28 april 2024, 19:08:14

Engelse grasparkieten

Gestart door Pino2006, 11 januari 2007, 15:29:02

« vorige - volgende »

Pino2006

Heey allemaal
Hebben jullie ook grasparkieten?? ik had 9 jaar pietje, 1 jaar dennis(dennis hebben we weggedaan niet tam enz) en pino krijgen we over 2 dagen!! :D

Gerda

Hoi,

Ik heb twee grasjes.
Hier kun je over ze lezen http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,15413.0.html

Veel plezier met Pino!

Groetjes, Gerda

Saar

hoi
Ik heb op dit moment 3 grasjes binnen.
1 gehandicapte, 1 violet grasje, en een oud grasje die de wintertemperatuur buiten niet aan kon.
Het violet grasje verkoop ik van het voorjaar. En het oude grasje gaat weer naar buiten toe. In de voliere buiten heb ik er op dit moment 8. en daar gaan nog wat veranderingen in komen van het voorjaar :)
Groetjes Saar :)

sophieenlasse

Hoi,

Bij mij woont een albino Engelse grasparkiet. Volgens www.grasparkiet.nl is het een popje. Mijn dochter heeft haar (niet gehinderd door enig gevoel voor orginaliteit) Witje genoemd. Witje is volgens mij enorm bijziend. Ze is min of meer tam, omdat ze mij toch niet ziet aankomen. Ze tast wel altijd even mijn vingers af met haar tongetje.
De kooi staat meestal lost, maar ze verkiest het om in de kooi te blijven.
Zelf heb ik de indruk, dat Engelse grasparkieten iets minder druk zijn dan "gewone" grasparkieten. Maar wellicht heb jij andere ervaringen.
Het meest grappige vind ik, dat ze in tevreden toestand haar pruikje zo hoog opzet ;D. En natuurlijk pruttelt ze ook erg gezellig.

groetjes,

Annette
Snif en co.

Mara

Hoi Pino2006

Ik heb zelf een berg grasparkietjes waarvan een popje genaamd Snoetje.

Liefs

Mara

@Annette,

Wat betreft het rustig zijn van Engelse grasparkieten daar kan ik het mee eens zijn. Snoetje is veel rustiger dan mijn andere grasjes. Ze kwettert ook niet zo veel en kan uren rustig op hetzelfde plekje zitten.

Liefs

Mara