bij.

Groetjes
Ed

Haha, nee dat niet maar ze krijgen wel kalk in hun water voor, tijdens en na de kweek. Bij jou is de start gewoon wat traag. de volgende ronde gaat het vast beter. Wat doe jij met je nieuwe koppels, zet je die appart of komen die in dezelfde ruimte? Teveel verandering is gewoonlijk ook niet goed.

Nou Suprise maakt zijn naam waar... het donsje van Suprise en Robijn is geboren en wat denk je wat???
Het is een wit donsje  :o
Dus als het al een geelwang is zal ik het niet weten.  >:(
Misschien hebben ze zelf een pot witkalk ergens...  ::)

Ed

Hoi Bonnie,

Al mijnkoppels zitten in aparte broedkooien in de schuur 90 % ziet me kaar niet dus ook zet ik er een ander koppel in of bij dat zien ze toch niet.

Groetjes
Ed

Damien

raar dat het een wit donsje is.. volgens de berekeningen kon dat toch niet?
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

Ed

Hoi Bonnie,

Ik lees het nu pas zelfs je geelwangen hebben witte donjes het wordt nu wel verdacht hoor.  ;D

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Damien op 27 mei 2007, 12:53:49
raar dat het een wit donsje is.. volgens de berekeningen kon dat toch niet?

Hey Damien,

Nou ik weet niet veel van Suprise behalfe wat ik zie en dat is dat hij een wildkleur is (mogelijk ex gepareld) en dat de verkoper zei dat hij split geelwang zou zijn. Dat kan nog steeds kloppen alleen is hij dus OOK split witmasker en in combinatie met deze pop is de kans 50/50 dat dit dan boven water komt.

Wel suf want ik wist zeker dat het een geel donsje zou zijn, en nu is het weer een witte.

Een witteeeeeeeeeeh?????

Citaat van: Ed op 27 mei 2007, 12:41:46
Hoi Bonnie,

Al mijnkoppels zitten in aparte broedkooien in de schuur 90 % ziet me kaar niet dus ook zet ik er een ander koppel in of bij dat zien ze toch niet.

Groetjes
Ed

Nee dan niet inderdaad. Nou hopelijk gaat het volgende ronde soepeler allemaal.

Citaat van: Ed op 27 mei 2007, 13:00:47
Hoi Bonnie,

Ik lees het nu pas zelfs je geelwangen hebben witte donjes het wordt nu wel verdacht hoor.  ;D

Groetjes
Ed

LOL  ;D  Suprise is geen geelwang, hij is een wildkleur die me verkocht is als split geelwang samen met mijn wildkleur geelwang koppel. Zijn popje  Robijn is een cinnamon-opaline bonte witmasker... Koppel was dus al niet de bedoeling, en het was afwachten wat eruit zou komen maar dit slaat alles  ::) Als Suprise echt split geelwang is (die man had allemaal geelwangen) dan zou dit donsje als het een popje is dus een geelwang witmasker kunnen zijn. pff... Als het nu ook nog bont wordt, dan word ik gek.  ;)

Anke

Hi hi het gaat lekker hier :)
Spannend hoor zo'n surprise donsje.
Je wil de pennetjes er vast wel uitkijken ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Het moet toch niet gekker worden hier! Maar als je split geelwang aan de witmasker gekoppeld blijft, kun je toch nooit zeker zijn van de split?

Rianne

Nog even gerekend, je zou het nog wel kunnen zien als ze een geelwang jong krijgen. :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 27 mei 2007, 15:18:20
Het moet toch niet gekker worden hier! Maar als je split geelwang aan de witmasker gekoppeld blijft, kun je toch nooit zeker zijn van de split?

Hey Rianne :)

Nee, maar dat was ik ook niet geweest als Suprise niet split witmasker geweest was, tenzij hij split cinnamon-geelwang is, want dan zouden de cinnamon mannen de split geelwang dragen.

Citaat van: til op 27 mei 2007, 13:43:42
Hi hi het gaat lekker hier :)
Spannend hoor zo'n surprise donsje.
Je wil de pennetjes er vast wel uitkijken ;D
Groetjes Anke

Hoi Anke,

Nou om eerlijk te zijn zou dat eerder zo zijn geweest als het een geel donsje was. Nu wordt het witmasker, cinnamon witmasker of opaline witmasker en misschien zelfs cinnamon opaline witmasker en als het heeeeeel raar loopt zelfs bont. Maar dat lijkt me wel HEEL onwaarschijnlijk :D

Citaat van: Rianne op 27 mei 2007, 15:19:37
Nog even gerekend, je zou het nog wel kunnen zien als ze een geelwang jong krijgen. :)

Klopt, maar niet als dit jong een geelwang witmaskertje is :)

Moeder:bont witmasker cinnamon gepareld
Vader:wildkleur split voor witmasker {X2: geelwang}

man afkomst:
25% wildkleur split voor bont witmasker {X2: cinnamon gepareld}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  geelwang} {X2: cinnamon gepareld}
25% witmasker split voor bont {X2: cinnamon gepareld}
25% witmasker split voor bont {X1:  geelwang} {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
25% wildkleur split voor bont witmasker
25% geelwang split voor bont witmasker
25% witmasker split voor bont
25% witmasker geelwang split voor bont

En waarschijnlijk is Suprise geen wildkleur maar een opaline... dus:

Vader:gepareld split voor witmasker {X2: geelwang}

man afkomst:
25% gepareld split voor bont witmasker {X2: cinnamon}
25% gepareld split voor bont witmasker {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}
25% witmasker gepareld split voor bont {X2: cinnamon}
25% witmasker gepareld split voor bont {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
25% gepareld split voor bont witmasker
25% gepareld geelwang split voor bont witmasker
25% witmasker gepareld split voor bont
25% witmasker gepareld geelwang split voor bont

*grin* En dan als ie echt split geelwang is zit het er dik in dat ie split cinnamon-geelwang is, dus:

Vader:gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon geelwang}

man afkomst:
25% gepareld split voor bont witmasker {X2: cinnamon}
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker {X1:  geelwang}
25% witmasker gepareld split voor bont {X2: cinnamon}
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont {X1:  geelwang}

pop afkomst:
25% gepareld split voor bont witmasker
25% cinnamon gepareld geelwang split voor bont witmasker
25% witmasker gepareld split voor bont
25% witmasker cinnamon gepareld geelwang split voor bont

•=Bonnie=•

27 mei 2007, 18:16:13 #582 Last Edit: 28 mei 2007, 00:18:59 by Bonnie
Nieuwe foto's :)

Klik op de foto voor meer ;)

Jong 1 Schnippie en Mokka, 2e ronde. Albino popje, bont of split bont. Gereserveerd.

Rob S

Hoi Bonnie,

Mooie foto's weer :D. En een wit donsje, verassinkje ;D. Ik ben erg benieuwd naar wat er nog meer uit dit koppel kan komen. Ik heb vanmiddag je mooie zwaar bonte valkje gezien die nog bij Mandy zit. Nou die ziet er goed uit hoor, past mooi bij je bonte jong ;)

Groetjes

Mariska

Dat komt er nou van als je je valkje Surprise noemt ;D :P

Je hebt wel weer aparte dingen hoor dit seizoen 8)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)