9 mei 2025, 23:30:27

moet ik me schamen?

Gestart door Anka, 18 januari 2007, 18:10:52

« vorige - volgende »

Anka

Hoi, ik zit al wat langer op deze site te kijken en heb me vandaag geregistreerd, ik heb sinds ong. 1.5 jr. 2 valkjes, ik vind ze helemaal geweldig, alleen... en daar begin ik me wat zorgen over te maken, de mijne zijn NIET tam en ik probeer ze dat ook niet te maken, heb een nieuwe (2ehands) grote kooi voor ze gekocht omdat ik eigenlijk vind dat ze niet genoeg ruimte in de huidige kooi hebben, als ik ze voer zoeken ze contact en dan zal ik ze ook zeker aaien indien ze het toelaten, maar ben ik nou een monster omdat ze bij mij (ons) thuis niet los mogen?

Als ik dat WEL zou aanleren nl. zou ik ze van ca. mei t/m september toch IN de kooi moeten houden omdat dan, als het goed weer is, alle deuren  en ramen bij ons open zijn.

Het is een koppeltje, en ik vind ze helemaal geweldig met hun rare streken.. ik zou er zelfs nog graag 1 of 2 bijzetten. Maar vraag me wel af of ik ze niet te kort doe. Daar vind ik ze nl. veel te leuk voor. Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij ons thuis de enige vogelliefhebber (niet alleen valkjes) ben..

gr. anka

Inger m

Hoi,
Als je kooi ruim genoeg is, is daar geen bezwaar tegen. Het is leuk als ze los mogen, maar niet altijd even praktisch. Hoe groot is de kooi?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anka

de oude : 50*40*60. de 'nieuwe' : 73.5 *60.5 * 1.6
vandaar dat ik vond dat ze te weinig ruimte hadden, het is overigens wel een kooi (de oude dus) die verkocht wordt als valkparkieten kooi waar er maximaal 2 inmogen. Maar ik vind het toch wat krapjes.

EN moet ik zeggen, wij hebben hier in t dorp een geweldige dierenwinkel, echt waar, gewoon klasse  :) ik denk dus niet dat ik daarmee voor de gek gehouden ben ..

Inger m

Hoi,
Dat is best een ruime kooi voor twee valkparkieten, dus je hoeft je niet te schamen  ;)
De oude kooi is inderdaad wat aan de krappe kant, maar de ideeen over kooigrootte verschillen. Persoonlijk zie ik ze liever een stuk ruimer.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anka

hoi Inger, dank voor je antwoord.

Maar.. mag / kan ik hier nog 1 of 2 valkjes bijdoen? zonder dat ik ze tekort doe?

grtz anka

Karin

Ik zou niet 2 extra valkjes erbij zetten hoor. Voor met zijn tweetjes gaat het wel, alhoewel ze natuurlijk niet kunnen vliegen. Je bent zeker geen monster, want hoeveel valkjes zitten wel niet in hun uppie in een piepklein rond kooitje en mogen er nooit uit  :'(
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anka

Hoi Karin, dank je voor je antwoord.

Mijn Valkjes (sweety en muis) blijven dus lekker met z'n tweetjes.

grtz. anka

Riny

Hoy Anka
Jij hoeft je echt niet te schamen.
Als je valkjes eerst altijd los mochten vliegen en nu ineens niet meer, dan misten ze wat.
Nu weten ze niet beter.
Verwen ze maar met twijgjes van knotwilgen daar hebben ze veel afleiding aan.
En het is net zoals Karin al zei, hoeveel valkjes worden niet alleen gehouden in een klein kooitje.
Groetjes Riny :D

robeke

laat je je valkjes soms ook binnen wat rondvlegen wij hadden vroeger ook een grasparkietje en hij was ook niet tam maar we lieten hem altijd wat rondvliegen
gr. Robin

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX