De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

Rianne

Citaat van: Mandy op 24 april 2007, 09:13:30
Prachtige jongen allemaal hoor. ;D
Maar jong 2 vind ik ook het mooiste met al dat wit. :)
En inderdaad, 100% garantie op een man kan je nooit geven. Ik heb het nu 3 keer terug gehoord dat een man toch een pop bleek te zijn. :-\

En andersom ;)

Sja, dan kun je nooit zekerheid hebben omdat het altijd voor kan komen. Maar om nu ieder jong te testen is ook een opgave.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 24 april 2007, 11:13:33
Sja, dan kun je nooit zekerheid hebben omdat het altijd voor kan komen. Maar om nu ieder jong te testen is ook een opgave.

Ja dat is het ook en daar worden ze veel te duur van. Als Fellow en Yellow jongen hebben laat ik alle geelwangen testen. Dat doe ik ook bij Cocktail en Dreams. Dan heb je niemand die profiteerd van de pech van een ander, dat jij bijv. een test betaald en hoopte op een man maar het blijkt een pop. Dan heeft degene die een pop wou een gratis test en dat is voor degene die hem betaald heeft wel zuur. Dus test ik ze allemaal en calculeer dat in de prijs, dan kan ik ook echt garantie geven op geslacht en splits.

Maar dat is natuurlijk alleen te doen bij duurdere mutaties. Het komt er dus op neer dat je alleen kan zeggen "op basis van berekening" zou dit een man moeten zijn, en het is dan aan de koper of hij of zij die kleine kans dat het toch een pop blijkt voor lief wil nemen of niet. :)

Ik heb tot nog toe steeds mazzel gehad, maar Caroline haar moeder kreeg toen van mij dus een pop ipv een man. Heel sneu maar daar kan je niets aan doen helaas behalve aanbieden de vogel terug te nemen.

Citaat van: Mandy op 24 april 2007, 09:13:30
Prachtige jongen allemaal hoor. ;D
Maar jong 2 vind ik ook het mooiste met al dat wit. :)
En inderdaad, 100% garantie op een man kan je nooit geven. Ik heb het nu 3 keer terug gehoord dat een man toch een pop bleek te zijn. :-\

Ja het mooie aan die is voral dat het dus net een albino is maar dan met en super dik verenpak. Voor zover ik kan zien krijgt het een onwijs mooie dikke kuif. Nr. 2 blijft in principe hier  :D

Caroline

Toendertijd Pino, inmiddels omgedoopt als Oilily, vermaakt zich prima hoor, hier in de roedel.  :D

Maar inderdaad, geen man maar een prachtige lutino POP is ze geworden.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

YES HET BETON ZIT ER IN!! VOLGENDE WEEK KUNNEN WE HET NACHTVERBLIJF GAAN BOUWEN! :)

Er is weer een witmaskertje vrij, ik had net een afzegging. Maar jong drie is inmiddels ook gereserveerd. Dus nu zijn 1, 7 en nr 4 of 5 nog vrij en de albino split bonte pop.

Ik zit nu met de twee witmaskers, jong 3, 6 en 7 in een mandje op schoot. Echt, jong 1 moet wel een cinnamon bonte pop van Pim en Roos zijn, jong 3, 4, 5 en de albino pop hebben alle vier hetzelfde kalme lieve karakter en jong 1,2,6 en 7 zijn angsthaasjes. Die krijgen vanaf vandaag extra aandacht.

*Esther*

•=Bonnie=•

Haha ;) Geen van beide... het was meer zo:

Alleen kon die molen niet tot waar ie wezen moest dus werd het beton in een kraanmachine met een bak eraan van voor tot achter in de tuin gereden.

Je wilt NIET weten hoe een ongelovelijke bende het nu in mijn tuin is  ::) Maar het is voor een goed doel :)

Ed

Hoi Bonnie,

Bij jouw kan de vrachtwagen in de tuin komen ik moet eerst vragen of de buren hun huis afbreken. Maar zit er wel strak uit hoor.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op 24 april 2007, 19:23:12
Hoi Bonnie,

Bij jouw kan de vrachtwagen in de tuin komen ik moet eerst vragen of de buren hun huis afbreken. Maar zit er wel strak uit hoor.

Groetjes
Ed

Dit was niet bij mij hoor, ik wou alleen de molen even tonen :) Foto's van de voliere maak ik als de boel klaar is.

Ed

Hoi Bonnie,

Ik ben benieuwd hoe het wordt.

Groetjes
Ed

ManjaV

Hoi Bonnie,

Wat een snoepies  :-* :-* :-* Ze zijn echt prachtig om te zien.
Wat fijn dat eindelijk het beton gestort wordt. De aannemer had dus eindelijk tijd ;D
Ik ben heel benieuwd hoe jullie volieres er uit komen te zien.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Diaantje

Wat een geweldig mooie valkjes!!!
En inderdaad jong 2 is heel mooi en bijzonder zoals iedereen al zegt.
Fijn dat het beton eindelijk is gestort...
Nou kunnen jullie verder aan de slag..

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Quendi

Aaah Wat een poepies!!!  ;D ;D

Ps: Ik zag eindelijk eens dat de geelwang man in het blok zat en eruit ging zodra ik de schuur in kwam... Ik hoop dat ze eindelijk eens jongen gaan krijgen... heb het geduld nie meer...  ::)

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op 25 april 2007, 22:42:19
Aaah Wat een poepies!!!  ;D ;D

Ps: Ik zag eindelijk eens dat de geelwang man in het blok zat en eruit ging zodra ik de schuur in kwam... Ik hoop dat ze eindelijk eens jongen gaan krijgen... heb het geduld nie meer...  ::)

Gr Sietske

LOL ja dat met die geelwangen ken ik ja... Nog even en ik ga de eitjes gewoon die pop uit wringen  ::) :P

Citaat van: Diaantje op 25 april 2007, 21:38:37
Wat een geweldig mooie valkjes!!!
En inderdaad jong 2 is heel mooi en bijzonder zoals iedereen al zegt.
Fijn dat het beton eindelijk is gestort...
Nou kunnen jullie verder aan de slag..

Hey Diaantje, dank je wel :)
Ik ga zo even maten opnemen en tekenen, want de deur blijkt nu toch aan de achterkant te kunnen dus dan kan ik een fijnere indeling van het binnenhok maken :)

Citaat van: ManjaV op 25 april 2007, 13:28:04
Hoi Bonnie,

Wat een snoepies  :-* :-* :-* Ze zijn echt prachtig om te zien.
Wat fijn dat eindelijk het beton gestort wordt. De aannemer had dus eindelijk tijd ;D
Ik ben heel benieuwd hoe jullie volieres er uit komen te zien.

Groetjes,
Manja

Thanks  ;D En er is natuurlijk nieumand zo benieuwd naar hoe de voliere wordt als wij zelf haha  :) Wou dat het al klaar was...

Citaat van: Ed op 24 april 2007, 21:49:34
Hoi Bonnie,

Ik ben benieuwd hoe het wordt.

Groetjes
Ed

Nou anders ik wel! Maar het bouwen van het nachthok zal nog wel even  tijd in beslag nemen, we hebben vrijwel alleen in het weekend tijd en voor het dak zijn we weer afhankelijk van derden want er komt een rieten dak op  :) Dus ik ben al lang blij als het voor de tweede ronde nog gaat lukken allemaal. Maar goed, deel twee is klaar in elk geval. Gelukkig zitten de vogels er niet verkeerd bij zo.

•=Bonnie=•

26 april 2007, 11:00:00 #403 Last Edit: 26 april 2007, 21:01:12 by Bonnie
Ruzie in de keet.

Ik heb het hier bijna nooit over ze maar ik heb ook drie koppels catharina's. Een koppeltje heb ik vorig jaar van mijn zoon gekregen, een creme-ino en een lutino, beide heel jong en het bleken een man en een pop te zijn die vanaf dag 1 voor elkaar vielen.

Maar ze zijn de meest zachtaardigen van het groepje en ze zitten nog met zijn 6-en in één dubbele verdieping van de kweekkooi. Vandaag kwam ik erachter waarom Snowy, de creme-ino man er zo verfomfaaid uit ziet. Hij werd door beide andere mannen tot in de blokken achterna gezeten en gemarteld.

Hij en Lemon zitten nu samen en hebben een eigen blokje gekregen. Ze zijn zo lief die twee, die kan je gewoon pakken zonder dat ze happen.

Net als Yellow, de opaline-geelwang split fallow pop. Ik heb haar gevangen en gevoeld omdat ik nu wel eens wou weten of er nu wel of niet een ei zat. Die laat zich braaf betasten zonder gillen of bijten, zo'n lief kippetje. Fellow is ook zo'n fijne kalme vogel... Hopelijk is er niets met Yellow met die twee dat worden dan niet alleen hele mooie vogels qua formaat en mutatie maar ook qua karakter.

Ik  voelde niets bijzonders... Ik hoop dat ze niets aan haar eierstokken heeft, een ontsteking ofzo, dat er daarom geen eitjes komen :/ Maar ze eet goed, en op haar leghouding na ziet ze er goed uit met heldere ronde oogjes.

moonwitch (diana)

Hoi Bonnie

Wat sneu voor je Snowy dat hij zo opgejaagd wordt, gelukkig kun je ze apart zetten.
Hopelijk is er niets mis met Yellow, en legt ze straks toch eitjes.
Vogels hebben en houden is erg leuk, maar dan moethet niet mis gaan.
Soms maak ik me teveel zorgen om mijn vogels en kan er dan zelf niet van slapen.
Net als het eerste nestje van dit jaar, ging ik ook midden in de nacht mijn bed uit en naar de schuur om te kijken of alles nog wel leefde.
Gelukkig gaat het daar nu goed mee.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer