voliere?kamervoliere?grote kooi?kooi?

Gestart door Valerkiet, 19 augustus 2003, 17:35:33

« vorige - volgende »

Valerkiet

ik gebruik nu een kamer voliere voor m'n valkjes en een gewone kooi voor een koppel (met nestkast eraan)

Sander

hello

ik gebruik een buitenvolière voor m'n koppel lutino's.

groetjes
sander

Valerkiet

bedoel je een kamervoliere die je buiten zet? :-/
want een voliere lijkt me nogal groot voor een koppel :-/
en hoe doe je het dan s'winters? :-/

Sander

Hello

het is een volière met verschillende vluchten :D

en in een daarvan zit men koppel lutino's samen met wat diamantduifjes.

groetjes
sander

ziralioness

Ik heb een gewone kooi, groot genoeg voor twee. Er komt ook nu gauw eentje bij, dus dat is perfect. :) Verder is Nina als ik in de kamer ben (heel vaak dus) gewoon los, en is de hele kamer haar ''kooi''.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Vanessa_TC

Hallo,

Ik heb een kamervoliere op wielen, met drie valkjes die ook vaak eruit mogen, en dan is de hele kamer voor hen :)

Ik zou wel graag een voliere in de tuin willen bouwen, misschien volgend jaar...

Groetjes Vanessa.

Karin

Ik heb dezelfde kooi als Vanessa. Ik heb gestemd op grote kooi. Er zitten twee valkjes in. Helaas kunnen ze het niet zo best vinden met elkaar; hopenlijk komt dat nog.
Ze hebben in ieder geval genoeg ruimte om elkaar te ontlopen ;).

groetjes Karin

Stijn dc

hello

ik heb en grote buitenvoliere!!
maar dat maakt toch niet uit als je een heel grote voliere hebt voor een koppel, liever te groot als te klein!!

sDC:D

Valerkiet

20 augustus 2003, 02:57:31 #8 Last Edit: 20 augustus 2003, 02:58:37 by Valerkiet
ik heb dezelfde kamervoliere als vanessa :D
euhm karin het is toch een kamervoliere? :-/

Paul

Hoi,
Ik gebruik een grote kamervolliere van 1 meter breed en 1,8 meter hoog.

Boven zitten momenteel een aantal valkjes en onder 2 koppeltjes die jongen hebben.
Behalve dat heb ik nog een grote kooi voor mijn rosella, een grote kooi voor mijn eerste valkje die niet bij andere valkjes in wil en een grote kooi voor twee tamme valkjes en een nog grotere kooi waar ik ook een koppel in heb zitten om te broeden.
Een heleboel kooien dus :-)
Maar ze mogen er ook elke dag een aantal uren uit dus beweging hebben ze genoeg :-)

Groetjes, Paul

brenteke

de kooi moet zeker langer dan hoog zijn hun kuif en staart mogen niet beschadigt worden een lange vlucht is dus veel beter dan een binnehuis kooi of kweekkooi
 ;)

luukluuk

we hebben een grote kooi ,maar zijn nog op zoek voor een kamervoliere op wieltjes ,dan kunnen ze ook lekker in de zomer er mee buiten staan , en hebben ze nog meer ruimte
groetjes Margot

Renata de Haan

Hallo allemaal,
Ik heb een kamervoliere. Hij is 60 cm in het vierkant en 180 cm hoog. Ik heb hier twee valkjes in zitten en een grasparkiet (waren er twee, maar er is er pas een overleden :'(). Sommige mensen vinden het een belachelijk grote kooi voor "een paar van die vogels", maar ik vind dat een kooi nooit te groot kan zijn. Mijn vogels kunnen bovendien niet los vliegen, want ik heb ook nog een kat en twee honden. De kat is niet echt een probleem, want die  ligt 's avonds vaak boven te slapen of hij is buiten op muizen aan het jagen. De honden zijn wel een probleem. Het zijn twee kleine hondjes en ik weet zeker dat ze als een stel idioten door de kamer gaan rennen als ik de vogels eruit zou laten. (Ervaring opgedaan met ontsnapte vogels) Dus gewoon maar een lekker ruime kooi.
Groetjes, Renata

Bianca

ik heb een papegaaien jockkooi maar weet nu niet of ik dat onder grote kooi of kamer volliere moet rekenen ik heb 'm maar onder grote kooi gezet.
Groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

suus

hallo,
Ik heb voor grote kooi gekozen. Die 2 hebben het er prima naar het zin. En kunnen nu beter met hun staart weg, dan in de vorige kooi (hoewel die ook al groot was). Hij staat wel pontifikaal in de woonkamer, sommigen vinden het te, maar ja, wij vinden de kooi mooi, en de vogels hebben het naar hun zin (hoewel ze er niet zo heel vaak inzitten hoor)
groetjes suzanne
Groet
Suus

Mijn liefste Chico