Alexanderparkiet en Halsbandparkiet

Gestart door SLC, 24 januari 2007, 18:44:06

« vorige - volgende »

SLC

Hoeveel zou een Wildkleur Alexanderparkiet moeten kosten. (Richtprijs)

Een Blauwe of Grijze Halsbandparkiet voor €40,- is dat de Richtprijs?

-------------------------------------------------------------------

Inger m

Hoi,
Hier staan richtprijzen:
http://www.parkietensocieteit.nl/richtprijzen.php

Wat betreft mutaties kan de prijs sterk verschillen, afhankelijk van hoeveel de mutatie voorkomt of juist zeldzaam is.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Wilma1

Ik heb voor mijn Alexanderparkiet

                             
                               Ruby
       
€175,= betaald, hij was handtam.....elders in een andere winkel verkopen ze deze voor €375,=   een groot verschil vind ik zelf, want ook deze zijn handtam....
                               
                               
Een halsbandje wildkleur, kost gemiddeld € 40,= als je hem/haar tam wilt kopen kosten ze rond de €80,= ....maar een jonge vogel is heel goed zelf tam te maken.....zoals onze Coco....

Andere mutatie's zijn meestal duurder.

Succes....
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inger m

Hoi Wilma,
Ik denk dat jij nu 'dierenwinkelprijzen' noemt, want 80 euro vind ik wel een erg pittige prijs voor een halsband.

De richtprijzen op PS vermelden 20 euro per stuk (40 euro per koppel). Bij kwekers betaal je vaak een stuk minder en kunnen ook tamme vogels gekocht worden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Wilma1

2 februari 2007, 18:47:42 #4 Last Edit: 2 februari 2007, 18:50:04 by Wilma1
Dat klopt ja....in een dierenwinkel hier, betaal je voor een TAMME halsband 75 tot 80 euro....voor een niet tamme 40 euro.

Coco komt bij een kweker vandaan en is een oom van degene waar hij eerst van was, geen idee wat zij ervoor heeft betaald ???

Mijn Alexander komt OOK uit een dierenwinkel, die was 175 euro handtam....echter bij een andere dierenwinkel zijn ze 375 euro per stuk, als koppel 650 euro en zitten er inmiddels al ruim een half jaar, ze raken ze niet kwijt.

DAT vind ik dan ook best heel veel geld, een groot verschil van de ene winkel en de ander en zielig voor de grote vogels die in een.... naar mijn mening.... kleine ruimte zitten  :-\ inmiddels "kennen" ze me en kan ik ze gewoon aaien  :D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

SLC

Zo ik hoor gekke bedragen..  :o

Ik kan een jong van 6/7 weken krijgen voor €40,- (BLAUW HALSBANDPARKIET)

En voor een ALEXANDERPARKIET Wildkleur €125,- euro. Ook 6/7 weken oud.

Alleen weet ik nog niet welke ik wil..:D
Welk van de 2 raad jullie mij aan.. ::)

PS: De vogels zijn nog niet uitgekomen ze zitten nog in het ei.

De kweker woont in R'dam-Zuid vlakbij Zuidplein.
Dit is zijn website: http://home.tiscali.nl/psittaculaworld/PsittaculaWorld.htm


Wilma1

Citaat van: SLC op  6 februari 2007, 21:59:49
Zo ik hoor gekke bedragen..  :o

Ik kan een jong van 6/7 weken krijgen voor €40,- (BLAUW HALSBANDPARKIET)

En voor een ALEXANDERPARKIET Wildkleur €125,- euro. Ook 6/7 weken oud.

Alleen weet ik nog niet welke ik wil..:D
Welk van de 2 raad jullie mij aan.. ::)

PS: De vogels zijn nog niet uitgekomen ze zitten nog in het ei.

De kweker woont in R'dam-Zuid vlakbij Zuidplein.
Dit is zijn website: http://home.tiscali.nl/psittaculaworld/PsittaculaWorld.htm




ALLEBEI  ;D ;D ;D ;)

Grapje  ;) ....moeilijk  te zeggen.... het maar net wat jij wilt EN ruimte voor hebt. Een Alexander moet toch wel in een papagaaienkooi (o.i.d. van die grote) OF voliere......in ieder geval genoeg ruimte,want hij is groot.... en genoeg speel/klimatributen.....hou er ook rekening mee dat de Alexander heel sterk is met zijn snavel en graag slopen....dus een wilgenstok om te knabbelen geef ik Ruby regelmatig.

Uiteraard voor de halsband OOK ruimte kooi... maar dat kan kleiner dan de Alexander en OOK voldoende speeltjes en klimatributen.

Als je ze tam wilt hebben is dit een mooi begin een zeer jonge vogel aan te schaffen.....

Mijn ervaring is dat een halsband makkelijker/sneller tam te maken is dan een Alexander.

Maar dan kan natuurlijk OOK aan het karakter van de vogel liggen en in mijn geval de cahtegrond. Ruby was 4 mnd. en toch wat bang van handen.....nu... na ruim een jaar kan ik steeds meer bij hem. Dus heel veel geduld hebben.

Coco was wel tam en 1 jaar....maar TE veel opgepakt door een kind en daardoor niet gecharmeerd van handen, hij werd er erg onrustig van....binnen een paar weken kon ik heel veel met hem en vertrouwde hij ons.....hij gaat zelfs soms met me mee op mijn schouder,in de auto, als ik ergens op visite ga en vind dat erg leuk.....met Ruby kan dan (nog) niet.

Coco was hier een paar maanden voor Ruby...... en Ruby blijft nog steeds onzeker met die handen....maar is wel weer heel voorzichtig als ik hem iets geef uit mijn hand....eet zelfs een nootje uit mijn mond.

Beide vogels hadden een "verleden" maar de halsband was sneller vertrouwd (is een andermansvriendje) dan de Alexander (schreeuwt naar vreemden, als ze te dichtbij komen). Ook heb ik me laten vertellen dat een Alexander soms een jaar nodig heeft geleden dingen "te gebruiken".....of dat WAAR is ??? ???

Een lang verhaal, maar om de verschillen te laten zien tussen deze 2 vogels van mij ....dus MIJN ervaring.

Misschien Heeft Inger een ECHT advies voor je ???

Succes met de keuze  ;) ik ben erg benieuwd wat het gaat worden....beide zijn geweldige vogels!!!  :D
:) Wilma





Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3