help:valkjes onrustig en kippetje zitten en (26-01) nu ook veertjes verliezen???

Gestart door tamara, 23 januari 2007, 17:57:08

« vorige - volgende »

tamara

Hoi anja,

bedankt voor je reactie.

Beide valkjes zijn van 2006 en zouden 3,5 maand moeten zijn. Ze zijn beide geringd. De ene waarvan ik zeker weet dat die pas 3,5 maand oud is heeft een grijze ring. De valk die ook 3,5 maand zou moeten zijn(is mij verteld dus niet 100% zeker) heeft een rode ring.
Amigo(lutino) deed gisteravond de hele tijd "kippetje zitten". Dus dan moet zij sowieso een popje zijn. Zij heeft ook gele spots onder haar vleugels.

groetjes tamara en tequila en amigo

Anja

Hoi Tamara,

Kippetje zitten duidt zeer zeker op een pop.
Als je lutino ongeveer 1 jaar is en ze heeft nog altijd de spots dan is het een popje.
Heeft je cinnamon geen parels op de rug. Als die blijven na enkele ruien dan is dat ook een pop. Verdwijnen de parels dan is het een man.

Eten ze nu wel?

Groetjes Anja

tamara

Op dit moment heeft mijn cinnamon parels op de staart en tussen vleugels helemaal onderin bij zijn staart.
Ze eten nu wel weer maar nog wel steeds beduidend minder als normaal.
Ik denk dat ze over een paar dagen wel weer helemaal de oude zijn. Ik denk dat de hormonen op dit moment wat opspelen.

Anja

tamara

hallo,

ze eten nu vandaag wel weer goed vind ik.
Alleen amigo(lutino) lijkt toch wel in de rui te zijn. Ik vind elke dag kleine veertjes. Haar verenpak ziet er op dit moment ook niet zo mooi uit. Je kunt echt zien dat er veel veertjes uit zijn.
Alleen: zou dit door de rui komen(omdat ze pas 3,5 maand bijna 4 maanden is) of kan het ook dat ze zichzelf plukt of dat ze geplukt wordt door tequila??

Ik werk fulltime dus overdag kan ik ze niet in de gaten houden. Ik denk zelf dat het door de rui komt maar kan dit al als ze pas 4 maanden is. Ze is geringd met een rode ring van 2006.