Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Diaantje,
Dus jij hebt die knapzak  >:(  ;) ;D ;D ;D
Ze is je gegund hoor, ik vind haar ook prachtig, maar jij had m ook al op het oog ;D
Wel fijn dat je nu Simba kunt volgen bij Caro, dat is een hele troost. Mag ik vragen waarom je Simba in de voliere plaatst, of heb je het al verteld hier in je boekje en heb ik dat misschien gemist  ???

Heel veel plezier morgen bij Caro en sterkte met het afscheid nemen van Simba, maar je krijgt er ook een prachtvalkje voor terug.  :-*

Groetjes Manon

Caroline

Ze is prachtig!!!!  :-*

Sterkte met het afscheid nemen van Simba.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

Hoi,

gister hebben we Simba meegenomen onderweg naar Caro...
Gelukkig viel het gepiep en geschreeuw me heel erg mee.. Simba zat op een gegeven moment te fluiten, dus dat kwam wel goed...

Ja na lang nadenken heb ik uiteindelijk besloten dat het voor Simba beter zou zijn als ie in een voliere zou komen..
SImba is altijd vrij bang geweest, schrok overal van en wilde eigenlijk ook weer niets van mensen, ja als Tjippy bij je zat.. wel eens waar mocht ik Simba wel kusjes geven..

Tussen Tjippy en Simba heeft het ook nooit zo geklikt, Simba kreeg altijd maar op zijn lazer van Tjippy.. >:( ik vond dit al een tijd je vrij zielig.. Ik had dit al eens eerder met Caro bespoken, toen had ze al aangegeven wel een plekje voor Simba te hebben.. uiteindelijk heb ik het toen toch niet gedaan..
Maar weer later begon het weer opnieuw, toen heb ik de keus gemaakt omwille van Simba eigenlijk, want Simba was wel een enorme lieverd..
Simba zit  nu samen met Yubel een vrijgezellen popje, in de hoop dat ze een stelletje worden... :D ;D

En Tjippy die is wel toe aan een popje naar mijn idee aangezien die ook zit te wipwappen met een bal enzo... ::) ::)

Tjippy heeft geloof ik nog niet zo door wat er allemaal aan de hand is, maar hij is sinds Simba weg is weer veel aanhankelijker naar ons toe en is veel rustiger geworden( voor hoe lang dit is moeten we nog maar afwachten)

Nu even de focus op het tam maken van Lizzy, dat wordt best een hele klus... maar met veel geduld komt het vast wel.

Ik laat jullie van de week weer weten hoe het gaat.

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

*Manon*

Hoi Diaantje,

Ik hoop dat Simba zich heerlijk thuis gaat voelen in de voliere en dat Lizzy een heel lieve (dat is ze al heb ik gehoord) en tamme valk gaat worden en dat ze het vriendinnetje van Tjippy zal gaan worden.
Zal vast helemaal goed komen.
Mooi is ze zeker  ;D ;D

Diaantje

Hoi

Ja mooi is ze in ieder geval....het is een plaatje!!!!
Ze moet nog wel erg wennen...
Ze is vrij stil en zit overdag eigenlijk grotendeels te slapen..
Vandaag is ze een 3 keer over mijn hand heen gerend, maar meerendeel van de tijd vliegt ze weg.. das best lastig..
Ik durf haar ook eigenlijk niet te pakken... held op sokken ben ik..hihi...
vanavond had ik haar vast, dan is ze zo aan het worstelen, ook komt dit waarschijnlijk omdat ik dat zelf niet gewend ben...

Maar goed we gaan vrolijk verder met tam maken, uiteindelijk is het bij Simba ook gelukt( en die wilde eerst ook niet) en Simba stapte op het laatst altijd op als je je hand voor hem hield hij vloog nooit weg..

heeft iemand nog tips???

Dagboek Tjippy en Yuki

*Manon*

Hoi Diaantje,

Nou dit advies wat ik je wil geven heb ik van Caroline gekregen toen ik bezig was om Lizzy verder tam te maken en te houden vooral.
Toilettraining, en ik moet zeggen, het werkt altijd wel fijn.
Op die manier kan het valkje aan je wennen, omdat ie weinig andere keus heeft dan bij je te komen zitten.
Je kan het valkje dan makkelijk pakken, omdat ie niet zoveel bewegingsruimte heeft en het is mij altijd heel goed bevallen.

Succes!

Diaantje

Ja dat raade Caro mij ook aan, maar ik durf haar niet te pakken.. en als ik haar dan heb dan ben ik zo in de zenuwen dat ik helemaal zweethanden krijg en dus haar veren helemaal nat worden...
hhhmmm.. ik vraag morgen wel of mijn vriend de eerst keer wil doen..
Hoe lang ga je dan ongeveer??

Dagboek Tjippy en Yuki

*Manon*

Eerste keer eventjes, 5 minuten ofzo, maar ligt ook aan het valkje zelf.
Ik weet wel met Boyke en Ruffle, die waren niet tam toen ik ze kreeg, die moesten eerst helemaal wennen dus en ik was op de toilet met ze en ze waren wild... fladderden alle kanten op.
Ik had trosgierst mee en op een gegeven moment werden ze vanzelf rustiger en op dat punt stopte ik en bracht ze weer naar de kooi en de volgende dag ging ik weer en weer waren ze wild, maar ze werden al sneller rustiger en dan zette ik ze op mijn schouder en liet ze opstappen. En steeds ging ik een stukje verder, op een gegeven moment leerde ik ze ook vast te pakken, dus even niet opstappen, maar pakte ze gewoon, ook dat is wel handig als ze dat toelaten.
Regelmatig oefenen, zodat ze aan je wennen en de toilet is daar een mooie ruimte voor.

Succes hoor  ;D

Diaantje

bedankt Manon

Ik ga het morgen doen..
Ik vindt het alleen zo zielig als ze overal tegen aan vliegt.
Dan bezeerd ze zichzekf natuurlijk ook..
Maar goed ik moet het maar gewoon dien, anders wordt het wel heel lastig..

Volgende week donderdag krijgen we ook nog 2 logeetjes voor 3 weken, dus dan wordt het nog lastiger...

En ik vindt haar zo lief... ze is echt een schatje... en ze is zo mooi...
ze zit nu weer heerlijk te slapen...

Dagboek Tjippy en Yuki

caro

Hoi Diana,

Ik ben heel blij dat Lizzy het al naar d'r zin heeft bij jullie.
Gewoon proberen om d'r vast te pakken, dat is ze gewend. En ze is redelijk tam geweest dus moet dat ook lukken bij jou.

Ze is ook lief en verschrikkelijk mooi :-*.

Groetjes

Caroline
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Diaantje

Hoi , hoi,

Ik heb vandaag net mijn moeder overlegd en zij gaat de toilet training doen met Lizzy..wat een lieverd he.. :-* :-* :-*

Ik durf het gewoon niet, dit komt denk ik doordat mijn grasje wat ik hiervoor had helemaal in paniek raakte toen ik hem pakte en hij dat helmaal niet gewend was...
hij was toen al heel ziek, en mede daardoor ging het helemaal mis...terwijl ik hem alleen maar wilde helpen.. :'( :'( :'(

Mijn moeder gaat van het weekend verhuizen en dan woont ze hier om de hoek, dus dan kan zij elke dag de toilettraining doen... :D

Vanmiddag heeft ze de toilettraning al gedaan, en het ging redelijk, natuurlijk fladeren enzo maar ze heeft al heel even op haar hand gezeten...
Morgen is ze niet hier dus vanaf vrijdag gaat ze echt elke dag beginnen..

Dagboek Tjippy en Yuki

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

Zo vandaag heb ik dan toch de stoute schoenen aangedaan en heb ik zelf de toilettraining gedaan... :o :o joepie, een hele overwinning..hihihi... ;D ;D

Ik he haar gepakt in haar kooi en vervolgens naar het toilet mee genomen.. eigenlijk ging het redelijk goed...
Ze vloog minder...
Ze heeft op mijn hand gezeten best lang, en ze heeft zelfs 1 keer overgestapt... :o :o
Maar zodra ze je hand ziet wil ze eignelijk alleen maar weg... ze rent dan over de grond(in de wc) en dan doe ik mijn handen aan beide kanten zodat ze geen keus meer heeft.. dan rent ze er half overheen en dan til ik haar omhoog...
Alweer een stap in de goede richting.. maar....als ik dan in de woonkamer haar weer laat vliegen dan is er weer weinig te merken want zodra ze mijn hand ziet vliegt ze weg...
Ik hoop natuurlijk wel dat dat nog veranderd, maar goed de aanhouder wint..

Is het verstandig om de toilettraining meerdere keren per dag te doen of is 1 keer voldoende?
Ik heb de indruk dat het best intensief is voor haar(ik zit hooguit 10 min in het toilet nu hoor)

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Hoi Diaantje,
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst Lizzy  :D .

Misschien kun je naast de toilettraining ook het stappen plan van tam maken wat hier op het forum staat toepassen.
Dat je wat lekkers gebruikt, meerdere keren je hand in de kooi doet, zodat ze op een gegeven moment niet meer bang is voor je handen. Ik zelf heb nog nooit de toilettraining uitgevoerd, kan je hierbij dus ook niet helpen. Izzie heb ik tam gekregen met het stappenplan.
Succes ermee  ;) .

Groetjes Danielle

Diaantje

Zo daar zijn we weer...

Lizzy komt steeds meer los... gelukkig gaat het  goed met haar...
Tjippy heeft het ook erg naar zijn zit en zit eigenlijk alleen maar bij ons...

Alleen het tam maken van Lizzy is nogal lastig..
Ik merk nog weinig vann de toilettraining..
Ik zit er elke dag ong 10 a 15 min..
Maar Lizzy is zo bang voor je handen. als ze eenmaal op je handen zit dan gaat het wel..maar voordat ze er zit... je moet haar echt dwingen en als ze de kans krijgt vliegt ze gewoon weg..
Dan loopt ze op de grond in het toilet, zit ze heel zenuwachtig heen en weer te rennen en dan doe ik aan beide kanten mijn handen en dan uiteindelijk omdat ze geen andere keus heeft gaat ze erop zitten, dan til ik haar omhoog en dan blijft ze wel even een tijdje zitten..
Ik heb ook geprobeerd om mijn hand gewoon te laten liggen op de grond maar ze blijft nog steeds zo zenuwachtig..

Na een tijdje pak ik haar en neem ik haar weer mee naar boven en dan kroel ik haar nog even, dan laat ik haar langzaam los zodat ze uiteindelijk nog even stil blijft zitten.. maar zodra ze het door heeft is ze weer weg..

Een hand in de kooi is ook geen optie want ze blijft maar door die kooi heen fladderen...

Ze is er wel samen met Tjippy uit en vliegt lekker rond, maar haar erin krijgen is dan ook weer een flinke klus. we doen dan de bovenkant van de kooi open en inmiddels weet ze wel dat ze er dan in moet en dan gaat het wel, maar is natuurlijk niet erg handig..

Wil ik dat ze te snel tam wordt, komt het doordat ze al 3maanden oud is en het daarom langer duurt, of ligt het niet aan mij?

Als iemand nog ideen heeft dan graag..

Dagboek Tjippy en Yuki