13 mei 2025, 16:26:09

Graag jullie mening!!

Gestart door goudvis1977, 15 januari 2007, 13:40:41

« vorige - volgende »

goudvis1977

hai allemaal,

ik moet even wat kwijt, en ik zou hier graag jullie reactie op willen weten..het volgende,
Puck is vanaf het begin af aan, een hele moeilijke vogel geweest. Veel bijten, blazen en erg een eigen wil. Dit is nu na ruim anderhalf jaar wel verbeterd, maar het bijten en gemeen doen is nog steeds aanwezig. IK heb nog een andere valk, en deze is echt super lief! maar vooral gesteld op mij, en moet van puck dan ook niets weten.

Puck schreeuwt de hele dag om de aandacht van jack, en dit is echt om gek van te worden, ook jack heeft er soms genoeg van, en laat dit merken door puck te bijten en hem weg te jagen. Puck is ook een vreselijke sloper, ook op de dingen waarvan hij weet, dat ie niet op mag zitten...maar goed dat kan je verwachten met een valk, dus dat is nog niet eens het ergste, wat wel het ergste is, is het schreeuwen, van in de ochten tot het donker wordt, om echt gek van te worden.

Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet, een derde vogels erbij, dat durf ik echt niet aan, want het zal gebeuren dat deze vogel naar jack toe neigt, nou dan heb ik dus helemaal de poppen aan het dansen. Mijn gevoel zegt dat puck beter af is in een voiliere, dit omdat hij niet echt op mensen gesteld is, heel erg verlangt naar een maatje, die hem ook leuk vindt!!! en dan kan ie de hele dag lekker ravotten en van alles stukmaken...

Wat vinden jullie hiervan? ik vind het echt vreselijk moeilijk om hem weg te moeten doen..en kan een binnenvogel, zomaar naar buiten...Hoe leven de valken buiten (voiliere) hebben deze aandacht voor elkaar??

Kortom, elke reactie is gewenst,

gr monique

Chillie

je moet hem zo weinig mogelijk aandacht geven als hij schreeuwt en hem niet uit zijn kooi laten. Op deze manier leert hij als hij kalm is en niet roept dat hij daarvoor beloont wordt. Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige valkje, en bij mij is het gelukt. Let wel op, oefening baart kunst, het gaat niet lukken op en periode van 2 dagen eh:-)

euhmz, tamme binnenvogel kan niet in voliere om te kweken.

Rianne

Hoi,

in de voliere hebben valken zeker aandacht voor elkaar. Ze kunnen hun energie er ook kwijt en vliegen en gek doen wat ze willen.
Ik heb mijn tamme pop ook buiten zitten en die doet gewoon mee met de rest  maar komt ook graag bij mij een kroel halen. :) Ze worden dus niet anders door de buitenvoliere.