19 juli 2025, 14:55:37

Sietskes Valkjes 2007

Gestart door Quendi, 12 januari 2007, 21:43:07

« vorige - volgende »

Mandy

Citaat van: Quendi op 17 juni 2007, 21:49:18
Met de Pale fallow gebeurt er nog niets. Er wordt maar niet gepaard en volgens mij is het ook geen koppel...  :(.

Maar er is weer goed nieuws  ;D!!!

Er is een 2e ei van mijn geelwangen!!!! Jeeej!!

Niet te hard roepen. Vorig jaar deden Spik&Span hier ook niks en wilden allebei een ander. Nu zijn ze toch een koppel en hebben al voor mooie jongen gezorgd. Helaas nog niet zelf maar hopelijk gebeurt dat deze week. :)

Gefeliciteerd met de geelwangeitjes. ;)

En je site ziet er al netjes uit hoor! :D
Je hebt veel mooie prachtvalken. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Quendi

@ Bonnie:
Jaaaa jeeej joepie  ;)

@til:
Precies  ;D

@Mandy:
Tsjah wie weet gaan ze wat doen zodra ze de gezamelijke voliere in komen ofzo. Misschien wissel ik wel een keer van koppel, dat een koppel de gezamelijke voliere dan een kamervoliere in gaat. Want ik heb nu al bij 3 koppels gemerkt dat ze meer interresse tonen in blokken in de grote voliere dan in hun eigen kweekhok. En dan dus wel ineens kweken.

Als het goed is moet mevrouw de lutinogeelwang vandaag haar 3e ei leggen. Ben benieuwd.

Gr Sietske

Quendi

En ja hoor,... Het 3e ei van de geelwangen is gelegd!  ;D Ze was er ook al meteen op gaan broedden dus ik heb het ei er niet onderuit gehaald.

Dus over 22 dagen ligt er hopelijk een geelwang in het blok :) Mits ie bevrucht is, en de ouders goed broeden enz enz.

Nu moet ik nog even kijken of er nog een koppel is die beginnen met eieren leggen, want daar wil ik de 2 andere geelwangeitjes dan onder leggen. Maar tot nu toe broeden de ouders goed... Dus wie weet?

Ow, en bij de zwartkoppen lag ineens een nieuw ei. Raar want ze hebben jongen van 1,5 week oud, dus lijkt me niet dat het popje nu ineens een ei erbij gaat leggen. Deze heb ik ook apart gelegd omdat, als ze die gaat uitbroeden nooit het jong een eerlijke kans kan geven omdat de andere jongen dan al 3,5 week oud zijn als ie geboren wordt. Dus dit ei ga ik samen met de 2 geelwangeitjes bij een ander koppel onderleggen.

Gr Sietske

Quendi

Het 4e ei van de geelwangen is er inmiddels ook. Dit heb ik er ook niet onderuit gehaald want ik heb geen broedende koppels om hem onder te leggen.

De nog onbebroede eieren op mijn kamer (nog 2) die tsjah... weet niet of ik die nou ook bij de geelwangen moet onderleggen of dat iemand in de buurt misschien bereid is om de eieren onder te leggen bij een pleegkoppel.

En er is ook een 2e ei bij de zwartkoppen weer gelegd. Heel maf.. Maar het bonte koppel kwam uit het blok gekropen. Misschien leggen zij wel stiekem de eieren bij de zwartkoppen...

Dat ei heb ik nu onder de geelwangen gelegd.

Ik heb dus nu 3 koude eieren op voorraad. Ik zit er toch over te denken dus dat ik een pleegkweker op ga zoeken in de buurt. Bonnie had zich ook aangeboden, maar dat is wel een achtelijk end weg.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op 21 juni 2007, 13:36:41
Bonnie had zich ook aangeboden, maar dat is wel een achtelijk end weg.

Gr Sietske

Zo'n eind is het niet, klein uurtje maar. Maar Bonnie heeft geen broedende koppels meer helaas. Misschien Esther of Mariska, die zitten bij je in de buurt?

*Esther*

Ja, ik had vanmiddag al een pm gestuurd.
t Lijkt inderdaad verder dan het is.  ;D

gr Esther

Quendi

Hallo allemaal. Even een flinke opdate.

Het allergrootste nieuws: Ik heb een dominant pastel jong!!! ;D ;D ;D. Dit is de oudste van het nest. Het 2e en laatste jong is nog onbekend wat hij zal zijn want die is een stuk kleiner en heeft helaas een groeiachterstand  :(.

Er hadden een paar mensen aangeboden om als pleegkweker te dienen. Echter wilde ik het liefst dat de reistijd voor de eieren het kortst zou zijn en ik een goed gevoel had bij de kweker. Uiteindelijk zou ik dus vandaag naar Esther gaan om de eieren te brengen. Echter kwam ik er dus vandaag achter dat mijn bonte koppel een ei had gelegd! Ik had ze namelijk apart gezet omdat het koppel eieren bij de dominante pastellen ging leggen en zo de kweek verstoorde. Echter hadden ze dus blijkbaar zo weinig stress van de verhuizing naar een kamervoliere dat ze vrolijk verder gingen met eieren leggen  ;D.

Ik had dus nog 2 geelwang eitjes liggen en een ei van het bonte koppel zelf. Deze heb ik er nu onder gelegd. Het ei dat zij zelf hadden gelegd was beschadigd en er zat lucht in het ei dus die heb ik meteen eruit gelegd. Ik hoop niet dat ze raar op zullen kijken als er ineens 2 extra eitjes liggen  ::).

Dit koppel broed altijd heel erg goed, vooral als ze in een kamervoliere zitten, want dan worden ze niet door andere valkjes afgeleid. Dus nu maar hopen dat de eitjes ook bevrucht zijn en niet in kwaliteit zijn verminderd aangezien het oudste ei al 10 dagen oud is.

Ik wil iedereen hartelijk danken (en vooral Esther) voor het aanbod om mij te helpen met de eitjes te laten uitbroeden. Gelukkig heeft een koppel van mij dus net op tijd een ei gelegd zodat die grote risicovolle reis niet gemaakt hoeft te worden.

Ik ga foto's maken van het dominant pastel jong zodra de stress in de voliere weer wat minder is en ik een betere camera heb, want ik gebruik altijd die van mijn moeder maar die heeft hem nu meegenomen naar Oerol op Terschelling ;).

Gr Sietske

Anke

Hoi Sietske,
Gefeliciteerd met je dominant pastel jong ;D
Ik wacht vol spanning op de foto's. Met een nieuwe camera worden ze vast heel mooi :)
Geniet maar lekker van je nieuwe aanwinst!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Esther*

Heeej,

Gefeliciteerd met de flevopastel! ;D

gr Esther

•=Bonnie=•

Gaaf zeg, daar lusten we natuurlijk wel foto's van ;)

Quendi

Het lukt allemaal niet zo geweldig met uploaden enzo, maar de foto's van het valkje zijn op mijn site te zien (die nog niet af is) moet je links van VALKJES klikken. Dan zie je een update.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Ik vind je site erg okay Sietske, erg informatief enzo en helder en overzichtelijk qua vormgeving :)

Nu nog een banner.

p.s. Ik herken het dom pas ef niet van de foto maar ik ken de mutatie dan ook niet goed genoeg, ik meen iets van zoming te zien op de pennen?

Quendi

Klopt Bonnie,
Er zit al zoming in de slagpennen. Maar als hij wat ouder is, en volledig in de veren, dan is het nog duidelijker te zien, dan zie je namelijk goed het verschil in kleuren.

En bedankt voor je compliment over de site :). De menubalk zit alleen niet op volgorde, en het moet met hoofdletters en nog spaties ertussen. Alleen moet iemand anders dit voor mij doen want dat kan ik niet zelf.

Gr Sietske

*Esther*

Hoi,

Ik ben benieuwd hoe ze er uit zien als ze wat ouder zijn.
t Zijn al wel schatjes om te zien :D

Helaas waren hier de eitjes niet bevrucht.

Het is niet zo heel moeilijk hoor, het werken met de codes.
Maar je moet het wel even weten....

gr Esther