18 juli 2025, 16:53:18

Sietskes Valkjes 2007

Gestart door Quendi, 12 januari 2007, 21:43:07

« vorige - volgende »

Saar

Hoi Sietske
wat een lieverd!!
Ik heb ook een poos getwijfeld of ik er ook 1 zou nemen, maar daar had ik toen al geen ruimte voor :( :'( Maar ik hou het hier dan wel goed in de gaten ;D Neem je er nog 1 bij?
Groetjes Saar :-*

*Esther*

Hoi,

Wat een leukerd,
we hebben hier wat mensen in huis die niet zo goed tegen al die dieren stof kunnen.
Maar goed ook anders zat het huis hier vol!

Hoe ben je hier ze tegen aan gelopen, of heb ik dat niet gelezen?

gr Esther

Monky

Hi Sietske,

Wat een scheetje zeg  :o :-*
Hij lijkt ook lekker te genieten op zijn rug  :D Hij heeft wel een lekker eigenwijs koppie  ;D

Wat voor een vogel is het eigenlijk? Ik geloof dat ik dat gemist heb ???  :-[

Groetjes,
Monky

Quendi

Hoi Saar,

Ik was eigenlijk niet van plan er 1 te nemen. Maar ik ging met mijn vriend naar de kweker, want hij wilde er zelf 1 hebben. Maar toch ik ze eenmaal zag, was ik verkocht ::).

Nee, ik ben niet van plan er 1 bij te nemen. Hij zit nu samen met mijn valkjes samen en tot nu toe gaat dat doet. Ik weet dat wanneer ze broedrijp worden, ze totaal kunnen gaan veranderen. Ik hou er dus rekening mee dat hij misschien later in een aparte kooi moet. Maar hij krijgt nu ook zoveel aandacht van mij, dat ik er niet 1 bij wil. Want we zijn eigenlijk altijd samen. Hij zit bijna nooit in de kooi.

Stouterd.. het is nog best een etterbakkie hoor.. Dernet lekker lopen kauwen in mn vinger omdat hij niet wilt dat ik typ... Maar dan straf ik hem, en is het meteen over. Dat werkt wel.

Gr Sietske

Quendi

Citaat van: *Esther* op 26 februari 2007, 10:56:32
Hoi,

Wat een leukerd,
we hebben hier wat mensen in huis die niet zo goed tegen al die dieren stof kunnen.
Maar goed ook anders zat het huis hier vol!

Hoe ben je hier ze tegen aan gelopen, of heb ik dat niet gelezen?

gr Esther

Hoi Esther, zie mijn berichtje hierboven.

Bij een kweker in Haarlem dacht ik... Of ik haal et door mekaar hoor... Iig in Zuid-Holland.

CitaatWat voor een vogel is het eigenlijk? Ik geloof dat ik dat gemist heb   

Groetjes,
Monky

Hoi Monky, het is een Pyrrhura Frontalis. Ook wel bruinoorparkiet. Een conure  ;).

Gr Sietske

Ed

Hoi Sietske,

Wat lees ik nu in je dagboek de geelwang man aan een geelwang lutino. Maar daar komt toch geen split geelwang voor mij uit. Ik las dat je de gereserveerde ging inlichten maar ik heb niks gehoord hoor.

Mooi valkjes heb voor de pale fallow is mooi.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

ze heeft ook nog een wildkleur geelwang pop, daar komen wel split geelwang mannen uit...

Ed

Citaat van: Bonnie op 26 februari 2007, 18:27:42
ze heeft ook nog een wildkleur geelwang pop, daar komen wel split geelwang mannen uit...

Nu alleen nog de vraag is het een wildkleur geelwang pop want naar mijn menig is dat geen geelwang pop. De wangen zijn veel te licht. En die kan je heus wel zien bij een normale geelwang maar we wachten af. Niet dat ik boos ben hoor maar ik las het ineens. En ik kan niet bepalen hoe de valken zich koppelen.

Even wat anders ik heb hier vorig jaar ook een koppel uit elkaar gehaald om er een split op te zetten het waren twee fallows. En de pop kon haar oude man gewoon zien en is toch met de ander man 2 nesten gaan bouwen. Dus het kan ook wel gebeuren hoor.

Groetjes
Ed

Quendi

Citaat van: Ed op 26 februari 2007, 18:47:11
Citaat van: Bonnie op 26 februari 2007, 18:27:42

Nu alleen nog de vraag is het een wildkleur geelwang pop want naar mijn menig is dat geen geelwang pop. De wangen zijn veel te licht. En die kan je heus wel zien bij een normale geelwang maar we wachten af. Niet dat ik boos ben hoor maar ik las het ineens. En ik kan niet bepalen hoe de valken zich koppelen.

Even wat anders ik heb hier vorig jaar ook een koppel uit elkaar gehaald om er een split op te zetten het waren twee fallows. En de pop kon haar oude man gewoon zien en is toch met de ander man 2 nesten gaan bouwen. Dus het kan ook wel gebeuren hoor.

Groetjes
Ed

Hoi Ed,

Ik heb het denk ik helemaal over het hoofd gezien. Stom stom stom van me.  :-[. Je staat gewoon op de reseringslijst hoor. Maar mijn slimme hoofd dacht er helemaal niet over na dat er dan uit dat koppel geel split geelwangen uit komen, maar volledige geelwangen, en dus jij geen man eruit kan nemen.

Maar wat denk je dat dat mijn vogel is? Als de wangen lichter zijn dan een geelwang   ;). Een witwang  ;D. Nee, het is echt een geelwang hoor. En anders zou het nog een bleekmasker kunnen zijn. Maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, dus ga ik er vanuit dat het een geelwang is.

Als je dan nog een split geelwang man wilt, is hij meteen split witmasker pale fallow. Dan moet je dus kiezen waar je mee verder wilt, of misschien wel een combitatie! Als je daar dan weer een pale fallow pop op zet, kun je geelwang pale fallows kweken  ;).

Gr Sietske

Ed

Hoi Sietske,

Ik had al gezegt maakt niet uit over de PM ik vergeet ook wel eens wat. En ik zie wel wat je kweekt dit jaar heb je een split geelwang man neem ik hem zeker van je. En split pale fallow geen probleem ik maak wel een pop voor hem. Ik kweek dit jaar al als het mee zit pale fallow geelwang poppen dus dat komt wel goed.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op 26 februari 2007, 18:47:11

Groetjes
Ed

Tuurlijk, het kan ook wel, ik heb het ook al eens gedaan maar je maakt het jezelf wel moeilijk. Er zijn vogels die het dan echt niet meer doen. Die man waar ik mijn fallow/geelwang koppel vandaan heeft had twee koppels zitten die zich niet lietsn splitsen, dan deden ze gewoon niets.

Ed

Citaat van: Bonnie op 26 februari 2007, 21:24:30

Tuurlijk, het kan ook wel, ik heb het ook al eens gedaan maar je maakt het jezelf wel moeilijk. Er zijn vogels die het dan echt niet meer doen. Die man waar ik mijn fallow/geelwang koppel vandaan heeft had twee koppels zitten die zich niet lietsn splitsen, dan deden ze gewoon niets.

Ik weet het maar het bkan ook goed gaan het is een kwestie van geluk zal ik maar zeggen.

Groetjes
Ed

Quendi

Ja,

Het zou wel goed kunnen gaan. Maar omdat ik toch krap in de ruimte zit, is het denk ik het beste als ik niet tijdens de kweek met ze ga leuren. Dan kunnen ze dit jaar nog het hele kweekseizoen bij iemand anders meemaken. Dan heb ik liever daarin zekerheid, dan dat ik nog moet afwachten of het goed zal gaan of niet. (met koppelen dan he).

Maar ik heb inmiddels al het perfecte baasje gevonden voor Fred!  ;D

Nu nog een baasje voor het split fallow popje. En daarnaast heb ik nog een wildkleur pop waar ik een baasje voor zoek.

Gr Sietske

Ed

Hoi Sietske

Jammer dat het een tante is van mijn fallow anders had ik ze na de dna testen van mijn valkjes meschien nog kunnen nemen. Maar ik wil geen familie op elkaar zetten.

ps. Ik las ook dat je een site aan het maken was hoever ben je en waar blijft de link.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•