Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Diaantje

ja inderdaad, en de antibiotica moet tch zijn werk gaan doen, dus....
maar ook ik geloof wel dat ze weer beter wordt, ze eet wel gewoon, dus dat is een goed teken..

ja geweldig he, Tjippy kan praten.. :D ;D
Hij zegt lekker, kom maar, ja, Tjippy, dat is lekker.
En dan nog een aantal dingen die ik (nog)niet kan verstaan.

Ja grappig he een penthouse, ik maar van de week een paar foto's... ;D ;D ;D

Au ja dat bijten is echt gemeen, maar goed ik neem het haar niet kwalijk, als ze het maar niet elke dag doet haha  :P


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Kimm

ik vind het zo apart dat hij praat. dat hoor ik toch niet vaak hoor! super lijkt mij dat! en lachen  :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi , hoe is het met Lizzy , sorry van mijn late reactie , zie het nu maar pas he ! Ik hoop dat ze beter is ?
En over valkjes die praten , dat lijkt me super gaaf hoor ! Grtjs Ann ;)



Diaantje

Nou hier ben ik weer, duurde even maar was de laatste dagen erg druk..
:(
Met Lizzy gaat het een stuk beter! :)
Haar veren worden weer mooier, haar ontstoken kop is rustig en de veren die komen weer een beetje terug.
Ze voelt zich een ook stuk beter!  :D :)
Ze eet als een gek, net zoals Tjippy...
Ze zitten nog steeds apart en ik denk dat ik dat ook zo blijf houden..

Ze heeft vandaag de laatste antibioticadruppels gehad, gelukkig maar want ze is erg lastig te pakken ze kan echt rennen door die kooi..haha
Dus gelukkig komt het helemaal goed met haar.

Daarnet hoorde ik gepiep en alles was Lizzy er bij Tjippy in gekropen, duidelijk wilde ze in de kooi,maar zie haar er dan maar weer eens uit te krijgen  ::)toen kon ik haar ineen heel makkelijk pakken... ???
Nu zit ze dus weer in haar eigen gedeelte lekker bij de rode lamp..
Zodra die lamp aangaat zit ze er gelijk bij, ze vindt het heerlijk..

Ik ben echt blij dat ik met haar naar de dierenarts ben geweest want anders was ze er misschine nu wel niet meer geweest, zo zwak  als dat ze was. :'(

De foto's die ik had beloofd moeten even wachten want ik snap er niks van hoe ik ze makkelijk kan verkleinen om ze te plaatsen, mijn vader moet eerst weer even dat programma erop zetten..

O en ik kan jullie verzekeren dat een valkje die praat echt super leuk is.. het is zo een lieverd wel als het hem uitkomt hoor ;)


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

*Manon*

Hoi hoi,
Ik lees nu pas dat Lizzy ziek was  :-\
Maar ik ben blij dat het beter lijkt te gaan nu. Jammer dat Tjippy zich zo gedraagt naar Lizzy, maar misschien wordt dat nog beter en kunnen ze over een tijdje wel weer samen.
Wat een geld moest je betalen bij de VA, ook ik schrok er van, maar gelukkig blijkt het niet voor niets te zijn geweest.

Groetjes Manon

Karin

Ik lees het nu pas van Lizzy, sorry, kan niet alle boekjes bijhouden  :-[ Gelukkig gaat het al beter met haar. Leuk dat Tjippie praat, ik hoor het van meer jongen van Nessa en Kenya, vocale genen  ;D Wat voor antibiotica moest je geven ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

hoi,

ik ben heel erg blij voor je dat het beter gaat met lizzy!
ontzettend fijn  :D  :D  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Fijn dat Lizzy zo opknapt  :D .
Echt super!

Groetjes Danielle

Diaantje

14 oktober 2008, 21:23:04 #548 Last Edit: 14 oktober 2008, 21:25:46 by Diaantje
Citaat van: Karin op 13 oktober 2008, 21:57:23
Ik lees het nu pas van Lizzy, sorry, kan niet alle boekjes bijhouden :-[ Gelukkig gaat het al beter met haar. Leuk dat Tjippie praat, ik hoor het van meer jongen van Nessa en Kenya, vocale genen ;D Wat voor antibiotica moest je geven ?


He grappig dat je dat van meer van de jongen van Nessa en Kenya hoort...
Simba deed het ook...
En inderdaad dan vocale genen...
Ik hoop dat de nieuwe jongen ook weer zulke leuke zijn... en zulke enorme kroelkonten..
De antibiotica, uuhhhh dat was (heb net even gekeken) marbocyl..
Elke dag 3 druppels en dan 7 a 10 dagen.
En die rode lamp...
En dan 3 weken lang elke dag anti plukspray met water in een plantenspuit en dan haar een beetje besproeien..
Maar je ziet haar op knappen..

Hoi Manon,
Niet normaal he, maar ja weet je als het helpt weet ik in ieder geval dat ik niet voor niks ben geweest.

Ze hebben me daar aangeraden om over te stappen op pellets... dat is gezonder.. zegt de DA.
Ik geef nu voer van xtravital, volgens mij ook er goed, wat vinden jullie?


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

15 oktober 2008, 15:55:52 #549 Last Edit: 15 oktober 2008, 15:57:54 by Karin
CitaatHe grappig dat je dat van meer van de jongen van Nessa en Kenya hoort...
Simba deed het ook...
En inderdaad dan vocale genen...
Ik hoop dat de nieuwe jongen ook weer zulke leuke zijn... en zulke enorme kroelkonten..
De antibiotica, uuhhhh dat was (heb net even gekeken) marbocyl..
Elke dag 3 druppels en dan 7 a 10 dagen.


Ja, leuk hè  ;D En ze krijgen veel mannen dus veel praters, hahaha.

Marbocyl is hetzelfde als baytril, een antibiotica wat ik gebruik als het nodig is. Die kan alleen door het drinkwater, dus dat is een stuk makkelijker  ;) Iedere dag in de bek doen lijkt me een hele opgave. Bij jonge valkjes lukt het wel, doe ik het in de pap  ;D

CitaatZe hebben me daar aangeraden om over te stappen op pellets... dat is gezonder.. zegt de DA.
Ik geef nu voer van xtravital, volgens mij ook er goed, wat vinden jullie?


Ja hoor, dat is prima voer hoor. En ach ja... die pellets... de ene zweerd erbij en de ander zegt dat het slecht is. Ik geef gewoon zaad, eivoer én pellets, en sommig eten veel pellets, andere raken het niet aan.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Met pellets ben ik helemaal niet op de hoogte eerlijk gezegd.
Ik geef mijn valkjes alleen zaadjes en eivoer e.d. natuurlijk ook allemaal wel, maar pellets niet.
Het bevalt me zo ook wel eigenlijk en eerlijk gezegd heb ik weinig zieke valkjes.... tja ik weet ook niet het beste is..  :-\
Je gevoel volgen denk ik, dat is altijd goed ;)

Diaantje

Citaat van: Karin op 15 oktober 2008, 15:55:52
CitaatHe grappig dat je dat van meer van de jongen van Nessa en Kenya hoort...
Simba deed het ook...
En inderdaad dan vocale genen...
Ik hoop dat de nieuwe jongen ook weer zulke leuke zijn... en zulke enorme kroelkonten..
De antibiotica, uuhhhh dat was (heb net even gekeken) marbocyl..
Elke dag 3 druppels en dan 7 a 10 dagen.


Ja, leuk hè ;D En ze krijgen veel mannen dus veel praters, hahaha.

Marbocyl is hetzelfde als baytril, een antibiotica wat ik gebruik als het nodig is. Die kan alleen door het drinkwater, dus dat is een stuk makkelijker ;) Iedere dag in de bek doen lijkt me een hele opgave. Bij jonge valkjes lukt het wel, doe ik het in de pap ;D

CitaatZe hebben me daar aangeraden om over te stappen op pellets... dat is gezonder.. zegt de DA.
Ik geef nu voer van xtravital, volgens mij ook er goed, wat vinden jullie?


Ja hoor, dat is prima voer hoor. En ach ja... die pellets... de ene zweerd erbij en de ander zegt dat het slecht is. Ik geef gewoon zaad, eivoer én pellets, en sommig eten veel pellets, andere raken het niet aan.



Ja inderdaad ze krijgen veel mannen, maar volgens mij ook hele dominante..
Het zouden naar mijn idee valkjes zijn goed alleen kunne zijn. Want Tjippy zit het liefste alleen bij mij en bij mijn vriend..

Ja het pakken van Lizzy, hou er maar over op, echt een ramp, maar ja wat moet dat moet...

Ja met die pellets had ik ook al zoiets, ik bedoel Tjippy eet het al 2 jaar en het gaat enorm goed met hem..
Hij is natuurlijk ook van goeie afkomst  ;)

Haha ik heb gezegd tegen Tjippy dat ie van ja hoe moet ik je noemen, mama Karin, haha, dat ie zicht moet gedragen...
Ach hij is nou eenmaal een eigenheimer.. ;D ;D ;D


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Kimm

hoi,

die van mij eten geen pellets, maar als ze het wel aten dan gaf ik dat wel.

ik heb nog 3 zakken van dat spul, maar ze willen het gewoon niet, helaas.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

Ik heb het vorig jaar ook al gekocht, maar ze eten het hier af en toe.
Alleen de DA zei dat pellets beter is.. maar goed daar zijn de meningen ook over verdeeld.


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Kimm

ja ik denk half om half dat dat ook wel goed is hoor  ;)  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010