27 april 2024, 16:53:10

Sietskes Valkjes 2007

Gestart door Quendi, 12 januari 2007, 21:43:07

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: Rianne op 15 augustus 2007, 21:38:58
Al is je valkje split voor bleekmasker EN witmasker, is het uiterlijk een bleekmasker. En al heb je een bleekmasker die split is voor witmasker, krijg je ongeacht welke pop, bleekmasker jongen. :)



Hoi Rianne, ;D

Dat ben ik niet met je eens.
Ik heb hier twee koppels waarvan de poppen zowel split bleekmasker als witmasker zijn, dus zichtbaar bleekmasker en daar komen zowel bleekmaskers als witmaskers uit.


Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 15 augustus 2007, 21:15:18
Hmmmm en waaaaarom wil ik dat nou zoooo graag weten..... ;D



Geen ideeeeeeeeeeee  ;D Ik ga binnenkort die kant op he, moet ik wat meenemen voor je soms  ;)

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 15 augustus 2007, 22:12:50
Citaat van: *Esther* op 15 augustus 2007, 21:15:18
Hmmmm en waaaaarom wil ik dat nou zoooo graag weten..... ;D



Geen ideeeeeeeeeeee  ;D Ik ga binnenkort die kant op he, moet ik wat meenemen voor je soms  ;)
JIJ mag niet meer raden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 15 augustus 2007, 21:38:58
Al is je valkje split voor bleekmasker EN witmasker, is het uiterlijk een bleekmasker. En al heb je een bleekmasker die split is voor witmasker, krijg je ongeacht welke pop, bleekmasker jongen. :)


Hoi Rianne,

Dat klopt niet hoor. Bleekmasker en witmasker zijn dan namelijk niet zoals bijv. lutino-geelwang gekoppeld. Als je een valkje split witmasker bleekmasker  (uiterlijk bleekmasker) tegen een wildkleur zet krijg je 0 bleekmaskers in je nest.

Zet je die valk echter tegen een witmasker of split witmaskers dan krijg je wel bleekmaskers :) (die dus eigenlijk split witmasker bleekmasker zijn.

Zelfs als je een bleekmasker df hebt (zonder split witmasker dus) krijg je met niet witmaskers of split witmaskers geen bleekmasker jongen. Zet je de DF echter tegen een witmasker dan heb je 100% bleekmasker ef (split witmasker bleekmasker) jongen :)

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 15 augustus 2007, 22:18:23
Citaat van: Bonnie op 15 augustus 2007, 22:12:50
Citaat van: *Esther* op 15 augustus 2007, 21:15:18
Hmmmm en waaaaarom wil ik dat nou zoooo graag weten..... ;D



Geen ideeeeeeeeeeee  ;D Ik ga binnenkort die kant op he, moet ik wat meenemen voor je soms  ;)
JIJ mag niet meer raden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Haha :D

Enne... doe jij dan een jong van de lutino bleekmasker of van de opaline bleekmasker?

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 15 augustus 2007, 22:18:42
Citaat van: Rianne op 15 augustus 2007, 21:38:58
Al is je valkje split voor bleekmasker EN witmasker, is het uiterlijk een bleekmasker. En al heb je een bleekmasker die split is voor witmasker, krijg je ongeacht welke pop, bleekmasker jongen. :)


Hoi Rianne,

Dat klopt niet hoor. Bleekmasker en witmasker zijn dan namelijk niet zoals bijv. lutino-geelwang gekoppeld. Als je een valkje split witmasker bleekmasker  (uiterlijk bleekmasker) tegen een wildkleur zet krijg je 0 bleekmaskers in je nest.

Zet je die valk echter tegen een witmasker of split witmaskers dan krijg je wel bleekmaskers :) (die dus eigenlijk split witmasker bleekmasker zijn.

Zelfs als je een bleekmasker df hebt (zonder split witmasker dus) krijg je met niet witmaskers of split witmaskers geen bleekmasker jongen. Zet je de DF echter tegen een witmasker dan heb je 100% bleekmasker ef (split witmasker bleekmasker) jongen :)

ah dus dan klopt mijn redenatie dat er altijd witmakser voor nodig is om uiterlijk bleekmasker te krijgen!

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 15 augustus 2007, 22:23:24

ah dus dan klopt mijn redenatie dat er altijd witmakser voor nodig is om uiterlijk bleekmasker te krijgen!


Niet helemaal, als je een bleekmasker DF hebt (ik noem het maar ff zo, is dus een bleekmasker zonder split witmasker) en je zet die tegen een andere bleekmasker DF natuurlijk niet.

Maar ik denk dat de meesten die een DF in de vingers hebben die echt wel tegen een witmasker zetten want dan heb je gewoon 100% bleekmasker ef

Rianne

Ah oké, weer wat geleerd :)

*Esther*

Citaat van: Rianne op 15 augustus 2007, 22:29:41
Ah oké, weer wat geleerd :)

ben ik toch niet de enige gelukkig. ;) :D

•=Bonnie=•

15 augustus 2007, 22:38:17 #294 Last Edit: 15 augustus 2007, 22:40:18 by Bonnie
Nog even een toevoeging...

De bleekmasker ef is niet echt een split witmasker bleekmasker. Het is eigenlijk een witmasker maar het witmasker wordt "over ruled" door het bleekmasker.

Als dat niet zo zou zijn zou je namelijk wel degelijk met een bleekmasker ef  tegen een zuivere wildkleur kans hebben op jongen die zowel split witmasker als split bleekmasker zouden zijn. En dat is niet zo.

Probeer bij Kirsten Munson maar eens witmasker split bleekmasker in te voeren. Dan schiet ie meteen naar witmasker bleekmasker. Dus met andere worden, de vogel moet eigenlijk witmasker zijn maar doordat bleekmasker daar overheen walst hou je maar een enkele witmasker factor over...  ;)

Maar goed, als je 2 bleekmasker ef een nest laat krijgen zul je dus ook bleekmasker ef hebben, en deze zijn niet split witmasker. Enne... een wildkleur kan dus ook prima split bleekmasker zijn :)

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 15 augustus 2007, 22:38:17
Nog even een toevoeging...

De bleekmasker ef is niet echt een split witmasker bleekmasker. Het is eigenlijk een witmasker maar het witmasker wordt "over ruled" door het bleekmasker.

Als dat niet zo zou zijn zou je namelijk wel degelijk met een bleekmasker ef  tegen een zuivere wildkleur kand hebben op jongen die zowel split witmasker als split bleekmasker zouden zijn. En dat is niet zo.

Probeer bij Kirsten Munson maar eens witmasker split bleekmasker in te voeren. Dan schiet ie meteen naar witmasker bleekmasker. Dus met andere worden, de vogel moet eigenlijk witmasker zijn maar doordat bleekmasker daar overheen walst hou je maar een enkele witmasker factor over...  ;)

Maar goed, als je 2 bleekmasker ef een nest laat krijgen zul je dus ook bleekmasker ef hebben, en deze zijn niet split witmasker. Enne... een wildkleur kan dus ook prima split bleekmasker zijn :)

Kijk en dat moet ik dus eerst tig keer lezen....

Zijn er hier bekende kwekers die dat al doen? Bleekmasker x bleemasker?

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 15 augustus 2007, 22:40:58
Citaat van: Bonnie op 15 augustus 2007, 22:38:17
Nog even een toevoeging...

De bleekmasker ef is niet echt een split witmasker bleekmasker. Het is eigenlijk een witmasker maar het witmasker wordt "over ruled" door het bleekmasker.

Als dat niet zo zou zijn zou je namelijk wel degelijk met een bleekmasker ef  tegen een zuivere wildkleur kand hebben op jongen die zowel split witmasker als split bleekmasker zouden zijn. En dat is niet zo.

Probeer bij Kirsten Munson maar eens witmasker split bleekmasker in te voeren. Dan schiet ie meteen naar witmasker bleekmasker. Dus met andere worden, de vogel moet eigenlijk witmasker zijn maar doordat bleekmasker daar overheen walst hou je maar een enkele witmasker factor over...  ;)

Maar goed, als je 2 bleekmasker ef een nest laat krijgen zul je dus ook bleekmasker ef hebben, en deze zijn niet split witmasker. Enne... een wildkleur kan dus ook prima split bleekmasker zijn :)

Kijk en dat moet ik dus eerst tig keer lezen....

Zijn er hier bekende kwekers die dat al doen? Bleekmasker x bleemasker?


Er zat een vent op het Ludo forum maar die hebben ze geblokt. Die had een Bleekmakser DF die was overleden, volgens hem was er geen verschil met de EF. Hij kweekte op dit moment wel met EF tegen EF.

Het lullige is dat je dus pas na het kweken ermee zult weten of je met een EF of een DF te maken hebt als er echt geen uiterlijk verschil is. Dus ja wat moet je er dan voor vragen  ::)

Quendi

Zo zo, er is aardig wat in mijn dagboekje geplaatst  ;) ;D.

Ik ben er lang tussenuit geweest. Ik heb het ontzettend druk de laatste tijd maar nu even niet dus kan ik dat mooi gebruiken om even te gaan updaten.

Maargoed:

Op het moment liggen er 6 eieren in een blok waar de eieren bebroed worden door het bonte koppel. Echter liggen er 2 eieren van het bonte koppel zelf, deze zijn namelijk ronder en 4 eieren van een ander koppel, deze zijn langwerpiger.
Ik denk dat die 4 eieren van OF de witmasker bronze fallows zijn, OF van de lutino geelwang pop x pale fallow witmasker man. (of van beide koppels, maar lijkt me niet, hahaha ;))

Ow ja, inmiddels hebben 2 koppels aan partnerruil gedaan. De geelwang man gaat nu met de grijze geelwang pop. En de lutino geelwang gaat nu met de pale fallow witmasker.

Ik ben dus benieuwd, als de jongen het nu wel overleven (ze gaan telkens dood  :() welke mutaties eruit komen. Volgende week komen ze uit. Ik ga niet meer controleren wat er bevrucht is en wat niet, en ik zal nooit meer zo vaak kijken als ik vroeger deed, want misschien wat de stress ook wel teveel voor ze. Misschien dat dat helpt. Ik weet dus ook niet de exacte data's van wanneer ze geboren zullen worden, maar als ze ongeveer de grootte hebben bereikt om geringd te worden hou ik dat natuurlijk wel in de gaten want ik wil ze allemaal geringd hebben.

Gr Sietske

*Esther*

Citaat van: Quendi op  4 september 2007, 20:20:02
Zo zo, er is aardig wat in mijn dagboekje geplaatst  ;) ;D.

Ik ben er lang tussenuit geweest. Ik heb het ontzettend druk de laatste tijd maar nu even niet dus kan ik dat mooi gebruiken om even te gaan updaten.

Maargoed:

Op het moment liggen er 6 eieren in een blok waar de eieren bebroed worden door het bonte koppel. Echter liggen er 2 eieren van het bonte koppel zelf, deze zijn namelijk ronder en 4 eieren van een ander koppel, deze zijn langwerpiger.
Ik denk dat die 4 eieren van OF de witmasker bronze fallows zijn, OF van de lutino geelwang pop x pale fallow witmasker man. (of van beide koppels, maar lijkt me niet, hahaha ;))

Ow ja, inmiddels hebben 2 koppels aan partnerruil gedaan. De geelwang man gaat nu met de grijze geelwang pop. En de lutino geelwang gaat nu met de pale fallow witmasker.

Ik ben dus benieuwd, als de jongen het nu wel overleven (ze gaan telkens dood  :() welke mutaties eruit komen. Volgende week komen ze uit. Ik ga niet meer controleren wat er bevrucht is en wat niet, en ik zal nooit meer zo vaak kijken als ik vroeger deed, want misschien wat de stress ook wel teveel voor ze. Misschien dat dat helpt. Ik weet dus ook niet de exacte data's van wanneer ze geboren zullen worden, maar als ze ongeveer de grootte hebben bereikt om geringd te worden hou ik dat natuurlijk wel in de gaten want ik wil ze allemaal geringd hebben.

Gr Sietske

Heeej,

Buurvrouw, leuk om weer wat van je te lezen.
Ik herken volledig je verhaal.
Partnerruil.
Dode jongen.
Niet meer zo vaak kijken.
enz.

Succes!

Ik heb nu een heel grappig verrassingsnestje. Er moet nog 1 ei uitkomen.  :D

Gr Esther

•=Bonnie=•

Hoi Siets,

Ik kijk inderdaad ook niet zoveel, en mogelijke stress is ook een van de redenen dat ik van die hele kleine donsjes eigenlijk geen foto's maak. Ben altijd bang dat ik de boel verstoor vooral bij jonge koppels of koppels die voor het eert samen een nest hebben.

Op dit moment liggen er 4 eitjes bij Quapo en Ino, als ze er tenminste niet nog wat bijgelegd heeft. Ik kijk niet meer sinds ik het luik naar buiten heb dichtgedaan en schouw ook niet. Ik weet wanneer de eerste uit moet komen ongeveer dus dan hou ik het wel in de gaten.

Bij Pim en Roos liggen drie eitjes en die heb ik ook niet geschouwd, ik wil ze er niet af doen, straks gaat er een ei stuk. Ik zie het wel.

De enige eitjes die ik heb geschouwd zijn die van de geelwangen maar die liggen dan ook in de broedmachine en heb ik uit het blok gehaald als beide vogels toch al buiten het blok waren. Jammer genoeg zijn die weer onbevrucht :(