De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

Inge88

Wow wat een mooie en vooral grote volieres zeg! Ja, waar heb je ze staan??

Ik zie de parels bij Alba duidelijk op de foto hoor! Ik wist niet dat je bij een witmasker lutino parels kon zien! Maar dat komt vast door het cinnamon?

Ik vind een wildkleur geelwang echt mooi! Maar een popje vind ik mooier, met puur dat grijze en die afstekende gele wangetjes  ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Inge... op  1 maart 2007, 13:35:54
Wow wat een mooie en vooral grote volieres zeg! Ja, waar heb je ze staan??

Ik zie de parels bij Alba duidelijk op de foto hoor! Ik wist niet dat je bij een witmasker lutino parels kon zien! Maar dat komt vast door het cinnamon?

Ik vind een wildkleur geelwang echt mooi! Maar een popje vind ik mooier, met puur dat grijze en die afstekende gele wangetjes  ;)

In de gallerie naast de woonkamer :) Ik kan ze zien vanaf de bank nu, eerst stonden ze tegen de muur van de woonkamer toen zag ik ze niet, nu tegen de muur er tegenover :) Lekker ruim is het er inderdaad wel. Ik heb er ook al die alu panelen zitten maken, het is een perfecte knutselruimte.

Dat je de parels bij Alba kunt zien komt inderdaad door het cinnamon. Vorig jaar was ze hagel wit, heel grappig.

Wildkleur geelwang popjes vind ik ook mooi maar ik vind de mannen mooier omdat de kleuren dan wat intensiever zijn. Ik ben benieuwd hoe ze koppelen.

Citaat van: Monky op  1 maart 2007, 13:20:36
Hi Bonnie,

Dat ziet er inderdaad prachtig uit.
Is dat de schuur of zo waar het in staat...  ???
Lekker ruim  ;D

En nu er even van genieten hè nu het tijdelijk af is...  :D

Je valkjes zullen ook wel blij zijn dat ze even de vleugels weer goed kunnen strekken  :)

Echt prachtig !!

Groetjes,
Monky

Thnks :)

Het spul staat in "de galerie". Hier woonde een kunstenaar en hier hingen allemaal schilderijen. Het is dus gewoon in huis, ik kan het vanuit de klazen deuren in de woonkamer zien. De ruimte is onverwarmd maar vriezen doet het er niet omdat het natuurlijk wel goed geisoleerd is.

Eigenlijk zou je het ook schuur kunnen noemen maar dan is onze huiskamer ook een schuur haha. Huiskamer en gallerie  zijn in de vroegere veestallen van de boerderij gemaakt :) Net als de slaapkamers en badkamers trouwens. Onze keuken zit in het oude melkhuis en het voorhuis waar men vroeger woonde is in deel gebruik als kantoor en logeerkamers.

Citaat van: Rianne op  1 maart 2007, 11:51:42
Wauw, dat ziet er prachtig uit! :D

Thanks :) Ik ben er ook erg blij mee en vooral erg trots op mezelf dat ik dit met mijn eigen handjes van wat rollen gaas en alu buisje in elkaar gefrunnikt heb.  ;)

Inge88

Zelf gemaakt  :o Echt mooi! Ik zat net ook al op marktplaats en van die volieresites te kijken voor van die panelen.. ja er moet en zal in mijn huisje (die ik nog niet heb ::)) ook een aluminium voliere komen  :D

P.S: Je hebt wel een aparte indeling van het huis dan?

•=Bonnie=•

Citaat van: Inge... op  1 maart 2007, 14:16:18
Zelf gemaakt  :o Echt mooi! Ik zat net ook al op marktplaats en van die volieresites te kijken voor van die panelen.. ja er moet en zal in mijn huisje (die ik nog niet heb ::)) ook een aluminium voliere komen  :D

P.S: Je hebt wel een aparte indeling van het huis dan?

Yep zelf gemaakt. Het is niet zo moeilijk hoor alleen wel heel veel werk. Begrijpelijk dat kant en klare nieuwe panelen zo prijzig zijn.

Zo apart is het niet hoor de indeling, maar in de meeste gevallen wordt vaak de hele voormalige deel als woonkamer gebruikt en hier is er een strook afgesnoept en als gallerie gebruikt. :)

De valkjes hebben de eerste schommel al weten te slopen zag ik net :) Echt genieten hoe zij genieten van de nieuwe ruimtes en alles ontdeken.

Saar

Hoi Bonnie,
SCHITTEREND!!!
En die 3 valkjes die in quarantaine zaten, komen me bekend voor. Hebben die niet heel lang op marktplaats gestaan ???
Groetjes Saar :-*

•=Bonnie=•

Citaat van: Saar op  1 maart 2007, 14:47:17
Hoi Bonnie,
SCHITTEREND!!!
En die 3 valkjes die in quarantaine zaten, komen me bekend voor. Hebben die niet heel lang op marktplaats gestaan ???

Weet ik niet Saar of ze heel lang op Marktplaats gestaan hebben. Ik heb ze nu bijna 10 weken en toen ik reageerde op de advertentie stond deze er net op. Het zijn er trouwens 4 niet 3. Een lutino en een opaline geelwang pop en een geelwang en split geelwang man

ManjaV

Hoi Bonnie,

Wat een schitterend onderkomen voor de valkjes! Ook al is het maar tijdelijk! Het oogt heel professioneel...
Geweldig! :D

En je valkjes zijn prachtig om te zien.
Ik meen overigens wel parels te herkennen.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Citaat van: ManjaV op  1 maart 2007, 15:17:22
Hoi Bonnie,

Wat een schitterend onderkomen voor de valkjes! Ook al is het maar tijdelijk! Het oogt heel professioneel...
Geweldig! :D

En je valkjes zijn prachtig om te zien.
Ik meen overigens wel parels te herkennen.

Groetjes,
Manja

Dank je wel Manja :) Ik ben er ook heel erg blij mee.

•=Bonnie=•

YES!!!

Fellow en Yellow zijn aan het paren!!!

*juich* Hahaha, het is natuurlijk een bewezen koppel maar je vraagt je dan toch af of ze het bij jou nog ens gaan bewijzen. Ja dus, blijkbaar bevallen de nieuwe vluchten ze erg goed  ;D

Lekker relaxed boven op het blok zaten ze, kan je ook niet vallen, slim bekeken. ;)

Voor wie het nog niet weet. Fellow en Yellow hebben de onderstaande mutaties.

Bronze fallow split opaline-geelwang x Opaline-cinnamon-geelwang split bronze fallow  :)

Saar

Citaat van: Bonnie op  1 maart 2007, 14:53:34
Citaat van: Saar op  1 maart 2007, 14:47:17
Hoi Bonnie,
SCHITTEREND!!!

Weet ik niet Saar of ze heel lang op Marktplaats gestaan hebben. Ik heb ze nu bijna 10 weken en toen ik reageerde op de advertentie stond deze er net op. Het zijn er trouwens 4 niet 3. Een lutino en een opaline geelwang pop en een geelwang en split geelwang man

De lutino stond er toen niet bij. Maar t maakt niet uit ;)
Ze zijn gewoon prachtig ;) :D

•=Bonnie=•

Citaat van: Saar op  1 maart 2007, 15:50:17
De lutino stond er toen niet bij. Maar t maakt niet uit ;)
Ze zijn gewoon prachtig ;) :D

Volgens mij weet ik wel welke vogels je bedoeld, dat waren er inderdaad drie, ergens in het zuiden van het land. Die stonden er al op sinds afgelopen seizoen ofzo en nog ver nadat ik de mijne al had. Die kunnen het dus niet zijn. Deze komen uit Groningen en stonden er nog geen tien minuten op, de advertentie gaf nog "ongelezen" aan  ;D

Ik ben er heel erg blij mee want ik was al een tijdje weg van wildkleur geelwang.  :)

Vanuit wildkleur geelwang kan je lekker combineren met mutaties waarbij cinnamon niet zo gewenst is.

Rianne

Wildkleur geelwang zie je idd niet zo veel. Maar misschien is jouwe wel split voor cinnamon?

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  1 maart 2007, 16:16:38
Wildkleur geelwang zie je idd niet zo veel. Maar misschien is jouwe wel split voor cinnamon?

Dat zou best  kunnen dat ie daar split voor is, het is zelfs heel waarschijnlijk dat hij split opaline-cinnamon is. Maar dat maakt niet uit, want zelfs als dat zo is kan ik er met die opaline geelwang pop toch wildkleur geelwang mannen en poppen uit kweken :)

Vader   Geelwang (rec.) split voor {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld}
Moeder   Gepareld Geelwang (rec.)

Jonge man
50.0 % Geelwang (rec.) split voor {X2:Gepareld}
50.0 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor {X1:Cinnamon}

Jonge pop
50.0 % Geelwang (rec.)
50.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)

Rob S

Netjes hoor, dat ziet er strak uit! Als je niet had gezegd dat het effe snel in elkaar gezet zou zijn zou ik echt gedacht hebben dat het zo moest worden, echt strak werk :D!

En je valkjes ook hoor, die zien er mooi uit. Ik ben benieuwd wat je bijna primroses gaan doen dit seizoen..

Groetjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op  1 maart 2007, 16:57:44
Netjes hoor, dat ziet er strak uit! Als je niet had gezegd dat het effe snel in elkaar gezet zou zijn zou ik echt gedacht hebben dat het zo moest worden, echt strak werk :D!

En je valkjes ook hoor, die zien er mooi uit. Ik ben benieuwd wat je bijna primroses gaan doen dit seizoen..

Groetjes

Thanks Rob :)

De panelen zelf heb ik  uiteraard wel aandacht aan besteed, dat had ik niet snel gekund al had ik het gewild :D. Maar als je goed naar de foto's kijkt zie je dat het met tie raps aan elkaar zit hoor, en dat de zilveren deuren met voederpanelen te breed zijn voor de vlucht zoals die er nu staat en daarom scheef staan.  :)

Ik ben zelf ook erg benieuwd. Pim en Roos zag ik net ook al paren en ze zitten beiden afwisselend in een blok :)

Ik ben zo blij met de paring van Fellow en Yellow net :) Het is geweldig dat ik ze nuook kan zien ipv alleen maar horen. Als ik wil kan ik ze de hele tijd dat ik thuis ben in de gaten houden. Ik ga het nog missen als ze straks naar buiten gaan :)