De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

*Esther*

•=Bonnie=•

Nog nix, geen ei, EN GEEN BETON!!  >:(

Als ie nu dinsdag niet geweest is ben ik er klaar mee, dan zoeken we een ander.

Maar met de valkjes is alles prima. Azrael en Alba zorgen zo lief voor hun stelletje. Zij wisselen elkaar per dag af, gisteren zat Azrael de hele dag in de kast, en nu zij, grappig he?

Quapo en Ino paren zich suf, Fellow en Yellow ook. Yellow heeft nu volgens mij toch echt een eierkont maar die staart staat zo krom en de vleugels hangen zo laag dat je het amper ziet. Als er morgen nog geen ei is ga ik haar uitvangen en voelen, straks heeft ze een windei ofzo  :(

Mokka is er eindelijk achter dat ze niet de hele dag op de eieren hoeft te blijven en dat Schnippie het heus alleen kan. Ze hebben maar drie eitjes dit keer omdat ik die van Cocktail en Dreams erbij legde terwijl zij nog aan het leggen waren. Jammer genoeg zijn die drie van Cocktail en Dreams dus leeg.

Robijn broedt op haar onbevruchte legsel en Suprise doet braaf mee. Zodra ze er mee klaar zijn zet ik ze apart in de jockkooi tot ze naar buiten kunnen. Hebben Quapo en Ino even rust om eventueel als opvang voor Fellow en Yellow te fungeren.

Tjerk

Hey,

en hoe gaat het hier momenteel??? De jongen van Pim & Roos, zullen nu toch echt wel groter worden... en hoe zit het nou met Fellow & Yellow??

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 22 april 2007, 21:25:03
Hey,

en hoe gaat het hier momenteel??? De jongen van Pim & Roos, zullen nu toch echt wel groter worden... en hoe zit het nou met Fellow & Yellow??

Groeten Tjerk

Ja iets groter dan op de foto's van de 19e ;) En Fellow en Yellow hebben nog steeds niets, paren zich nog steeds suf en zitten nog steeds in het blok. Ik dnek dat ze de eieren voor ontbij eten ofzo  ;)

Rianne

Na zoveel oefenen moeten er toch haast wel bevruchte eitjes komen zou je zeggen ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 23 april 2007, 09:45:38
Na zoveel oefenen moeten er toch haast wel bevruchte eitjes komen zou je zeggen ;)

Ja, ondertussen ben ik alleen heel verbaasd als er nog eens een ei komt denk ik. Ik snap er echt helemaal niets van van die twee. Maar goed, het jaar is nog niet om...  ::)

Tjerk

Hey Bonnie,

ik ken het :P. Bij Valco & Parel heb ik ook ruim twee weken lopen wachten op het eerste ei, dus het kan nog steeds....

Alleen heb ik die twee toch maar weer naar buiten gedaan, omdat Parel het er gewoon niet fijn vond :S

Groeten Tjerk

Ed

Hoi Bonnie,

Je bent niet de enigste hoor heb hier ook zo koppel is al 5 weken aan het paren meerdere malen per dag. Wonen praktisch in het broedblok maar geen ei. Hoe is het met de rest komen er nog foto's aan want die zullen al weer aardig verandert zijn.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Foto freaks...  ;)

Ik zal er weer wat maken. Ik zat eigenlijk te wachten tot ik bij jong 6 en 7 al duidelijkheid over de kleur had. Maar goed, geduld is ver te zoeken hier he? ;)

Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op 23 april 2007, 17:02:04
geduld wat is dat  ;D

groetjes
Ed

Geen idee. Nou de foto's zijn gemaakt, maar of ik ze nog voor het eten uitgezocht en online heb kan ik niet beloven :)

Jong 6 is een cinnamon, een popje dus :)

•=Bonnie=•

Jong 1

De twijfel slaat toe... is het een cinnamon bonte man split lutino van Schnippie en Mokka, of is het toch een cinnamon bonte pop van Pim en Roos. Ik heb de kweker van Pim gesproken, Pim is bonte witmasker split x1 opaline x2 cinnamon!.

Dus: dan is dit de berekening van het koppel.

Moeder:bont witmasker gepareld
Vader:bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}

man afkomst:
50% bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}
50% bont witmasker gepareld

pop afkomst:
50% bont witmasker cinnamon
50% bont witmasker gepareld

Maar als Pim opaline en cinnamon op hetzelfde gen heeft krijg je een andere uitkomst. Namelijk:

Moeder:bont witmasker gepareld
Vader:bont witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld}

man afkomst:
50% bont witmasker gepareld split voor {X1:  cinnamon}
50% bont witmasker split voor {X2: gepareld}

pop afkomst:
50% bont witmasker cinnamon gepareld
50% bont witmasker

Hij had er ook al eens cinnamon-opaline bont witmasker popjes uit. 1 van beide cinnamon popjes was dus een crossover dat kan niet anders. Het wachten is dus op nr. 6. Als dat een cinnamon bonte witmasker is ga ik er van uit dat jong nr. 1 toch een pop van Pim en Roos is ipv een man van Schnippie en Mokka. Waarom? Omdat de witmaskers en de albino van Schnippie en Mokka heel erg rustig zijn en de jong 2, 6 en 7 heel lang blijven gillen in je hand en spartelen. Jong 3 is een bonte witmasker, die gedraagt zich zoals  jong 4 en 5 en 8 (de albino pop die bij Azrael en Alba ligt), kalm en rustig.

Op basis van gedrag vind ik jong 1 dus een jong van Pim en Roos. Een DNA test zou uitslag kunnen geven maar ik heb geen zin 22,50 uit te geven omdat ik dit jong sowieso niet zelf hou. Dus verkoop ik het als geslacht onbekend met vermoeden pop, en is het toch een man dan is hij split lutino.  :)

Jong 3 is volgens de eerste berekenigen sowieso een man, of ie nu van Pim en Roos is of van Schnippie en Mokka. Dan noem ik het maar kans split opaline en of cinnamon of lutino omdat ik niet zeker ben wie de ouders zijn LOL.

Volgens de tweede berekening kan het echter ook een pop zijn. Maar dan zou jong 7 een cinnamon-opaline bonte witmaker moeten worden. En daar lijkt het tot nog toe niet op :)

Zo, en nu ga ik koken...  en dan komt de rest.

Dit jong, jong 1, geboren op 1 april hoe toepasselijk, kan nog gereserveerd worden trouwens.  ;)

*Yvon

Hoi hoi

Pfoeeeeeeee.......... als jij klaar bent met eten,dan snap ik miss het hele verhaal wel.  :-[ :D
Leuk,de ei-wisseltruukjes.  :P ;D
Maar van wie het ook is,het is toch een prachtvalkje !!  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Citaat van: Yvon en Rene op 23 april 2007, 18:45:09
Hoi hoi

Pfoeeeeeeee.......... als jij klaar bent met eten,dan snap ik miss het hele verhaal wel.  :-[ :D
Leuk,de ei-wisseltruukjes.  :P ;D
Maar van wie het ook is,het is toch een prachtvalkje !!  :-*

Groetjes Yvon

Ik ben klaar met eten, snap je het al? :D
Haha :) Ik ga de rest er even op zetten.

Ed

Hoi Bonnie,

Ik ga al bijna weer eten hebben jullie in friesland een 10 gangen diner gehad.  ;D

Groetjes
Ed