6 mei 2025, 09:29:06

aaien mag niet

Gestart door mariek, 23 januari 2007, 20:37:58

« vorige - volgende »

mariek

hoi

heb sinds einde oktober een valkparkiet ( kiki)

weet niet of het een mannetje of vrouwtje is

ben druk bezig met tammaken. alleen had ik een klein vraagje ik laat hem iedere keer na het eten uit de kooi. en doe dat alleen als hij rustig is. maar hij loopt wel op de tafel en komt wel naar me toe maar aaien mag nog niet.

weet niet hoe lang ik hier nog mee moet wachten of dat het normaal is. ik lees allerlei leuke verhalen hier over valkjes die met hun baasje kroelen. ik zou dat ook willen dat ik hem kan aanraken en met hem kan spelen. maar hoe lang moet ik daarmee doorgaan voordat ik dat kan doen??

groetjes mariekeĀ  :)

kimmie

heey marieke,

Niet alle valkjes vinden het leuk om gekroeld of geaaid te worden...
En andere zijn juist echte kroel "kippen"...

Mijn valkje mag ik bijv. niet op zijn buik aaien...

Misschien komt het nog als kiki wat tammer is..
Als ze wat meer aan je handen is gewend...

Heb geduld komt vast goed...

Groetjes kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

robeke

ik mag mijn valkje helemaal niet aaien als hij moe is dan niet met mijn handen maar met mijn neus mag ik onder zijn veertjes kroelen :p
ik weet dat sommige het niet graag hebben en sommige wel maar het is ambetant dat ze het niet willen maar dat is meer< dan normaal ;)

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Karen

Volgens mij verschilt het per valkje of ze geaaid willen worden of niet. Ik heb zelf nog niet zo lang 2 valkjes. Maar de ene geniet er met volle teugen van als ik hem kriebel, maar dan wel alleen op de kop. De ander wil er niks van weten ondanks dat ie verder niet bij me is weg te slaan.

mariek

Bedankt voor jullie reacties!!!

daa kan ik weer wat van leren

groetjes marieke