13 mei 2025, 01:40:26

Wildkleur of Bleekmasker?!?

Gestart door Rob S, 24 januari 2007, 15:54:09

« vorige - volgende »

Rob S

24 januari 2007, 15:54:09 Last Edit: 24 januari 2007, 17:47:41 by Rob S
Hoi Allemaal,

Van de zomer zat ik al te twijfelen of dit nou een wildkleur valkparkiet is of dat het een bleekmasker is. Nu is hij bijna helemaal door de rui heen, en ik vind zijn masker toch wel erg licht. Wat denken jullie dat het is?

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

24 januari 2007, 16:52:51 #1 Last Edit: 24 januari 2007, 17:05:05 by Bonnie
Zijn de wangen van een bleekmasker niet meer richting geel? Ik begrijp namelijk dat er nog wel eens verwarring is tussen bleekmaskers en geelwangen. In dit geval is daar in elk geval geen vergissing over mogelijk.

Is de rest van zijn lijf ook lichter dan normaal of lijkt dat maar zo op de foto? Ik zie Ludo al kwijlen... pastel pastel pastel haha  ;D

Rob S

Nee, zijn lichaam is gewoon donkergrijs, net als zijn broertjes en zusjes. Zou het echt een pastelmasker zijn, dan is dat aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant balen. De paps is een tijdje terug overleden :( en is het dus geen koppel meer

Groetjes Rob

Ludo

Ba Bonnie, kwijl ;-)

Maar ik denk dat je misschien wel in de goed richting zit alhoewel hij toch vrij donker is.

Een bleekmasker is het vermoedelijk  niet, daarvoor zit er teveel geel in het masker, een bleekmasker is altijd bijna wit in het masker. Tenzij de foto de kleuren totaal veranderd.
De wangen zijn ook te rood.

Wat zijn de ouders van deze vogel ?

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Rob S

Citaat van: Ludo op 24 januari 2007, 17:45:48
Ba Bonnie, kwijl ;-)

Maar ik denk dat je misschien wel in de goed richting zit alhoewel hij toch vrij donker is.

Een bleekmasker is het vermoedelijk niet, daarvoor zit er teveel geel in het masker, een bleekmasker is altijd bijna wit in het masker. Tenzij de foto de kleuren totaal veranderd.
De wangen zijn ook te rood.

Wat zijn de ouders van deze vogel ?

Ludo

Hoi Ludo,

Dat grijs in het masker kan nog komen omdat hij toch nog niet helemaal door de rui heen is, hij heeft ook nog visgraat staartveren.

De ouders zijn een wildkleur man split bont, verdere splits zijn onbekend. En de pop is gepareld, splits onbekend.

Groetjes

Ludo

24 januari 2007, 18:17:40 #5 Last Edit: 24 januari 2007, 19:40:21 by Ludo
Hoi Rob, het gaat hem niet om het grijs in het masker maar om het GEEL in het masker, bij een bleekmasker is dit zo goed als wit van kleur. Je zou echt denken dat het een witmasker is met gele wangen.

Bij een bleekmasker is alle geel in de vogel teruggedrongen, daarom is een lutino bleekmasker ook een  witgele vogel met gele wangen terwijl een lutino geelwang een gelere vogel is met gele wangen.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Rob S

Oke, zo licht is het masker dus ook weer niet. Maar ik ga hem koppelen aan een witmasker en dan zien we wel wat er uitkomt.

Groetjes