Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

ja klopt.

Nou ik moet er toch zelf uit zien te komen, dus ik ga er nog maar een sverder over nadenken....
Heb net nog geprobeerd mijn vriend over te halen maar die vindt het echt niks nog zo een grote kooi in de kamer..
en al die rommel en stof...

Nou ja ik kijk nog wel even...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

♥Debby♥

't is bijna zonde om zo'n mooie kooi op te splitsen maar ik begrijp dat samen niet gaat?

wel jammer joh..

persoonlijk zou ik zo doen..

als het nieuwe valkje er is de hele kooi compleet opnieuw inrichten en alle 3 erin plaatsen. dit natuurlijk in het weekend doen zodat je ze goed kan observeren.. en dan kijken hoe dat gaat..

Mocht blijken dat het niet lukt dan zou ik de kooi opsplitsen..

maar 't blijft moeilijk.. jij kent je valkjes het beste..

en als je nou je bestaande kooi verkoopt en een grotere opsplitsbare koopt?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Diaantje

Hoi Debby,

Ja inderdaad zonde, maar helaas kan het niet anders... :'(
Tjippy is zo een enorm dominant mannetje hij jaagt Lizzy constant weg als ze te dicht bij komt. Hij dit dit ook bij het eten en bij alles..
Hierdoor heeft Lizzy veel stress gekregen en bleef ze in de rui en bleef maar krabben en ze werd ook erg mager... Volgens de DA was het allemaal door stress..
Daarom moest ik het op deze wijze oplossen.

Lizzy zoekt wel toenadering naar Tjippy maar hij moet niks van haar hebben...
Is soms wel erg zielig om te zien.
Daarom dacht ik als ik nou een vriendinnetje voor Lizzy heb dan hoop ik dat het voor haar ook beter wordt(maar ook zei doet erg haperig naar Tjippy ,maar dat komt omdat hij ermee is begonnen)
Ik weet dus ook niet of Lizzy een vriendinnetje accepteerd...om het allemaal heel erg ingewikkeld te maken.. ::)

Wat wel heel vreemd was toen wij op vakantie waren, waren ze bij mijn schoonmoeder en daar hebben ze zelf tegen elkaar aan gezeten en samen in de grote ring gezeten ik geloofde dat niet omdat ze dat hier dus echt nog nooit hebben gedaan...dus een vreemde omgeving veranderd de zaak wel, maar ja daar kan ik natuurlijk niet zo veel mee.

Dus ze allemaal tegelijk bij elkaar denk niet dat het werkt en zeker niet als het nieuwe valkje een jong is, dan is het helemaal zielig... en dat wil ik niet...

Tjippy laay gewoon duidelijk merken dat ie de baas is en ja ik vraag me wel eens af of dat zou veranderen als ik hem een keer kortwiek, ik heb wel eens ergens gelezen dat het helpt tegen het dominante gedrag...

Al met al erg lastig dus, ik vindt het altijd zo mooi om in de andere boekjes te lezen dat de valkjes zo lief tegen elkaar zijn....

Dagboek Tjippy en Yuki

♥Debby♥

Ik heb dat inderdaad ook weleens gelezen.. poeh wie was dat nou...

Misschien toch een idee wat extra info in te winnen.. zou fijn zijn als je het gedrag zou kunnen veranderen.

Diaantje

Ja inderdaad, maar ja je hebt ook wel eens erg dominantie mensen he...
Als je die dan ook zou kunnen kortwieken  ;D :P

Ik zal eens navragen bij Karin, de ouders van Tjippy zijn Nessa en Kenya, uit hun eerste nest is Tjippy geboren.

Dagboek Tjippy en Yuki

♥Debby♥

Aha... dan wens ik mijn zwager en schoonzusje veel succes.. die krijgen er 2.. whoehahahaha....  ;) :D :D

Maar een goed idee.. Karin kan je vast helpen!

Karin

Ik weet dat de Beta even groot is als de Greta, maar de Greta kan aan de bovenkant open  ;D Hij wordt nog wel eens te koop aangeboden op marktplaats, heb ik er ook tig vandaan  ;D Maar ik bedoelde dat de Beta te klein is om op te splitsen, maar jij bedoelde waarschijnlijk een Beta naast je huidige kooi. Dat kan, alleen je vriend wil dat niet. Mannen  ::) Kortwieken wil nog wel eens helpen als valkjes erg dominant naar mensen doen, of het ook helpt als ze dominant zijn naar andere valkjes weet ik niet, kun je proberen. Maar ja, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat die 2 elkaar gewoon helemaal niet liggen, neem je er dadelijk een valkje voor Lizzy bij, wordt Tjippie er verliefd op  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Kimm

Karin

Ik hou niet zo van kamervolières met dakjes. Heb er zelf alleen maar nadelen aan ondervonden en heb ze dus uiteindelijk allemaal verkocht  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Citaat van: Karin op  4 november 2008, 22:47:45
Ik weet dat de Beta even groot is als de Greta, maar de Greta kan aan de bovenkant open ;D Hij wordt nog wel eens te koop aangeboden op marktplaats, heb ik er ook tig vandaan ;D Maar ik bedoelde dat de Beta te klein is om op te splitsen, maar jij bedoelde waarschijnlijk een Beta naast je huidige kooi. Dat kan, alleen je vriend wil dat niet. Mannen ::) Kortwieken wil nog wel eens helpen als valkjes erg dominant naar mensen doen, of het ook helpt als ze dominant zijn naar andere valkjes weet ik niet, kun je proberen. Maar ja, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat die 2 elkaar gewoon helemaal niet liggen, neem je er dadelijk een valkje voor Lizzy bij, wordt Tjippie er verliefd op ;D ;D ;D

Oke nou snap ik het verschil, dat zal ook het verschil in prijs zijn...
Nou als dat zou kunnen dat Tjippy verlieffd wordt!!!! dat zou nog het mooiste zijn...
Maar ja Tjippy en Simba klikte natuurlijk ook niet zo, vandaar dat ik de indruk heb dat ie valkjes helemaal niet zo leuk vindt...
Lizzy zocht daar straks weer toe nadering naar Tjippy..maar hij wil er echt niks van weten..

Is dat eigenlijk niet zielig als ik Tjippy nu zou wieken? hij is zo gewend aan het vliegen...
Of is ie daar snel aan gewend?

als ik er nog een valkje bij neem zou die dan wel gelijk bij Lizzy erbij kunne of is het handiger om die dan even apart te houden?

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

Hoi Debby,
Bedankt voor de link. Zeer zeker een mooie kooi!
ik denk er nog verder over na.

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

als hij gekortwiekt wordt, is hij zo aan gewend ;)
nee het is niet zo zielig, als hij in de rui komt dan heeft hij zijn veren zo weer terug. ;)

ik zou een nieuw valkje eerst even apart zetten om een beetje te wennen en de valkjes dan tegelijk los laten om te kijken hoe het dan gaat.
dan kan je haar zo daarna bij lizzy inzetten.

liefs kim

Diaantje

dan kan ik ze misschine beter allebei kortwieken denk ik , da wordt Lizzy misschien ook wat tammer...

Dagboek Tjippy en Yuki