Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Diaantje

Tjippy is ook ineens heel erg in de rui... hij zit te poetsen , en trek er gewoon ter plekke een veer uit.... ???

NOu we zien het wel met Lizzy...
Aan een kant heeft ze weer"wang"die is weer oranje.... ;D
Nou d'r hoofd nog, maar ik ben overtuigd dat het voor mijn vakantie is opgelost... :D
Ik heb nu 2 keer gesprayd. en moet dus nog 4 keer...
zaterdag de hele kooi soppen.....

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

Nou, ik hoop het voor jullie !  ;D
Zodat je lekker van je vakantie kan genieten.

sabine

Hoi Diana,

Hoe gaat het met je valkjes?
Is de huidschimmel al een beetje onder controle?

Groetjes Sabine

Diaantje

Hoi

Ik weet niet zo goed hoe het gaat... :(
Het ene moment gaat het goed met Lizzy en het andere moment zit ze alleen maar te slapen, op 2 poten en is ze heel dun.... :'(

Vanmiddag moest ik ze weer sprayen, ze vinden het echt verschikkelijk...zo zielig is het dan... :(
Tjippy rent en klimt als een gek door de kooi omdat ie gewoon weg niet nat wil worden.....
Dan is ie eenmaal nat dan ziet ie er niet uit en over Lizzy maar niet te spreken... :(
Lizzy heeft zich daarna ook niet meer gewassen, en aangezien dat spul een beetje plakt lijkt het net of dat ze nog nat is....zo zielig....
Tjippy zit zich al te wassen sinds hij eruit is, dus die ziet er wel weer normaal uit..

Normaal zijn ze er samen uit Tjippyen Lizzy,maar het lijkt Lizzy niet te intresseren dat Tjippy er nu alleen uit is,normaal wordt Lizzy altijd helemaal gek...

Met Yuki gaat het wel goed, die heeft volgens mij nergens last van, gelukkig!

Dagboek Tjippy en Yuki

Caroline

Balen!!  :-\

Hopelijk is ze snel door de rui heen, vaak zie je dan ook dat ze meteen een stuk actiever worden.

Goed in de gaten houden dat ze voldoende eet. Weet haar desnoods een paar keer per week.

Succes met het behandelen en beterschap voor Lizzy.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

Ze blijft inderdaad wel gewoon eten en daar let ik zeer zeker op....want als ze ook niet meer gaat eten, ja dan wordt het heel lastig.... :(

Ik kan haar niet wegen, want ze is bang voor mijn handen dus zou ik haar moeten pakken en zodra ik haar op de weegschaal zou zetten( na veel worstelen) is ze direct weg.. ::)

En vanmorgen en gister dacht ik nog wel dat het beter ging... :'(

Dagboek Tjippy en Yuki

Marian

Hoi Diaantje,

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met Lizzy :)
En dat ze weer met z'n drieën de boel op z'n kop zetten ;D

Groetjes, Marian

Diaantje

Ja ik hoop het ook maar als ik haar nu zie, dan weet ik niet wat er gaat gebeuren,ach arme beesie en ze is nog niet eens 1 jaar oud..... :'( :'( :'(

Dagboek Tjippy en Yuki

Marian

Oh jee, dat klinkt niet zo goed :(, zou het niet beter zijn dan om nog eens met haar naar de vogelarts te gaan??
Joh, héél veel sterkte :-*

Groetjes Marian

sabine

Ach jeetje Diana  :(
Wat vervelend om te horen, dat het niet zo goed gaat. Hou ze maar goed in de gaten. Hopelijk is Lizzy snel door de rui heen.
Het is nog vervelender dat je bijna op vakantie gaat. Misschien is het inderdaad verstandig om de VA nog een keer raad te vragen.

Citaat van: Diaantje
Ik kan haar niet wegen, want ze is bang voor mijn handen dus zou ik haar moeten pakken en zodra ik haar op de weegschaal zou zetten( na veel worstelen) is ze direct weg.. ::)

Dat probleem had ik ook met Binky, toen hij ziek was. Ik deed hem in een doosje zetten. Waarvoor ik hem natuurlijk eerst moest vangen, wat hij echt niet leuk vind.
Ondertussen vind hij de weegschaal niet meer eng. Ik heb een platte weegschaal (met een glazenplaat) daar leg ik trosgierst op. En dan klimt Binky er zo op en blijft zitten tot de trosgierst op is  ;D

Héél veel sterkte :-*

Groetjes Sabine

Kimm

hoi diana,

wat rot zeg dat het nog niet wil met lizzy :-\
balen hoor en verdrietig.
ik hoop dat je haar gauw even kan gaan wegen en dan toch evt naar de va toegaan. ik begrijp dat je gauw op vakantie gaat?
pfff vervelend hoor, veel zorgen heb je zo om lieve lizzy.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Hoi Diana,
Wat balen dat het nog zo op en neer gaat met Lizzy. Zo te lezen maak je je nog veel zorgen.
Ik ga echt heel hard duimen dat de spray snel aanslaat en ze snel weer aansterkt. Wat is het rot om te zien als je valkje ziek is he.
Is het vandaag weer beter gegaan?
Heel veel succes met het verzorgen van Lizzy.

Liefs van Danielle

Kimm

hoe gaat het hier vandaag?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

Vandaag is Lizzy een sterretje geworden.....
:'( :'( :'(

Vandaag is mijn moeder met Lizzy naar de dierenarts gegaan.
Het ging zoals ik 2 dagen geleden ook al schreef ging het steeds slechter met haar.
De da heeft gezegd dat ze er heel erg slecht uit zag en dat ze ook heel mager was(ondanks dat ze nog steeds bleef eten)
Ze hebben haar onderzocht, niet direct iets gevonden, maar ze zat ook echt alleen maar de slapen...
ze vond het niet eens erg om gepakt te worden en dat is voor een niet tam valkje wel heel bijzonder...
De da heeft besloten in overleg met mijn moeder dat het voor haar beter was om rust te krijgen en haar te laten in slapen...
Ze heeft ook nog met een andere arts overlegd en ook die zei hetzelfde.
Ze heeft een overdosis slaapmiddel gekregen waardoor ze in een diepe slaap is geraakt en uiteindelijk haar hartje ermee is gestopt.. :'( :'( :'(

Ze gaan autopsie doen om te kijken of er nog dingen uit komen, ook voor de andere valkjes....

Rust zacht lieve Lizzy.............
Ik zal je nooit vergeten.... :'( :'( :'(

Dagboek Tjippy en Yuki

Saar