13 mei 2025, 00:18:10

Sietskes Valkjes 2007

Gestart door Quendi, 12 januari 2007, 21:43:07

« vorige - volgende »

Quendi

Balen!!  :'( :'( >:(.

Het bonte koppel is ineens gestopt met broedden!! De eieren zijn dus waarschijnlijk niet meer levend. 1 ei was onbevrucht (gelukkig), 1 ei hadden ze buiten het hok kapot gegooit ofzo?  :o en 1 ei was bevrucht en lag nog in het blok. Deze heb ik voor de zekerheid ondergelegd bij de geelwangen. Maar die zal toch wel overleden zijn door zo'n lange tijd kou (2 dagen ongeveer). Ik was zelf niet thuis dus kon niet ingrijpen. Wat raar.. Normaal staan de geelwangen erom bekend, maar nu deze juist de gewone bonten het, en de geelwangen broedden nog prima!?

Laten we hopen dat die dan niet kappen met broeden. Wat ben ik blij dat ik hun overige eieren niet heb ondergelegd bij de bonten.

Nog meer slecht nieuws... Het jongste jong van de zwartkoppen, wat overigens een wildkleurtje was, is dood. Hij had altijd al een groeiachterstand dus het was wel te verwachten. Echter zag ik dat het oudste jong, de zwartkop, wat opgezette oogjes had en een lege krop hadden voor het slapen gaan. Deze heb ik dus voor de zekerheid nog wat extraas gegeven om de nacht door te komen.

Het gaat hier dus echt slecht...  :(

Gr Sietske

*Esther*

Anke

Hoi sietske,
Wat naar dat het jong van de zwartkoppen het niet heeft gered :( Hoe is het nu met het jong dat je een extraatje hebt gegeven voor de nacht?

Jammer dat de bonte valkjes zijn gestopt met broeden :(
Hopelijk houden je geelwangen het wel vol.
Ik duim voor je!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Quendi

Hallo Iedereen,

Helaas is het dominante pestel jong ook dood.  :'(.
Waarom weet ik niet. Hij lag ineens plat. Zijn broertje/zusje lag dus al een paar dagen eerder dood.

Het gaat dus echt heel erg bagger met mijn vogels. Echt balen.

De geelwangen broeden gelukkig nog steeds goed op de 2 eieren van hunzelf en 1 ei van de bonte valkjes.

Gr Sietske

Rob S

Wat jammer nou zeg, echt balen dat het zo gaat dit seizoen bij jou :(

Rianne

Sjeeses, wat onwijs  :censuur voor je!  :( Het zit je echt niet mee dit kweekjaar...  :-\

Mandy

Verdorie zeg, wat balen allemaal. :(
Hopelijk blijven de geelwangen het wel goed doen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

*Esther*

Anke

Hoi sietske,
He bah alweer slecht nieuws :(
Gaat het nog steeds goed met de geelwangen en hun pleegjong?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Quendi

Hoi iedereen,

Ik heb vandaag in het blok gegeken. Er is een ei totaal leeg gelopen, maar dit een tijdje geleden want ik heb al heel lang niet in het blok gekeken. Ik denk stuk gegaan doordat jaaa, daar komt het: Er zijn 2 vaders! 1 pleegvader en een echte vader. Met zijn drieeen wisselen ze heel netjes af. Die pleegvader kan met geen mogelijkheid ook zelf jongen ertussen hebben omdat de eieren al gelegd waren voordat hij in de gezelschapsvoliere kwam.
Een andere ei heeft een barst en ik denk dat dat jong daarin gestorven is maar dat moeten we nog even afwachten.

Ennnnnnnnnn!!! Ze hebben een jong... Alleen iets waar ik niet op gerekend had: Het is een WITMASKER?!?! ::).

Dus de lutino geelwang is ook al split witmasker, net als de geelwang man zelf. Ik begin dus heel erg te twijfelen aan het feit of ze wel geelwang zijn, of dat 1 van beide gewoon bleekmasker is. (of beide).

Het jong had nog geen eten in zijn krop, ik hoop dat ze wel gaan voeren. Maar ze zijn met zijn 3en dus er zal er vast wel 1 bij zitten die zo slim is om te voeren.

Ik ga nu gauw naar mijn werk. Ciao.

Gr Sietske

Quendi

Het tweede jong is inmiddels ook geboren. Het is een geel donsje. Alleen of dit nou een jong is van het bonte koppel, of van de geelwangen is niet bekend want de markering op het ei was eraf gesleten.
Beide worden tot nog toe goed gevoerd. Ook dus door 3 ouders.

Gr Sietske

Quendi

HOMO'S!!!  ;D ;D ;D. Papa en pleegpapa kunnen het goed met elkaar vinden zo te zien. Je ziet ook beide jongen in het nest. Het gaat goed met ze. De donkere kuifjes kan je al zien zitten.

Groetjes

Mara

hoi Sietske

Leuke foto joh, wat lieve papa's.

Mara

Saar

Citaat van: Quendi op 16 juli 2007, 18:41:14

HOMO'S!!!  ;D ;D ;D. Papa en pleegpapa kunnen het goed met elkaar vinden zo te zien. Je ziet ook beide jongen in het nest. Het gaat goed met ze. De donkere kuifjes kan je al zien zitten.

Groetjes

haha!! ;D
Leuk gezicht :D
Ik heb dat ook... een bonte pop, wildkleur man en een lutino man ;) Zolang ze goed voor de donsjes zorgen mogen ze van mij doen waar ze zin in hebben ;)
Groetjes Saar :-*

Quendi