27 april 2024, 16:03:02

anatomie van valkparkiet

Gestart door Christine, 20 januari 2007, 14:40:06

« vorige - volgende »

Christine

De meeste onder jullie hebben gelezen dat ik een gip aan het maken ben over onze favo huisdieren: de valkparkiet.
Eindeloos ben ik nu opzoek achter een paar foto's van anatomie en sketel van een valkparkiet. Ik kan lang blijven surfen en me suf zoeken maar toch wil ik het even hier vragen.

Alle tips of foto's zijn welkom!
Christine ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Inger m

Hoi,
Ik heb wel wat foto's van een opengesneden valkparkiet. Ik weet niet of je daarop staat te wachten?

Mogelijk is het verstandig om ook te zoeken op papegaai, daarbij komen ze grotendeels overeen en heb je meer kans wat tegen te komen, omdat dat wat algemener is.

Wat is een GIP? een soort werkstuk?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anja

Hoi Christine,

ik heb een foto gevonden van het hoofd van een valkje. Misschien heb je er iets aan.

http://www.skullsite.com/search/index.cfm

Groetjes Anja

Christine

Even een beetje uitleg:
Geïntegreerde proef (gip)
We mochten zelf kiezen waarover we het gingen doen.
Er waren veel verschillende soorten GIP's waaronder ook valkjes en grasparkieten etc. Omdat ik zelf valkjes in huis heb zoals de meeste weten heb ik er voor gekozen om een GIP te maken over valkparkieten. Ik heb al veel info zelf gezocht en veel foto's van men eigen valkjes erin gezet. Maar we leren nu sinds kort (sector dierenzorg) over de anatomie van de dieren. Daarmee dat ik er ineens aandacht om een paar foto's of prenten + uitleg van de anatomie van een valkparkiet er bij te zetten. We zitten nu al aan de 62 pagina's, we moeten nog meer hebben. Aangezien we nog drie "hoofdstukken" moeten hebben. Ondermeer: voeding, huisvesting en verzorging moeten hebben (waar we vollop aan bezig zijn) dan komen we wel aan onze iets meer dan 100pagina's :D Bij de vorzorging of ziekte (een ander hoofdstuk) zou ik dan de anatomie van de valkparkiet erbij kunnen zetten.

Inger: die foto's mag je gerust naar mij sturen via IM ;) Misschien dat ik er nog iets mee kan doen om in mijn GIP te steken.

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Valerie

Hee Christine,

Heb je al eens op valkparkiet.net gekeken? Is de site van een kweker in Apeldoorn. Die hebben een onderdeel op hun site met veel info over de valkparkiet, zoals de bouw enzo.. ;-)
Veel succes met jullie gip! Wanneer moet die af zijn?



Christine

Citaat van: Valerie op 22 januari 2007, 09:50:28
Hee Christine,

Heb je al eens op valkparkiet.net gekeken? Is de site van een kweker in Apeldoorn. Die hebben een onderdeel op hun site met veel info over de valkparkiet, zoals de bouw enzo.. ;-)
Veel succes met jullie gip! Wanneer moet die af zijn?

Idd maar ik heb er eentje in het kleur ;D
Het moet af zijn rond midden juni ofzo. Maar... tegen eind deze maand dus volgende maandag moet alles afgeprint zijn wat we al hebben. Ik heb nu de hele bundel voor mij maar heb niet genummerd. Ik heb dus nog even werk! :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hoi Christine

Je GIP ziet er goed uit moet ik zeggen!!!

Mara

Christine

Citaat van: Mara op 22 januari 2007, 18:06:15
Hoi Christine

Je GIP ziet er goed uit moet ik zeggen!!!

Mara

Thx ;D
Maar ik heb het uitgeprint en het klopt langs geen kanten... Al de foto's staan oftewel op de foute pagina, dan is er daar een titeltje verkeerd. Er is dus nog veel werk voor de boeg...
Nancy heeft verzorging en huisvestiging af dus dat kan er ook al bij!
Ik komt nu exact aan 66 pagina's ::)
Hopelijk komen we aan iets meer dan 100 pagina's!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**