De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

Ed

Hoi Bonnie,

Dat doe je toch niet met alle bonte witmaskertjes de veertjes er uit trekken en kijken of ze terug groeien.  ;D ;D

Maar het is zeker apart hoor een gepareld veertje

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op 14 mei 2007, 19:31:17
Hoi Bonnie,

Dat doe je toch niet met alle bonte witmaskertjes de veertjes er uit trekken en kijken of ze terug groeien.  ;D ;D

Maar het is zeker apart hoor een gepareld veertje

Groetjes
Ed

Haha, nope... maar dit is ook geen bonte witmasker  ;D

Ed

Ik voreg het me even af bij jong 2 zitten er ook niet veel op dus dacht laten we het eens vragen.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op 14 mei 2007, 22:57:32
Ik voreg het me even af bij jong 2 zitten er ook niet veel op dus dacht laten we het eens vragen.

Groetjes
Ed

Mooi koppeltje in je sig, nieuw? :)

Ed

Hoi Bonnie,

Yep nu maar hopen dat ze ook nog wat doen.

Ik heb ook nog een Gewone Lutino met Cinnamon Geelwang volgens vorige eigenaar 1 keer een geelwang wildkleur uitgekomen. Dus afwachten maar maar die waren na twee dagen hier zijn al bezig met het blok en gisteren en vandaag waren ze aan het wipwappen. Dus die hebben er erg snel zin in.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Mooi koppeltje Ed. Je bent vlink aan het hamsteren in parkietenland he?  ;D

irma

Hoi Bonnie,

Hoe is het met ons Frodo, vandaag is hij zes weken.
Eet hij al wat zaadjes?

gr Irma

Gloria en Lujo

Mandy

Haha wat is dat nou voor iets aparts, een albino met een opaline veer, jeetje, wel gaaf hoor. :D
En ga je ze nou houden om verder mee te kweken? ;D
Dat wordt dus kooien bijzetten! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

18 mei 2007, 14:48:26 #533 Last Edit: 18 mei 2007, 14:51:36 by Marlies
Hoi Bonnie, ;D

Vandaag zijn de eerste jongen bij de geparelde bleekmasker geboren, een lutino en een gewoon geel donsje. ;D
Nu nog even de wangetjes afwachten. :-\

Groetjes Marlies ;)

Ed

Citaat van: Bonnie op 15 mei 2007, 09:20:14
Mooi koppeltje Ed. Je bent vlink aan het hamsteren in parkietenland he?  ;D

Hoi Bonnie,

Valt wel mee hoor nog twee jongen en dan stop ik met de aankopen. Voorloppig dan je weet maar nooit wat er op je pad te recht komt. Dus alleen Magic bij Mandy van daan een Nema bij Caroline. Nu maar hopen dat erhier nog meer jongen komen dan alleen deze 4 want dat is niet veel met 11 koppels in de kweek dacht ik zo. Afgelopen weet weer 4 bevruchte eieren verlaten hier net voor het uitkomen.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed link=topic=22602.msg375581#msg375581
Hoi Bonnie,

Valt wel mee hoor nog twee jongen en dan stop ik met de aankopen. Voorloppig dan je weet maar nooit wat er op je pad te recht komt. Dus alleen Magic bij Mandy van daan een Nema bij Caroline. Nu maar hopen dat erhier nog meer jongen komen dan alleen deze 4 want dat is niet veel met 11 koppels in de kweek dacht ik zo. Afgelopen weet weer 4 bevruchte eieren verlaten hier net voor het uitkomen.

Groetjes
Ed

Heb je nog maar 4 jongen? Jemig dat is inderdaad niet veel. Je nieuwe fallow man had toch ook al eitjes?

Citaat van: Marlies op 18 mei 2007, 14:48:26
Hoi Bonnie, ;D

Vandaag zijn de eerste jongen bij de geparelde bleekmasker geboren, een lutino en een gewoon geel donsje. ;D
Nu nog even de wangetjes afwachten. :-\

Groetjes Marlies ;)

Bij dat koppeltje is het wel heel erg spannend he :) Gefeliciteerd met je nieuwe jonkies!  :D

Citaat van: Mandy op 18 mei 2007, 01:21:03
Haha wat is dat nou voor iets aparts, een albino met een opaline veer, jeetje, wel gaaf hoor. :D
En ga je ze nou houden om verder mee te kweken? ;D
Dat wordt dus kooien bijzetten! ;)

Hey Mandy :)

Nou ze blijft inderdaad voorlopig. Ze zou wel heel goed passen bij een mannetje dat ik heb gereserveerd. Het betekend inderdaad dat ik een vlucht moet bij maken voor tijdens de kweek.  ;)

Citaat van: irma op 17 mei 2007, 14:35:45
Hoi Bonnie,

Hoe is het met ons Frodo, vandaag is hij zes weken.
Eet hij al wat zaadjes?

gr Irma

Frodo is een luilakje, net als de rest... of Pim en Roos verzorgen ze te goed, dat kan ook nog :) Ze bedelen dat het een lust is en ik zie alleen de twee oudsten af en toe bij de bak zitten. Zelfs trosgierst komen ze ng niet aan!  >:(

Morgen haal ik alles naar binnen en observeer ik ze een dag.  :)

•=Bonnie=•

20 mei 2007, 17:36:51 #536 Last Edit: 20 mei 2007, 17:39:18 by Bonnie
Zo ik ben even een aantal dagen weg geweest, voor leuke dingen en minder leuke dingen.

De jongen van Pim & Roos en Schnippie & Mokka worden morgen allemaal binnen gehaald zodat ik kan zien hoe ver ze zijn met zelf eten. Pim & Roos hadden al een ei gelegd maar de jongen gaan soms het blok in en hebben het stuk getrapt dus dat verhaal is nog even uitgesteld nu.

Quapo en Ino hebben 2 donsjes!  ;D Een wit donsje en een geel donsje. Het eerste gele donsje hier van dit jaar. Nu hebben ze nog 1 bevrucht eitje en dat zou over een dag ov twee uit moeten komen. Quapo ontpopt zich als perfecte papa, hij weigerde aan de kant te gaan. :)

Suprise en Robijn hebben 1 bevrucht ei, hun andere 3 eitjes zijn onbevrucht maar ze hebben er ook nog 2 van Cocktail en Dreams. Kijken kan ik niet meer, elke keer zit een van beiden op de eitjes of samen en ze wijken niet. Ik ben veel te bang dat ze iets stuk trappen als ik ze weg duw, dat wordt dus met recht een "suprise" straks.

Ik heb nog twee witmasker mannen split cinnamon, lutino en bont van Schnippie en Mokka en twee opaline witmaskers kans split bont en split cinnamon-lutino als het mannen zijn, die nog een baasje zoeken. Verder is alles voorzien :)

Ed

CitaatHeb je nog maar 4 jongen? Jemig dat is inderdaad niet veel. Je nieuwe fallow man had toch ook al eitjes?

Hoi Bonnie,

Ja twee Fallow Fady heeft eieren 1st ei was toch niet bevrucht dus heeft nu twee eieren van heb zelf en 2 pleeg eieren. Het broeden gaat tot nu toe nog goed. Dan hebben we nog een fallow koppel met eieren en hopelijk komen die volgende week uit. Maar ook die hebben al een nest verlaten 2 dagen voor het uitkomen.

Dus wat je zeg gaat niet echt rooskleurig hier nou wou ik niet veel kweken dit jaar maar dit is wel erg weinig. En zoals het er nu uit ziet ga ik denk ik nog een jong verliezen. Als het niet gouw gaat groeien. En dat is zonde want ik weet nog niet welke mutatie het is dus kom ik er nog niet achter wat voor split ze hebben.

Nu hebben er weer twee koppels sinds gisteren een ei maar dat zijn bijde geelwang poppen. Nou heeft een van die poppen het vorig jaar goed gedaan. Dus duimen maar weer en hopen dat het nog goed kom zal best.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Even wat foto's van mijn nieuwe aanwinst. Het is een popje en haar naam is Beauty :) Ze is gekweekt door Mandy, die heeft ook deze foto's gemaakt.

Zij is een extreem cinnamon (opaline?) bonte bijna gele zwart oog kans split witmasker maar het is niet helemaal duidelijk van welk koppel zijn is *grin*.

Als alles lukt wil ik haar koppelen aan mijn extreem bonte witmasker genaamd "extreme", die aan 1 kant witte zwartoog is. Ik verheug me nu al op de jongen  ;D

Van onderen..  ::)

Van boven  :D

Van voor  ;D

Van links  :P

En van rechts  :)

En nu maar hopen dat ze elkaar leuk gaan vinden :D

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je super mooie  :-* aanwinst !!  ;D
Als je de onderkant niet ziet,zou je denken dat het een lutino is.  ;) ;D
Ze doet haar naam eer aan.  ;D

Groetjes Yvon