17 juli 2025, 13:35:59

Heeft je voliere stormschade???

Gestart door Peter, 18 januari 2007, 20:31:01

« vorige - volgende »

Peter

Het waait hier ook erg hard, de schuttingen zijn al stuk gewaait. Maar de voliere staat gelukkig nog helemaal!

Ik hoop dat bij niemand de voliere wegwaait.

Groeten,
Peter

*Esther*

Heeej,

Ik dacht hetzelfde!
Ben ook nieuwsgierig naar de volieres bij iedereen. Toen het een kwartiertje even heel heftig er aan toe ging, was alles naar binnen gegaan en verder zitten ze de hele dag in de storm.

Alles staat hier nog!
De schutting ging gevaarlijk heen en weer maar hij staat nog steeds.

Esther

I_Xyzyx_I

hier in de buurt zijn ook wat schuttingen om gegaan :-\ hier staat de wind recht op het huis waardoor de achtertuin mooi beschut staat tegen de wind.

geluk bij een ongeluk is dat morgen we misschien niet naar school hoeven te komen ;D we hebben maar 1 tentamen en die word waarschijnlijk naar volgende week verplaatst :D

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

leoni

heei,

bij mij stond de wind precies op de voliere en er zijn nu 4 van die plastic platen die we tegen de voliere hadden gemaakt kapot gegaan.
toen waaide het zo hard door dat ik alle vogels maar in het nachthok heb gedaan omdat ze half weggeblazen werden en er zeld niet in gingen.

groetjes leoni

Annemarie

Hoi Allemaal,

Hier is onze voliere omgewaaid. Gelukkig zag ik het gebeuren en ben ik op mijn sokken naar buiten gerend en heb de voliere met veel moeite overeind kunnen trekken.

Maar ja, daar stond ik dan. Ik durfde hem gewoon niet meer los te laten, het ging zo te keer, ik kon hem nauwelijks op zijn plaats houden, hing er met heel mijn gewicht aan. Gelukkig zaten al mijn parkieten er nog in. Maar ik was zo enorm geschrokken. Ik heb hem daarna op de bovenkant verzwaard met bakstenen en op de rand aan de voorkant onze houten tuinmeubelen op gezet en die ook weer verzwaard met bakstenen.

Na drie kwartier buiten in wind en regen op mijn sokken durfde ik hem eindelijk met veel angst toch los te laten. Mijn dochtertje van 1 kroop binnen over de vloer en ik had geen idee hoe het met haar ging en wat ze aan het doen was.

Echt het beeld van mijn voliere die van de grond komt staat nog steeds op mijn netvlies gebrand. Heb ook geen oog dicht gedaan.

Toen mijn dochtertje op bed lag ben ik weer naar buiten gegaan en ben hier de rest van de middag gebleven om hem te verstevigen en te stutten met stokken.

Nu een dag later staat hij nog, maar hij is helemaal uit zijn vorm en nog los van de grond. Ik zelf heb overal spierpijn en mijn handen zijn kapot.

Als de wind afneemt gaan we de voliere een fundering geven, want ik wil dat dit NOOIT meer gebeurd!

Hopelijk is het bij jullie allemaal rustiger verlopen en maken de valkjes het goed.

Groetjes,

Annemarie

Rianne

Jee Annemarie, je vogels zaten hopelijk in het binnenhok... :o

I_Xyzyx_I

dat is inderdaad niet leuk dat je voliere omvalt, had je er van die schotten tegen aan staan dat de vogeltjes niet in de wind zaten?
en er zijn toch geen vogeltjes gewond geraakt? of erger?

misschien een tip voor iedereen dat je tijdens een storm geen platen op je voliere moet bevestigen, kans dat je voliere omwaait is dan veel groter, gewoon valkjes in nachthok ( of binnen )

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Rianne

Tja, als je geen nachthok hebt moet je toch wat. Daar is bij ons geen ruimte voor, de voliere staat tegen het schuurtje maar dat deel is van de buren. Wel staat de voliere vast aan de muur, en aan 2 palen die het afdak ondersteunen.

Annemarie

De parkieten hebben geen nachthok. Die hebben we 1,5 jaar gehad en ze zijn er nog nooit in geweest. Alleen Ushi in het voorjaar om eieren te leggen, maar ze bleef leggen, dus toen moest het nachthok weg.

En inderdaad, we hebben de voliere afgeschermd met platen. En hierdoor heeft hij heel veel wind gevangen. De platen zijn eraf. Ze zitten nu vol in de wind, maar het lijkt ze niets te doen. Ze spelen, knuffelen, eten enz. Alsof er niets is gebeurd. Alle valkjes en grasparkieten maken het goed. Nu moeten we nadenken over hoe we alles gaan verstevigen.

Misschien met palen in de grond? Hij staat 2 meter van het huis af en is nergens aan vast te maken.

Groetjes,

Annemarie

I_Xyzyx_I

als je palen gebruikt zou ik 7 x 7 cm geimpregneerd hout gebruiken( of hardhout maar dat is duur), moet je ongeveer 60 cm ingraven ( en als je het echt goed wilt doen moet je er beton in het gat storten waardoor hij als het waren een betonnen fundering heeft )

als je aluminium panelen hebt en een vrees machine dan kun je sleuven in de palen vrezen waar de panelen mooi invallen :D

Annemarie

Bedankt voor de info!

Als anderen nog tips hebben of willen laten weten hoe zij de voliere vast gemaakt hebben, dan hoor ik dat graag  :). Want we zullen toch heel snel iets moeten doen.

Groetjes, Annemarie

Rianne

Zo staat mijn voliere erbij. 1/3 is plastic en de rest dakpannen, dus ook boven de voliere. Je kunt er zo doorheen kijken op de foto, maar daar staat een schuttingpaneel. Je kunt de houten palen ook zien, die staat vast geschroefd op de houten vloer.

Rob S

Wow Annemarie, jij hebt nog geluk gehad zeg dat er geen vogels weg zijn. En een fundering in de toekomst is dan wel verstandig. Ik heb zelf een fundering van beton, en dat werkt super. Ik heb ook nog wel een goede oplossing voor jou, maar ik kan zo niet meer op de namen van de spullen komen die je dan nodig hebt. Maar dat komt straks wel een keer hoop ik.
Met die oplossing heb ik en mn pa ook de vorige voliere gefundeerd/vastgezet. Deze heeft zo'n 10 jaar probleemloos gestaan, totdat we gingen verhuizen en volgens mij staat de voliere er nog steeds. Dat komt straks wel een keer hoop ik.

Groetjes Rob

Rianne

Let er wel op dat je bij sommige gemeentes een (bouw)vergunning aan moet vragen voor je fundering. :)