10 mei 2025, 22:09:38

bodem zitten

Gestart door inne, 16 januari 2007, 20:20:32

« vorige - volgende »

inne

hallo,

mijn valkje gaat de laatste tijd op de bodem zitten en heb er schelpenzand inliggen maar weet niet wat hij daar aan het doen is want hij zit altijd in een putje en hoor van alle tik geluidjes maar als ik ga kijken doet hij niets meer... :)

wat kan dit zijn?
inne

Rianne

Hoi Inne,

heb je een man of een pop? Het kan zijn dat het broeds gedrag van een pop is, en dat ze een plekje zoekt om een ei te leggen.

robeke

ik ben het heel eens met Rianne maar nu weet ik niet of het een mannetje of een poje is ???

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

inne

inne

Sanna

Ik heb hier ook een mannetje dat hetzelfde doet. Net of hij een nestplaatsje aan het maken is om een van de popjes te verleiden. (Ik heb overigens beukensnippers op de bodem liggen, dat vind ik een stuk fijner dan schelpenzand omdat ze van zand  oog-irritaties kunnen oplopen. Ook vinden ze de snippers leuk om mee te spelen.) Maar goed, hij gaat dan in een hoekje zitten, onder een laddertje, en 'graaft' dan een kuiltje uit en tikt steeds met z'n snavel op de grond. Ik denk dat het ook broeds gedrag is, waarom zou de kerel niet eens een keertje mogen inrichten? ;D ;D Mijn Max is trouwens aan het puberen, ik weet niet of jouw mannetje ook nog jong is?

Groetjes, Sanna

inne

ik denk da hij iets meer is dan een jaartje

het is echt raar gedrag want hij komt dan ook nie direct uit zijn kooi

mja hopelijk is het niets. en wat voor iets bedoel je in het kooi?
inne

Sanna

Beukensnippers kun je in de dierenwinkel kopen. Het is een bodembedekking:

Zoals het woord al zegt: snippers van beukenhout.

Groetjes, Sanna