Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Diaantje

Ja inderdaad en het is echt een schatje hoor...
Daar straks had ik een kleed over me heen en toen ging ze er helemaal onder, ze vindt dat heerlijk lijkt wel, want van de week deed ze dat ook al...

Kim bedankt voor je hulp!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Kimm

ach wat lief zeg!! dat heb ik nog nooit meegemaakt dat ze bij mij onder de deken willen. wel lekker warm voor ze :D  :D

ik hoop dat ze gauw weer opknapt hoor! en graag gedaan ;) :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

Vanavond zaten we ijs te eten uit een schaaltje, toen het op was Zat Lizzy uit het schaaltje te eten, zit ze er ineens in... ::)
Dus ik zeg tegen mijn vriend pak eens een schaaltje met water, vervolgens ging ze in het water zitten... :P en toen pakte hij een grotere bak met water, hier zat alleen iets te veel water in, dus ze wil erin gaan, zit ze met d'r kop half onder het water.. :o was wel grapig, ze sprong daarna ook gelijk weer op de rand..

Ik denk dat ik binnenkort een lekker badje voor haar koop, dan kan ik die gewoon af en toe aan de kooi hangen.. :D

De kale plek op d'r kop is weer iets groter geworden...zucht... ??? :(
Maar ik ga zaterdag naar de va. Ik heb net met mijn moeder afgesproken en zij gaat mee.
Zal wel een hele klus zijn om haar te pakken want ze is watervlug..

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

hoi,

och wat leuk he dat ze er zo in springen. hihi soms is het niet zo leuk maar met ijs en water is het niet zo erg. grappig hoor. ze is dus niet bang voor water :D  :D

succes zaterdag!

groetjes kim

Kimm

hoi

hoe gaat het? ik wil je even succes wensen voor morgen. ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen.

groetjes kim

Diaantje

Gister was zo een hectische dag dat ik geen zin meer had om te schrijven hoe het bij de dierenarts was...

Rond 12 uur gingen weg, na aardig wat moeite zat Lizzy in het kooitje wat we nog hadden van mijn vorige grasje.
Onderweg ging prima ze zat lekker om zich heen te kijken..
Eenmaal daar begon ze regelmatig te schreeuwen,alsof ze voelde dat er iets ging gebeuren, en ze zit echt nooit te schreeuwen, maar goed..
Na ruim een half uur wachten waren we aan de beurt..
Ze keek naar Lizzy en zag inderdaad de slechte conditie en de slechte veren. :(
Ze heeft Lizzy gepakt om haar verder te bekijken, ze had meerdere kale plekken op haar lichaam, en ze was sterk vermagerd.
Ik heb zelf aan haar borstbeen mogen voelen en die stak echt naar voor, ik ben daar best wel van geschokken.. :o :o
Blijkbaar kunnen ze heel goed verbergen hoe ze zich echt voelen..
Uiteindelijk na het onderzoek zat Lizzy weer in haar kooi, ze was natuurlijk onwijs moe..

De dierenarts zei dat haar kop ontstoken is en dat ze bloedpennen heeft en door het gekrabben gaan ze kapot en komt er bloed.
En dan de sterke vermagering...

Ik moest haar apart gaan zetten want ze zeiden dat het waarschijnlijk door de stress komt omdat Tjippy haar regelmatig weg jaagd, ook bij het eten.
Ik dacht zelf altijd dat ze best goed at maar schijn bedriegd blijkbaar... ???

Ik kreeg antibiotica en antiplukspray mee en moest haar apart en met een rode lamp erbij gaan verzorgen en elke dag 3 druppels antibiotica.
Toen we klaar waren moest ik afrekenen...daar ben ik me echt een hoedje van geschrokken ik moest gewoon 95 euro betalen... :o :o
Ik moet over 3 weken met haar terug om te kijken of het beter met haar gaat...

We gaan vanmiddag de grote kooi in 2 delen zodat Lizzy niet in het kleine kooitje hoeft, maar zo dat ze ook rust krijgt en dat Tjippy haar dus niet kan weg jagen. Ik heb zelf nooit de indruk gehad dat dit echt een reden zou kunnen zijn, voor mijn gevoel viel het weg jagen wat Tjippy doet wel mee.
Ik hoop dat dit gaat helpen, ik heb haar nadat ze apart zit nog maar heel minimaal zien eten..
Ik hoop dat straks als de grote kooi gescheiden is ze het dan op eten zet want ja als ze niet eet dan wordt het heel lastig...

Ze zit eigenlijk de meeste tijd te slapen, lekker warm bij de rode lamp. Je ziet gewoon aan haar dat ze zich niet happy voelt...
Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat...

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

hoi,

maar goed dat je toch heen bent geweest. och arme lizzy. ik hoop dat de ab gaat aanslaan hoor en dat ze weer gauw de oude wordt.

mijn bemmie werd ook weggejaagd door happy en dat geeft toch de nodige stress bij bemmie. ik heb bemmie ook apart gezet hoor. dan krijgen ze toch meer rust.

meis ik duim voor je en ik wens je heel veel sterkte en beterschap.

dikke knuffel voor lizzy :-*  :-*

groetjes kim

Diaantje

Bedankt Kimm

Ik hoop ook echt dat het goed komt met haar, maar we zullen het moeten afwachten..
Ik zal regelmatig iets hier schrijven..
Ik zal zo ook eens in jou boekje kijken... ben wel beniewd naar jou valkjes..

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Och arma Lizzy  :'( .
Goed dat je bent gegaan en doorhad dat er iets aan de hand was!
Ze kunnen zo lang verbergen dat er iets aan de hand is he  :-\ .
Het is niet prettig he om zo te voelen dat ze zo mager is he?
Ik had dat toen bij Tommie ik schrok me toen ook rot. Sinds dien weeg ik nog steeds mijn valkjes heel vaak.

Ik duim heel erg hard mee dat Lizzy er snel weer boven op komt en dat de medicijnen goed aanslaan.
Ik zal aan jou en Lizzy denken  :-*

Groetjes Danielle

Diaantje

Ja inderdaad ze kunne het zo goed verbergen, maar gelukkig prik ik daar wel door heen.Ik wist het al een paar dagen dat het niet goed ging maar ik ben gister gegaan, omdat ik het toch nog eerst even wilde aankijken, maar het verbeterde niet..

Mijn vriend komt zo thuis en dan gaan we de grote kooi verbouwen..
Ik ga alvast even beginnen...

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

hoi hoi,

hoe gaat het met lizzy? is het nog gelukt om de kooi in tweeën te  delen?

groetjes kim

Caroline

Zo!!  :o Wat een slecht nieuws.  :-\

Heel veel sterkte en beterschap!!

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Sterkte met Lizzy.
Ik duim voor dat ze snel opknapt.

Diaantje

Zo gisteravond moest ik werken... was allemaal laat dus nu even een update..

Het lijkt met Lizzy wat beter te gaan, de ontsteking op haar kop lijkt rustiger te worden.. :D
Ze is nog wel erg moe, maar ze krijgt nu rust en dat scheel voor haar... Ze zit lekker in de grote ring voor de rode lamp, en volgens mij vindt ze die lamp erg fijn.
een groot gedeelte van de dag staat ie aan.

En dan de kooi in 2 delen is goed gegaan, het ziet er ook wel grappig uit. in het bovenste gedeelte zit Lizzy, dit gedeelte is ook iets kleiner.
Onderin hoort eigenlijk een rooster, deze hebben we nooit gebruikt maar wel bewaard. Die kwam nu van pas hiermee hebben we met lange schroeven de kooi in 2 gedeelt. in de bovenste helft staat een deksel van een schoenendoos met de houtsnippers erin en via de andere kant kunnen ze elkaar nog zien. samen in een kooi maar toch apart.
was een goed idee van mijn vriend.. :D

Lizzy heeft het penthouse...haha... Volgens mij vindt ze het wel leuk, en ik kan nu tenminste ook goed zien of ze voldoende eet. :D

Vanavond heeft ze me alleen gebeten met het antibiotica geven had ze even mijn vinger te pakken..au...!!! :o en bloed..... ::)
Maar de antibiotica zat er weer in en daar gaat het om...
De theedoek was trouwens wel erg handig daardoor kon ik haar makkelijker pakken.
Ik zal van de week even een foto maken van het mooie appartement..hahaha..

En Tjippy kletst de oren van mijn kop af..hha zo grappig, zit ie naast me en zegt ie ineens ja lekker he, dat is lekker... 8) :P

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

hoi,

wat goed dat de ontsteking wat rustiger wordt. het is ook wel logisch dat ze nog erg moe is. het zat er ook al eventjes en haar energie was natuurlijk al minder. komt vast weer helemaal goed hoor.

wat kunnen ze bijten he! ik weet het ;D
ik ben benieuwd naar de penthouse van lizzy , leuk hoor voor haar!

maar kan tjippy praten?????

groetjes kim