29 april 2024, 11:11:28

Paco

Gestart door Judith, 13 januari 2007, 14:40:35

« vorige - volgende »

Judith

Paco is onze eerste valkparkiet. :) We hebben eerder grasparkieten gehad.
De eerste blijft toch altijd de leukste en dat was Cocky. Eigenlijk was hij niet zo leuk want hij vloog weg! Daarna volgden Goofy, Condor en Tico.
We hebben op 2 januari 2007 Paco opgehaald bij de fam Borst uit Schoorl. Zo leuk om te zien dat er een stuk of zes valkjes rond vlogen en handtam waren. ;D
Thuis gekomen ging Paco in zijn kooi die we al maanden geleden gekocht hebben. Die zelfde avond liet hij zijn voer goed smaken en een slokje water ging er ook wel in.
Op 3 januari mocht Paco voor het eerst uit de kooi. Hij heeft een hele tijd op mijn hand gezeten en vond het daar wel prima. hij hoefde niet zo nodig zijn vleugels te strekken. Lekker kroelen in zijn nek leek voor hem belangrijker, koppie ging helemaal omlaag.
Pas op 4 januari nam hij zijn eerste vlucht. Vanaf die dag iedere dag wel.
's Morgens lijkt hij wel te scheuren van de honger. Als ik zijn voerbakje vul stapt hij op mijn hand om de boel te controleren. Voerbakje gevult met 2 koffieschepjes voer en al etend breng ik meneer met voer- en waterbak weer naar zijn kooi.
Af en toe wordt ik wel eens gestoord van hem. >:( Altijd met die scherpe nagels op mijn hoofd, :( een krant leest meneer mee maar iedere blz moet wel geproefd worden. De tv gids heeft ook al van die mooie kartelrandjes. :o Een wc-rolletje is niet zijn smaak, zeker te goedkoop. ::)
Hij heeft gisteren dus veel in de kooi gezeten.
Vanmorgen had hij daar wat op bedacht: een uitbraak!
We zaten koffie te drinken aan tafel en opeens zit Paco uit mijn kopje te lurken!!! :o ;)
Er gaat nu een slot op, hij moet wel weten wie de baas is, niet dan?
Jemig, wat hebben we een lol van zo'n eigenwijs.
Groetjes Judith


Kroelen in mijn favoriete hobby, maar chips is ook erug lekker

Anja

Hoi Judith,

Leuk dat je een dagboek bent begonnen. Wat een streken heeft Paco al  ;D ;D ;D
Ik verheug me nu al op meer verhalen.

Heb je misschien een foto van Paco?

Groetjes Anja

marga

hoi judith
leuk dat je een dagboek bent begonnen
ja een eigenwijs is het zeker
en die streken heeft ie vast van coco (zijn moeder)
dat is me er ook eentje daar hebben we ook veel plezier van
groetjes marga

Riny


Hoy Judith
Welkom bij dagboeken.
Ik ben heel benieuwd naar de avonturen van Paco.
Zijn moeder is bij mij geboren , ze was erg lief.
Coco durfde alles het eerste van alle ander jonkie's en ik heb altijd beweerd dat ze al een beetje brutaal uit het ei kwam.
Groetjes Riny :D

chica

he judith
leuk dat je een dagboek bent begonnen ik ga hem zeker volgen wat een leuk valkje heb je zuper grappig
groetjes ilse

Mara

Hoi Judith,

Welkom hier op het forum en wat een kleine deugniet is Paco, echt wel. Weet je al hoe hij ontsnapt is?

Liefs

Mara

Rianne

Hoi Judith,

welkom op het forum, en leuk dat je een dagboek bent begonnen! :)

Gelukkig waren jullie thuis toen Paco uitbrak. Wie weet wat ie allemaal had kunnen doen als jullie er niet waren geweest :o
Ik ben ook benieuwd naar een foto van Paco! :D

Monky

Hi Judith,

Welkom op het forum!

Dus jij hebt een van de bontjes van Marga genomen. Ik heb een hele tijd zitten twijfelen of ik er eentje zou nemen, want ze zien er zo mooi uit. Ik heb toch besloten het niet te doen. Maar ik vind het dan wel extra gaaf dat ik in elk geval 1 van de bontjes hier kan volgen  ;D ;D ;D

Als ik het zo hoor heb je je handen vol aan hem  :D Ach dat houdt de mens bezig hahaha. Ik ben heel benieuwd naar de rest van je verhalen en ook naar de foto's  ;D ;D ;D

Heel veel plezier in elk geval met Paco, maar dat zal wel lukken denk ik.

Groetjes,
Monky

Riny


Hoy Judith
Als je op onderstaande link klikt kun je ook een ontsnappingsverhaal lezen van Paco's moeder.
Weet je gelijk waar die dat van heeft.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/januari2005.htm

Groetjes Riny :D

chica

ha wat een eluk verhaal zeg gelukkig is coco nog terug gekomen ik schrok al even en wat kan je dat leuk vertellen ik heb het meteen aan heel de famillie verteld en ze vonden het een grzppige  gebeurtenis zeker dat je er nu 3 hebt
groetjes ilse (geluk bij een ongeluk)

Judith

Die foto...............ja ik weet niet hoe dat moet!
Aan gezien ik hele dagen thuis ben is Paco ook het meest bij mij te vinden. Naar de wc gaan doe ik liever zonder vogel, ik weet hoe het bij jullie is hoo,r maar dan kan ik een beetje privacy wel waarderen. Meneer denkt daar anders over. Hij gaat midden op mijn rug zitten waar ik niet bij kan. Ik sta dan te springen en te schudden maar paco houd zich goed vast.
Dan maar hulp inroepen van mijn gezin. Als ze hem hebben en weg lopen zie je dat koppie omhoog gaan met zo'n blik van:
Heeeee, ik had dit niet ingedachten! IK WIL MEE!!!
Heel snel komt hij terug, ik neem hem op mijn platte hand, doe de deur al op een kier en gooi Paco richting kamer. Snel die deur door voordat hij weer midden op mijn rug gaat zitten.

Het is al laat. We moeten naar bed Paco! Hij zit nu met die scherpe nageltjes in mijn nek te kriebelen. (help, kippenvel!)
Hij heeft het donders goed in de gaten dat hij dan weer de kooi in moet en gaat dan maar hoog boven op een muziekbox zitten. Hij steekt net nog niet z'n middelpoot naar me uit!
Behandelen als een klein kind dus: Dan niet Paco, maar ik ga weg hoor! Stom is dat toch, ik loop alleen maar naar de keuken en daar komt hij aan vliegen. Ik pak hem dan helemaal vast en zet hem al protesterend in zijn kooi!
Dat ritueel ga ik maar weer eens uitvoeren. Welterusten.


Kroelen in mijn favoriete hobby, maar chips is ook erug lekker

Rianne

;D Ik zie het al helemaal voor me hoe je Paco snel de kamer in moet 'gooien' en de deur dicht moet doen.

marga

hoi judith
zit hier lekker te grijnzen
ik ken het maar al te  goed van hem en de anderen
hij houd je lekker bezig ;D ;D ;D
groetjes marga

*Patricia*

Hoi Monky,

Het andere bonte valkje van Marga kan je bij mij volgen en heeft nu Jacco. Heb jij geluk kan je ze allebei volgen via het forum.

Groetjes Patricia

ps kan iemand hier de link zetten ik heb geen idee hoe dat moet.


Judith

 ;D ;D ;D Weer wat leuks!
Vanmorgen stond ik op, keek op mijn horloge: half elf! Dat kan niet, zoveel verslapen???
Batterij leeg. Op naar de juwelier voor een nieuwe batterij.
Hij kijkt en zegt: druk gewoon het knopje maar in dan doet hij het nog wel een tijdje :-[ :-[ :-[. Nee he, Paco heeft gisteren samen met mijn gecomputerd maar vond het knopje van hret horloge veel interesanter!
Paco had vanmorgen schijnbaar heel verschrikkelijke honger.
Ik pakte de bus met voer, deed hem, open ging meneer met z'n kont en al in de bus zitten (deksel erop en wegzetten?)
Mooi datie er niet uit wilde! Ik heb de bus echt op de kop moeten zetten om Paco eruuit te krijgen!
Tjonge jonge, het is me toch een rare vogel. Kan hij niets aan doen: 't zit in de genen heb ik al gelezen.
Tip voor de volgende keer bij aanschaf van een andere vogel:
vraag naar ev. afwijkingen of bijzonderheden van de ouders!
Groetjes Judith en Paco.


Kroelen in mijn favoriete hobby, maar chips is ook erug lekker