een kooi van 1m60 hoog op 55cm breed en 55cm diep

Gestart door Peter Vantorre, 18 augustus 2003, 16:28:09

« vorige - volgende »

Peter Vantorre

ik heb een kooi van 1m60 hoog op 55cm breed en 55cm diep,maar er zijn maar 2 zijden met horizontale traliesen,ka ik daar een valkparkiet in steken en zou dat gaan om erin te kweken

Sander

hallo peter

er kan zeker een valkparkiet in die kooi. Zelfs twee. Maar om te kweken hebben ze volgens mij een grotere kooi nodig,want het broedblok neemt ook plaats in en als de jonkies dan zouden uitvliegen dan zou de kooi overbevolkt zijn.

groetjes
sander

Tara

Hoi,

het zal zeker gaan om er in te kweken hoor, ik heb al gekweekt in een doodgewone Gabberkooi van zo'n 30 cm breed, 50 lang en zo'n 60 hoog (schat ik). Het broedblok hing erbuiten, hoe? Ik had gewoon het zitstokje die aan het blok hing eraf gedraaid, een kleiner deurtje uit de kooi, en het blok aan de kooi vastgemaakt. Dat ging heel makkelijk, heb daar zeker 3 nestjes in gehad in die kooi. In die kooi die jij hebt zal het zeker ook gaan als je het blok er in zet, maar liefst op een hogere plaats, dan gaan ze er ook sneller in. Maar het beste lijkt me ook erbuiten hangen, doordat ze dan meer ruimte hebben :).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ik sluit mij toch eerder bij sander aan hoor!!
je kan er wel valkjes in stoppen, maar om te kweken is de kooi toch te klein hoor!
inderdaad met het uitvliegen en zo!
het is ook beter voor de valkjes dat je ze laat kweken in een voliere, of heel grote kooi!

SDC:D

Sander

hello

dat dacht ik ook. Ik ben al altijd tegen kweken in kleine kooien en broedkooien geweest. Geef mij maar de volière. Daar hebben de vogels veel meer vrijheid!!

groetjes
sander

Stijn dc

hello

ik ben daar ook tegen!
enkel bij kleine vogels, zoals kanaries is het wel mogelijk, maar valkjes kweek je in een grote kooi of voliere!!

SDC:D

Paul

Hoi,
Kweken in een kleine kooi binnen gaat prima,
Als de jongen het broedhok uitkomen doen ze toch de eerste tijd niks anders dan op de bodem zitten en als ze eenmaal vliegen kan je ze ook uit de kooi laten en in de kamer een stukje laten vliegen.
En er is niks zieligs aan, de jongen gaan vanuit een piepklein broedhok in een stuk ruimere kooi dus het valt best mee.
Je moet ze als ze groter worden natuurlijk wel in een andere kooi zetten maar zolang ze klein zijn gaat het prima.
En zoals Tara zegt kan het broedhok aan de buitenkant van de kooi dan blijft de kooi aan de binnenkant best ruim.
Ik kweek ook soms in een kooi om een koppel meer rust te geven dan in de grotere volliere hier in huis.
en die kooi is dan ongeveer 60x33x60 cm dus in de kooi van  Peter moet het zeker gaan.

Groetjes, Paul