Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Diaantje,

Wat een leuk vooruitzicht zeg... vakantie naar Noorwegen... staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje... super lijkt me dat ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Diaantje

Zooooo daar ben ik weer eens...
Is alweer even geleden, heb niet zo heel veel tijd en ja als ik dan tijd heb wil ik ook niet gelijk heel de avond op de computer zitten(niet zo gezellig vor mijn vriend).

De vakantie naar Noorwegen was echt super!!!!
Die boot is zo groot en mooi een echt aanrader, en die kinderen vonden het geweldig 8) om te skieen..
Ze hebben 3 dagen les gehad en konden zich toen redelijk redden met remmen enbochtjes, de laatste dag zijn ze helemaal naar boven geweest... 8) :o
Ze vragen nu al weer of we volgend jaar weer gaan maar ja dat hangt van een aantal dingen af, dus we zullen nog even moeten kijken..

Tjippy en Simba hebben gezellig bij mijn ouders gelogeerd..
Onderweg daarnaartoe zat Tjippy ineens te fluiten 8)..haha, hij had dus weinig last van de reis in de auto...
Simba moet daarna altijd echt bijkomen die heeft er meer moeite mee, die gaat gelijk slapen en is de rest van de dag altijd rusitg..

Toen we terug kwamen hadden mijn ouders ze hier weer gebracht, rijd mijn vader met de auto toen ie de auto weer op een parkeerplek wilde zetten tegen een lantaarnpaal  :o :o...Achter zijn benzinetank echt een enorme deuk...  :o :o
Hij heeft nu al 1,5 week een leenauto..voelde me wel een beetje rot want als hij die vogels niet had gebracht dan was het ook niet gebeurd maar ja hij zei ook dat ik er niks aan kon doen.
Het gaat verder wel goed met die kleine vriendjes...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

danielle

Hoi Diaantje,
Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad  :D .
Skieen werkt echt verslavend en kan me goed voorstellen dat de kids volgend jaar ook weer willen.
Balen van de auto  :( .

En super dat Tjippy en Simba zich goed hebben vermaakt bij hun oppas adres. Is ook fijn om zo'n adres te hebben, zodat je toch ook met een gerust hard op vakantie kan gaan.

Hebben ze al weer nieuwe woordjes of kunstjes geleerd?

Groetjes Danielle

Diaantje

Hoi Danielle,

Ja inderdaad balen die auto.... en hij heeft nu nog steeds die leenauto... ::)

Ze hebben geen kunstjes meer geleerd. Ik moet ze echt goed in de gaten houden want ze zitten vaak op de keuken en ik kan er weinig aan doen..  liggen allemaal snoeren enzo is lastig...
maar ja verzin maar eens iets wat je niet ziet en het toch goed beschermd...

Ze maken de laatste tijd ook weer redelijk vaak ruzie...maar een ander moment kroelen ze weer.. ik blijf het nog steeds lastig vinden.. ik vind het soms nog steeds erg zielig en ik vraag me ook nog steeds wel eens af of ik Simba er gelukkiger mee maak door hem elders onder te brengen.
Hij is vrij slank, Tjippy is daar en tegen toch best fors maar wel normaal naar mijn idee. Simba is heel erg aanhankelijk naar Tjippy, Tjippy voert hem vaak.  Soms lijkt het wel of Simba nog een baby is.. en ik kan Tjippy niet mee naar boven nemen omdat Simba dan echt heel de tijd enorm zit te schreeuwen.. en Simba die is zo schrikachtig dat je niet eens hoeft te proberen hem mee te nemen..zucht... wat is wijsheid he.... ???

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Hoi Diaantje,
Misschien moet je er twee vrouwtjes bij doen  ;D .
Nee, maar ik weet eigenlijk niet goed wat je er aan kan doen.
Het lijkt echt een beetje op een haat/ liefde verhouding tussen de twee, want ze zijn toch ook weer heel intiem met elkaar doordat ze elkaar voeren. Ik heb hetzelfde met mijn grasjes.
Sammie blijft Sjimmie vaak opjagen en dat kan door blijven gaan, en dat ziet er echt gestresst uit voor Sjimmie. Maar soms zijn ze weer heel lief voor elkaar. Sammie is echt een grasje die niet met en niet zonder een vriendje kan leven. Ze is soms zo gemeen  :censuur .
En ja is weg doen een oplossing. Ik zelf kan dat niet echt, hoewel het soms ook door mijn hoofd schiet. Van is Sammie niet beter af in een voilere. Maar ja, je bouwt toch een band met ze op. Dus lastig is het zeker, ja.

Groetjes Danielle

Anja

Hoi Diana,

Gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag gewenst.

Groetjes Anja

danielle

Van harte gefeliciteerd!

Maak er maar een leuke dag van!

Groetjes danielle

Diaantje

Dank jullie wel, dat zal wel lukken hoor!
Komen gezellig wat mensen langs..

Dagboek Tjippy en Yuki

*~Jeanine~*

Hoi Diana,

Hartelijk gefeliciteerd  :D :-*

Caroline

Ik ben veel te laat maar .... alsnog gefeliciteerd!!  :D

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

Hallo,

Zo ben heb echt lang niets meer in mijn boekje gezet...
Wel in de tussen tijd af en toe online geweest...
Heb het ook zo druk..
afgelopen 2 weken zijn we heerlijk op vakanite geweest naar Spanje. Het weer was niet heel super maar toch lekker even ertussen uit.

De valkjes waren weer bij mijn ouders, die vinden het allemaal geen probleem.. gelukkig maar..
Onderweg in de auto zat Tjippy te fluiten en gek te doen, dus prima..
Als ze bij mijn ouders binnen zijn hebben ze zoiets van..o oke nou goed hoor even fladeren en op de kooi...Ze zijn heel makkelijk.
Toen ze weer terug kwamen gingen ze zelfs zonder enig probleem weer in het kleine parkietenkooitje voor de reis.
En toen was zelfs Simba aan het fluiten.. wat een voorbeeldige mannen he.. ;D ;D
Verder is er eigenlijk weinig nieuws, het gaat gewoon heel goed met ze..
Ze hebben het naar hun zin, zitten lekker te kletsen en te fluiten, en ja af en toe ook schreeuwen  ::) ::)maar dat is meestal maar heel even en dan is het weer klaar.
Ze zijn er in de ochtend even eenhalf uurtje uit en dan zonder probleem weer in de kooi, ze gaan nl overal op zitten wat niet mag.. bv de tv op het plasmascherm :o :o, en daar is mijn vriend echt niet blij mee,haha, ze weten wel dat ze er niet op mogen maar ja wat is nou leuker dan ergens op zitten wat niet mag.. ::) :P ::) :P
S'avonds zijn ze er heel de avond uit... meestal na het eten..
We hebben voor onze deur als ie open is een hordeur, die is dan dicht en het gordijn ook ,met nog een stoel ervoor dan kan ook niemand naar buiten en dan komt er met mooi weer toch nog frisse lucht in huis. Echt een super oplossing.

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Hoi Diaantje,

ZO alweer op vakantie  :P  ;D . Je kiest leuke vakantie adressen uit.  Toch lekker om er even uit te zijn he, lekker tot rust komen. Jammer dat het weer niet heel super was.

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je valkjes. Is SImba al iets minder schrikkerig?  En kunnen ze al wat beter met elkaar overweg?
Hihi, op het plasma scherm, dat is niets he door de poepjes die ze kunnen leggen en de krassen die ze kunnen maken. Maar ja het blijven ondeugende beestjes, die niet altijd even goed luisteren  ::) .

Groetjes van Danielle

Diaantje

Hoi,

Het  is al weer even geleden, zoals gewoonlijk he..haha...

Ik wil even wat aan jullie voorleggen..

Tjippy zit volgens mij in zijn ja hoe noem je dat wipwap tijd ofzo...
Alle donkere gaatjes waar in in kan zit ie te piepen en hij kijtk de hele tijd of hij kruipt erin.. het geluidje wat ie maakt is dan net als een cavia vindt ik, anders kan ik het niet omschrijven.. hij vint het helemaal geweldig..

Nou heeft ie ook uitgevonden hoe ie moet wipwappen... :o :o
Dat doet ie op een bal in zijn kooi... eerst heel rustig en dan op eens zie je die staart heen en weer gaan..
Van de week deed ie dat en gister deed ie dat en vandaag zelfs 2 keer vanochtend en vanavond nog een keer..
Hij heeft de smaak te pakken zullen we maar zeggen..

Simba ziet dat natuurlijk ok en die vindt het denk ik irritant ofzo want als Tjippy dan op die bal zit dan gaat Simba ernaar toe en bij Simba Tjippy in zijn poot, gemeen he... ;D

Maar moet ik dat gewoon laten gaan? Hij lijkt me erg hitsig...Waarschijnlijk kan ik er weinig aan doen...

Over een paar weken krijgen we trouwens 2 logeetjes broer en zus van ong 4 maanden oud.
In principe wil ik ze er allemaal tegelijk uit halen, maar als dat niet gaat dan doe ik ze er apart uit...

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Hoi Diaantje,
Leuk om weer wat te lezen van je.
Vreemd valkje heb je  ::) , een beetje wipwappen met een bal.
Volgens mij kun je het niet echt voorkomen, de hormoontjes zitten er toch. Misschien helpt het om het voorwerp weg te halen?
Mijn grasje Sammie deed ook altijd aan zelfbevrediging met een speelgoed. Toen heb ik dat speeltje weg gehaald en stopte ze er ook mee. Sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan, terwijl ze het toen toch de hele dag door deed.
Ik zal maar oppassen dat je valkjes niet verliefd worden op het logee dametje  ;D .
Hopelijk kunnen ze het goed met elkaar vinden en kun je ze gewoon lekker samen los laten.

Groetjes Danielle

Diaantje

12 juli 2008, 14:17:35 #479 Last Edit: 12 juli 2008, 14:22:32 by Diaantje
Zo daar zijn we weer eens...

Inmiddels heb ik besloten dat Simba lekker in een buitenvoliere gaat wonen..
Simba krijgt daar hoop ik meer rust, aangezien Tjippy altijd achter Simba aan zit denk ik dat dit beter is voor Simba..

Simba gaat naar Caro van het Valkjesparadijs.. dus wellicht zullen jullie hem nog wel eens voorbij zien komen.

Ik heb bij Caro haar fallow geparelde pop gereserveerd...
Zei gaat gelijk met ons mee terug..
We noemen haar Lizzy....
Ze is prachitg he... ik ben verliefd op haar :-* :-*, nu Tjippy nog... :P

Caro ik heb even een foto van je gepikt hoor, maar vind je vast niet erg...

Morgen gaan we Simba weg brengen..
Ik laat jullie morgen wel even weten hoe het gaat.

Dagboek Tjippy en Yuki