28 april 2024, 16:24:49

Hoezo, een valkje dat bij me past...?

Gestart door ziralioness, 19 augustus 2003, 04:50:42

« vorige - volgende »

ziralioness

Wat is Nina toch een heerlijk beestje...

Ze is van zichzelf heel erg stil, je hoort haar nauwelijks. Af en toe eens een piepje is alles. :) Wat een rust... Ze is verder wel goed gezond, dus ze is gewoon een rustig karaktertje.
En dan nog een voordeeltje; ik heb rolluiken en heb daarom, tot ik wakker word van mijn laaaaaaaaaaaange uitslapen, de rolluiken altijd laag. Daardoor blijft het zelfs 's ochtends wat schermerig in de kamer... En wat doet Nina dus...?
Juist! Die maakt me 's ochtends niet eens wakker, pas als ik het bed uitkom (soms 11 uur!) geeft ze een goedemorgen-piepje. Geweldig, zo'n valkje kan je op je slaapkamer hebben! De familie is inmiddels ook verrukt.
Ongelooflijk...
Hebben er nu meer dit soort heeeeeerlijk rustige beestjes?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

linda

hoi,
ja hoor ik heb er zo ook twee,
die twee van mij zijn het gewend dat er s'avonds een doek over de kooi ligt en die zijn stil tot de doek er af gaat.Ik moest wel want de kinderen slapen hier graag uit en anders beginnen die al om zes uur s'morgens denk ik als het licht word lawaai te maken.Het was ofwel de doek erover ofwel lastige kinderen.soms dan zijn we vroeg op en dan horen ze ons bezig (als mijn man de morgenpost heeft) en dan horen we caro soms zo heel stilletjes zijn liedje zingen van de dikke en de dunne , net of hij wil zeggen , héla ik ben ook al wakker hoor.Ze zijn dat hier van in het begin gewend en wachten er zelfs op, dan zitten zij ook rustig .
groetjes linda

Tara

Hoi :).

Ik had net het tegenovergestelde, ik hou ook van lang uitslapen maar dit valkje maakte me altijd graag wakker ...

Plukkie heette ze, ze was met de hand opgevoed doordat ze werd geplukt, erg lief was ze, te lief gewoon, 's morgens wanneer het al tamelijk licht was, hoorde je mooi haar stemmetje roepen, heerlijk vond ik het, ik hoor het nog steeds, maar helaas is ze, zoals velen weten, overleden ... Maar wat ik wil zeggen, het maakt niet uit of ze je wakker maken of niet, ze zijn altijd even lief, ik had nooit zo'n lieve valk als haar, al mijn andere zijn bijlange niet meer zo tam nu ze in een volière zitten :-/.

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Zira,

Bij mij is het juist op dit moment het tegenovergestelde. Coco was zo blij dat hij weer terug is in zijn vertrouwde kooi en omgeving dat hij om 7:30 mij al wakkerfloot. Dat terwijl ik juist ff behoefte had aan uitslapen, omdat ik net terug ben van vakantie.
Maar over het algemeen zijn ze vrij rustig 's ochtends. Meestal rond een uur of 9 gaan ze fluiten, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi Mariska,

Dus Coco heeft lekker uitgeslapen bij jou hahahaha.
Hierwas hij eerder wakker, soms al half 7

groetjes lique

Kolkkie

Hoi Lique,

Dan is hij een vroege vogel bij jouw geweest, of had je de lamellen open staan? Als ik mijn luxaflex open laat staan, fluit hij ook om half 7. Als ik de luxaflex dicht heb, begint hij vaak later.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Van Nina hoor ik echt helemaal niets... Hoogstens een sprongetje naar de grond voor een hapje eten!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...