7 mei 2025, 00:37:44

Yobi staartveren met motief

Gestart door Anja, 23 januari 2007, 13:58:18

« vorige - volgende »

Anja

Hoi,

Ik heb een albino valkje van ongeveer 6 mnd oud.
Ik ontdek steeds meer van onderstaande staartveren. Ik weet niet of het duidelijk is op de foto. Er zit een soort van motief in de staartveren. Duidt dit op eventueel het geslacht van Yobi?
Hij/zij fluit wel melodietjes wat weer duidt op een man maar gedraagt zich absoluut niet macho en tikt ook nergens op.

Groetjes Anja

hennie

Hoi, leuk dat er meerdere mensen zijn die twijfels hebben over het geslacht van hun valkje. Ik weet ook pas sinds gisteren dat mijn vrouwtjesvalkje een man is. Het blijft dus lange tijd een verrassing wat het wordt! Hoop voor jou dat je de naam wat neutraal hebt gehouden. Ik had mijn valkje Poppie genoemd. Bleek wat te voorbarig dus!
gr,Hennie

hennie

Sorry, ik lees dat je valkje Yobi heet. Ik had er even overheen gelezen. Ja, dat is een leuke neutrale naam. Wat dat betreft kan het dus nog alle kanten op !
gr,Hennie

Anja

Hoi Hennie,

Dat kan gebeuren hoor. Ik dacht dat ze een pop was maar volgens mij fluiten poppen niet. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Groetjes Anja

Puck

Citaat van: hennie op 23 januari 2007, 14:03:38
Hoi, leuk dat er meerdere mensen zijn die twijfels hebben over het geslacht van hun valkje. Ik weet ook pas sinds gisteren dat mijn vrouwtjesvalkje een man is. Het blijft dus lange tijd een verrassing wat het wordt!
gr,Hennie

Hoi Hennie,
Hoe oud is jouw valk?
Bij de mijne blijf ik ook twijffelen.
Hij/zij is een maand of 8-9 en fluit niet. Heeft wel veel soorten geluidjes en doet de grasparkieten soms een beetje na. Daarnaast tikt ze sinds kort heel af en toe ergens op, maar niet structureel en maar heel even (4x ofzo)

Valerie

Hee Anja!

Ik wist niet dat albino's ook visgraatmotief hadden.
Ik kan het goed zien op de foto.
Bij wildkleur en cinnamon duidt dat op een popje bij volwassen valkjes. Hoe het bij albino zit, weet ik niet.
Er zal vast wel iemand reageren die het wel weet. ;)
Wel een mooi valkje, Yobi. ;)

hennie

Hoi Puck, mijn valkje is ong 8 maanden. Ik was zeker dat het vrouwtje was omdat de onderkant van het staartje geel is met grijze dwarsstreepjes (parels heet dat geloof ik). Deze parels zijn een vrouwelijk kenmerk, maar laatst is hij op een kussen van mij gaan zitten, schuurde toen een tijdje met zijn staart langs het kussen en toen hij daarna wegliep, lag er een klein kloddertje op het kussen. Onmiskenbaar een man dus!! De uiterlijke kenmerken kunnen op deze leeftijd nog veranderen. De parels zullen dus waarschijnlijk na de rui gaan verdwijnen. Buiten het "kloddertje"kan ik aan mijn valkje ook geen mannelijke eigenschappen ontdekken. Hij fluit niet, tikt niet en loopt ook niet als een macho rond in zijn kooi. Heb jij nog nooit gezien dat die van jou ergens op zit te schuren met zijn achterwerk?
gr,Hennie

Anja

Citaat van: Valerie op 23 januari 2007, 14:47:11
Hee Anja!

Ik wist niet dat albino's ook visgraatmotief hadden.
Ik kan het goed zien op de foto.
Bij wildkleur en cinnamon duidt dat op een popje bij volwassen valkjes. Hoe het bij albino zit, weet ik niet.
Er zal vast wel iemand reageren die het wel weet. ;)
Wel een mooi valkje, Yobi. ;)

Hoi Valerie,

Ik wist dat dus ook niet vandaar mijn vraag.

Dank je wel voor het compliment

Groetjes Anja

Anja

Citaat van: hennie op 23 januari 2007, 14:51:12
Hoi Puck, mijn valkje is ong 8 maanden. Ik was zeker dat het vrouwtje was omdat de onderkant van het staartje geel is met grijze dwarsstreepjes (parels heet dat geloof ik). Deze parels zijn een vrouwelijk kenmerk, maar laatst is hij op een kussen van mij gaan zitten, schuurde toen een tijdje met zijn staart langs het kussen en toen hij daarna wegliep, lag er een klein kloddertje op het kussen. Onmiskenbaar een man dus!! De uiterlijke kenmerken kunnen op deze leeftijd nog veranderen. De parels zullen dus waarschijnlijk na de rui gaan verdwijnen. Buiten het "kloddertje"kan ik aan mijn valkje ook geen mannelijke eigenschappen ontdekken. Hij fluit niet, tikt niet en loopt ook niet als een macho rond in zijn kooi. Heb jij nog nooit gezien dat die van jou ergens op zit te schuren met zijn achterwerk?
gr,Hennie

Hoi Hennie,

Is het niet zo dat jou valkje zijn kontje op en neer bewogen heeft om een poepje te maken en dat het dus toch een popje is.

Groetjes Anja

hennie

Hoi Anja, alles is natuurlijk mogeljk, maar het leek mij iets anders. Het hele gedrag duidde  op paren. Het schuren met de staart, hierbij kirrende geluidjes makend en toen hij klaar was schudde hij zijn veren uit. Datgene wat hij achter liet was ook anders van samenstelling dan een poepje. Maar alles kan, misschien kom ik over een poosje wel weer voor een verrassing te staan!!!
gr,Hennie

Caroline

Wat een moeilijke vraag, Anja.  :-\

Ik heb een albinoman, Eros en een albinopop, Noa, beide hebben gewoon effen witte staartveren, eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit gehoord van een albino met visgraatmotief.  ::)

Ik zie ze duidelijk op de foto, ben heel benieuwd wat je hier nog voor antwoorden gaat krijgen. Persoonlijk denk ik dan dat ze een popje zal zijn. Ik heb hier trouwens een lutinopop die heel mooi kan fluiten en Pablo en Eros, 2 mannen, die nooit fluiten, machogedragvertonen en ook nooit tikken.  :P

SUcces!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Mijn albino pop heeft ook een visgraatmotief in de staart en dit wijst er wel degelijk op dat het een pop kan zijn.
Is hij/zij al in de rui geweest?
Als dit bljvend is dan heb je met een pop te doen!!

Dit is de staart van mijn albino.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ginny

ik weet ook nog niet of de mijne een man of pop is,er komt bijna geen geluid uit,geen matcho gedrag,soms een keer een roep meer niet.het is een geparelde witmasker,is ongeveer een jaar oud(rode ring)de parels blijven,maar de staartbinnenkant is effen wit en ik dacht dat een pop streepjes heeft op de binnenkant,maar is ook nog maar mijn eerste valkje en ken er nog niet veel van. :'(

Rianne

Hoi Ginny,

dat de staart effen wit is, kan ook hoor. Dit had mijn (helaas overleden) cinnamon geparelde witmasker pop ook. Er zaten maar weinig streepjes op.
Als jouw valkje er al een jaar zo uit ziet, en de parels worden niet minder, heb je wel een popje hoor. :)

Ik heb een albino man, nooit heb ik bij hem een visgraat motief gezien toen hij nog klein was. Misschien heeft dit iets met lacewing te maken?